Wikia

Toong'l
Astrografisch
Regio:

Outer Rim

Sector:

Jubilar Sector

Stelsel:

Toong'l System

Maatschappelijk
Inheems:

Toong

Taal:

Toongese

Staatsvorm:

Monarchie

Valuta:

King Kikipi Credits

Affiliatie:

Galactic Republic
InterGalactic Banking Clan

Toong'l was de originele thuisplaneet van de Toong. In 45 BBY werd de planeet zwaar getroffen en vervuild door een inslag.

Ligging & SamenlevingEdit

Toong'l lag in het noordoosten van de Outer Rim ten noorden van de Centrality.

Een Toong voelde zich alleen goed thuis bij zijn familie of vrienden. Hierdoor beschouwden vele species de Toong als lafaards. Nochtans schuwden Toong geen geweld of het gevecht indien nodig. Het was eerder gewoon contact met niet-Toong dat zij vreesden. De Toong waren een vreedzaam, mentaal sterk ontwikkeld species. Hun angst voor niet-Toong kon soms resulteren in ronduit paniekerig gedrag. Wanneer Toong zich fysiek bedreigd voelden, konden ze hun angst overwinnen en forse tegenstand bieden. Alle piraten die dachten dat Toong schepen of samenlevingen makkelijkere slachtoffers waren, konden dit beamen.

Bezoekers die Toong'l bezochten waren onder de indruk van de verschillende gevaarlijke sporten die de Toong beoefenden. Rocket-Jumping, Podraces en Aircar Demolition waren favoriete vrijetijdsbestedingen van de Toong. Het Wocket Festival was een feest dat door de Toong werden gevierd. De Toong waren eveneens de eigenaars van Toong'l Security Systems.

GeschiedenisEdit

Toen de Galactic Republic de Toong ontdekten tussen 5.000 BBY en 3.000 BBY waren ze begonnen met het verkennen van de ruimte rondom Toong'l. De Toong waren extreem geschrokken van het bestaan van ander intelligent leven. Dit zorgde voor paniek en chaos die resulteerde in een oorlog tussen de Toong landen. De oorlog was een raadsel voor verkenners en wetenschappers die de Toong hadden gecatalogeerd als een vreedzaam volk. Pas nadat het sociaal contact na weken weer even werd hersteld, begrepen de wetenschappers wat de paniek veroorzaakte: hun fobie voor niet-Toong. De Jedi werden ingeschakeld om de vrede op Toong'l te herstellen. Door de oostelijke ligging van Toong’l bleef de planeet gespaard van de grote conflicten in het universum.

Rond 45 BBY werd Toong'l het slachtoffer van een enorme impact van kometen en moesten de Toong massaal hun thuisplaneet verlaten wegens enorme vervuiling. De Toong emigreerden naar Tund.

Tijdens de Separatist Crisis probeerden de Toong hun planeet weer op te bouwen met de steun van de InterGalactic Banking Clan. De monetaire eenheid was bestempeld als de King Kikipi Credit en was 15 miljoen minder waard dan de Galactic Credit. De Kikipi Credits waren eigenlijk gewoon Wocket Festival Ornaments.

BronEdit