Star Wars Wiki
Advertisement
Torbin
Torbin Old
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

M

Haarkleur:

Lightbruin

Biografie
Thuiswereld:

Bonadan

Overleden:

132 BBY, Olega

Wapen:

Lightsaber

Affiliatie:

Jedi Order

Loopbaan als Jedi
Rang:

Jedi Master

Torbin op Brendok

Torbin was een Jedi Master die leefde op het einde van de High Republic. Torbin had de Barash Vow aangenomen in 132 BBY en was gestationeerd op Olega waar hij bijna permanent mediteerde.

Biografie[]

Torbin werd geboren op de planeet Bonadan als kind van bedelaars. Zijn Force sensitivity werd echter opgemerkt door de Jedi Order. Na verloop van tijd werd Torbin de Padawan van Master Indara.

In 148 BBY was hij met Indara, Sol en Kelnacca gestationeerd op Brendok toen Osha Aniseya haar moeder en familie verloor in een brand. In tegenststelling tot wat iedereen dacht, overleefde ook Mae Aniseya, de tweelingzus van Osha, de brand.

Zestien jaar later zocht Mae Torbin op om hem te doden. Mae kon Torbin eerst niet bereiken tijdens zijn meditatie. Een soort Force schild behoedde hem voor elke vorm van interruptie. Mae kreeg daarna hulp van Qimir die haar Bunta vergif prepareerde. Toen ze terugkeerde naar de Olaga Temple en het gif aan Torbin presenteerde, nam de Jedi Master het gif waardoor hij stierf.

Sol, Jecki Lon, Yord Fandar en Osha kwamen net te laat om Mae en Torbin te stoppen.

Achter de Schermen[]

Torbin werd gespeeld door Dean-Charles Chapman.

Verschijning[]

Bron[]

Advertisement