Wikia

AA-9

AA-9 Freighter - Liner

Sand Sloth

Starrunner-class Starship

Twilight

G9 Rigger Freighter

Een Transport was een type schip dat bedoeld was om vracht en of passagiers te vervoeren door het universum.

AlgemeenEdit

Transports werden zowel gebruikt voor civiele maar ook voor militaire en corporatieve doeleinden. Om de economie in stand te houden, moesten duizenden en duizenden Transports elke dag van planeet naar planeet reizen om goederen te leveren en op te halen.

Transports waren in vergelijking met andere schepen meestal iets logger gebouwd en iets minder gestroomlijnd ontworpen. Maar ze waren vaak wel modulair ontworpen zodat de eigenaar er zelf veel kon aan veranderen en de capaciteit eventueel kon vergroten. Transports waren normaal gezien minder snel dan andere schepen. Sommige Transports waren bewapend, maar meestal minder sterk dan militaire schepen. Militaire konvooien van transports werden geëscorteerd door sterk bewapende schepen.

Zoals met andere types van schepen het geval was, bestonden er verschillende soorten Transports, zoals de Space Barge, de Stock Light Freighter, de Bulk Freighter en de enorme Container Ships. Passenger Liners waren ook Transports, net als Shuttles en Yachts.

Bekendste SoortenEdit

TransportsEdit

GR-75 1

Gr-75 Medium Transport

Deze schepen waren voornamelijk bedoeld om vracht of personen te vervoeren.

ShuttlesEdit

Jedi Ambassadorial Shuttle

Eta-class Shuttle

Een Shuttle was een kleiner transport dat vooral bedoeld was om een beperkt aantal personen in relatief aangename omstandigheden te vervoeren. Sommige Shuttles waren vrij sterk bewapend.

YachtsEdit

Een symbool van welvaart, een jacht was een transportschip voor de plezierreizen van de rijkere inwoners van het universum. Vaak uitgerust met de meest luxueuze vertrekken, een groot ruim en verder van alle gemakken voorzien.

VerschijningEdit

BronEdit