Star Wars Wiki
Advertisement
Tri-Fighter Droid
Tri-Fighter.jpg
Product
Model:

Tri-Fighter Droid

Klasse:

4 (Battle Droid)

Klasse:

Starfighter

Ontwerp:

Colla Designs

Fabrikant:

Phlac-Arphocc Automata Industries

Prijs:

20.000 Credits

Specificaties
Afmeting:

5,40 meter

Snelheid:

10.50 km/h

Hyperdrive:

Geen

Bemanning:

Geen

Passagiers:

Geen

Functies
Affiliatie:

CIS

De Tri-Fighter Droid was één van de talloze Battle Droid modellen die de CIS gebruikte tijdens de Clone Wars. De Tri-Fighter werd voor het eerst ingezet tegen het einde van de Clone Wars.

Ontwerp[]

De Tri-Fighter was niet enkel een gewone Battle Droid maar eveneens een Droid Starfighter. Het was dus eigenlijk een starfighter die werd bestuurd door een geïntegreerd Droid brein.

Het ontwerp met de drie vleugels (vandaar ook de naam) was het werk van de Colicoids die de Tri-Fighter baseerden op een schedel van een angstaanjagend prehistorisch dier van op Colla IV. Deze vleugels bezaten elk een light Laser Cannon dat individueel kon worden gebruikt. De Tri-Fighter kon dus verschillende doelwitten tegelijk aanvallen. In het midden van deze vleugels bevond zich de reactor core. Door drie individuele aandrijvingen was de Tri-Fighter erg wendbaar en de starfighter bezat ook een grote reikwijdte door een krachtige reactor en goede sensors. Net zoals de meeste Droid Starfighters, reageerde de Tri-Fighter op signalen afkomstig van een moederschip.

Profiel[]

De Tri-Fighter Droid was snel, wendbaar en gemaakt voor dogfights te winnen. Ze waren wel trager dan Jedi Interceptors of andere starfighters maar Tri-Fighters waren dan weer steviger gemaakt en uitgerust met meer wapens waardoor ze als zeer geduchte vijanden werden beschouwd, zeker door de tragere ARC-170 Starfighters. Zeker omdat de Tri-Fighters ook uitgerust waren om Buzz Droid Missiles af te vuren.

De Tri-Fighter werd relatief laat in de Clone Wars ingezet door de CIS. Tijdens de Battle of Coruscant speelden ze een voorname rol in het ruimtegevecht waar ze de Invisible Hand beschermden.

Tri-Fighters

Specificaties[]

Bewapening[]

  • 1 Medium Laser Cannon
  • 3 Light Laser Cannons
  • 2-6 Buzz Droid Missiles

Achter de schermen[]

  • De Tri-Fighter mag niet worden verward met de Tri-Droid.
  • De screentime van de Tri-Fighter bleef beperkt in de uiteindelijke versie van Episode III.

Verschijning[]

Bron[]

Advertisement