Star Wars Wiki
Advertisement
Ubdurian
Cratinus.jpg
Biologie
Indeling:

Sentient

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Nag Ubdur
Ubduria

Ubdurians waren een intelligent humanoid species afkomstig van Nag Ubdur en Ubduria in de Outer Rim.

Specificaties[]

Ubdurians hadden geen hoofdhaar en geen neus. Hun donkere ogen lagen vrij diep in oogkassen. Voor buitenstaanders leken Ubdurians erg op elkaar. Ubdurians vonden dit behoorlijk grappig en oneerlijke Ubdurians maakten maar al te graag gebruik om de identiteit aan te nemen van andere soortgenoten tijdens het doen van oneerlijke zaken.

Ubdurians waren een van de eerste species die de geheimen van het ruimtereizen beheersten. Ze verkenden een bijzonder ruim gebied van hyperspace routes al eeuwen alvorens verkenners van de Galactic Republic hun gebied ontdekten aan de zijde van de Vaathkree Trade Corridor in de Inner Rim. Gelukkig waren de Ubdurians enkel geïnteresseerd in handel te drijven en hierdoor werden ze al snel een vertrouwd zicht op tal van planeten. Ubdurians deden aan handel en boden hun diensten aan als diplomaten, wetenschappers en verkenners. Mandalorians vonden Ubdurians oneerlijke lafaards en vernietigden Ubduria tijdens een kruistocht die gericht was op de binnenste stelsels van het universum.

Tijdens de Galactic Civil War en zelfs in de jaren daarna werd Nag Ubdur zwaar geteisterd door het Empire. De planeet was rijk aan Zersium dat gebruikt werd om Durasteel te maken.

Bekende Ubdurians[]

Prashee en Cratinus waren twee Ubdurian broers die aanwezig waren in Maz Kanata's Castle tijdens de invasie van de First Order.

Verschijning[]

Bron[]

Advertisement