Wikia

V1 Pilot Droid
V1 Pilot Droid
Product
Model:

V1 Pilot Droid

Klasse:

Klasse 2

Fabrikant:

Industrial Automaton

Specificaties
Hoogte:

1,00 meter

Functies
Affiliatie:

Rebel Alliance

De V1 Pilot Droid was een Pilot Droid van Industrial Automaton.

UitzichtEdit

De V1 leek op een Astromech Droid zonder een derde been en met een korter en breder lichaam. De V1 kon net als Astromechs met computers communiceren en alle functies van een piloot op zich nemen. De V1 had slechts een kleinere manipulator arm.

TakenEdit

De V1 Droid kon met een speciale aansluiting worden gekoppeld aan de besturing van een schip. Het kon de route en de snelheid bepalen en verbeteringen doorvoeren indien nodig en de nodige kaarten raadplegen. De Pilot Droid kon enkel eenvoudige herstellingen uitvoeren en niet de ingewikkeldere gevallen die de Astromech wel kon oplossen.

Zowel het Galactic Empire als de Rebel Alliance gebruikten Pilot Droids en in beide gevallen herkenden ze vijandige schepen. De V1 kon niet als gevechtspiloot fungeren en was dus geprogrammeerd om te vluchten. Indien dat niet lukte kon de Droid zichzelf vernietigen zodat de vijand over kostbare data beschikte.

De technologie die werd gebruikt voor de V1 was vrij nieuw ten tijde van de Galactic Civil War en bijzonder duur. De Alliance vond de Droid hun prijs niet waard, maar kreeg er af en toe van sympathisanten en kon ze soms toch stelen van het Empire. Aan boord van de Death Star I waren er V1 Droids tewerkgesteld.

BronEdit