Wikia

Voss
VossSpecies
Biologie
Indeling:

Intelligent

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Voss

VossSpecies2

Voss Mystic

Quote: "The last Gormak must not die..."
-- Wet van de Voss

De Voss waren een intelligente soort van de planeet Voss.

FysiologieEdit

De Voss waren een humanoide species met kleurrijke huid (blauw of rood), welke ze versierden met monochromatische, symbolische schilderingen en hadden oranje ogen. De Voss werden pas seksueel volwassen nadat zij trouwden.

CultuurEdit

De Voss hadden een communale samenleving en waren niet individualistisch. Ze leefden in de stad Voss-Ka, op een berg hoog boven de rest van de planeet, die voornamelijk door de Gormak werd bewoond. Hoewel alles er op leek dat ze compleet werden weggevaagd door de Gormak, zochten ze nooit hulp van anderen. Een belangrijk deel van de cultuur werd gevormd door de Voss Mystics, een groep die al bestond ten tijde van de totstandkoming van de Galactic Republic. De visioenen van de Mystics waren van groot belang en kwamen altijd uit. Deze groep van Force-gebruikers vormde daardoor een totalitair regime, waarbij geen tegenspraak werd gegeven door de algemene Voss populatie. Voss spraken weinig, behalve bij begrafenissen en andere moeilijke momenten.

De Voss waren sterk in de minderheid in hun eeuwige strijd tegen de Gormak. De Voss Commandos wisten echter steeds de aanvallen af te slaan, waardoor de Voss als samenleving konden blijven bestaan. De stad Voss-Ka was een sterk bewapend fort, waardoor de Voss een geïsoleerd leven leidde. De Voss waren weinig geïnteresseerd in buitenstaanders of hun meningen. Hoewel zowel de Sith als de Jedi inzagen dat de Voss Mystics erg vaardig waren in het gebruik van de Force, wisten de Mystics zelf niets van de Force en kon het ze feitelijk niet interesseren.

Na de Treaty of Coruscant in 3.653 BBY werd de planeet Voss bij toeval ontdekt. Het Sith Empire trachtte de planeet te bezetten, maar de Galactic Republic kwam de wereld verdedigen tegen een Sith inval. De Voss Mystics hadden de gebeurtenissen reeds voorzien in hun voorspellingen en de Voss wisten beiden kampen te verslaan. Het Empire en de Republic stichtte daarna allebei een ambassade op Voss om zo op diplomatieke manier te proberen de planeet aan hun zijde te krijgen.

Achter de SchermenEdit

  • Voor de creatie van de Voss werden pijlgifkikkers als voorbeeld genomen.

VerschijningEdit

BronEdit