Wikia

Wee Gee
Wee Gee
Specificaties
Model:

Custom Utility Droid

Fabrikant:

Morgan Katarn

Kleur:

Roestkleurig

Programmering:

Mannelijk

Lengte:

1,00 meter

Biografie
Eigenaar:

Morgan Katarn
Kyle Katarn

Taken:

Herstellingen
Arbeid

Vervoer:

Moldy Crow

Affiliatie:

Rebel Alliance

Wee Gee1

Wee Gee toont de map naar de Valley of the Jedi

Quote: "I could never have left Weeg behind on Sulon."
-- Kyle Katarn

Wee Gee was de persoonlijke Droid van Kyle Katarn die was gemaakt door Kyle's vader Morgan.

BiografieEdit

Morgan Katarn leefde samen met zijn echtgenote Patricia en hun zoon Kyle op Sulon waar hij van reserveonderdelen een unieke Droid maakte: Wee Gee. Wee Gee was oorspronkelijk gebouwd om in het systeem van de boerderij te worden ingeschakeld en de systemen in de gaten te houden. Als secundaire functie kon de Droid allerlei herstellingen doen en arbeid verrichten. Tenslotte had Wee Gee de onofficiële taak om Kyle altijd te beschermen.

Wee Gee zweefde dankzij Repulsorlifts die was gestolen van een Imperial Speeder Bike. De motoren waren afkomstig van een Probot. Het centrale deel van Wee Gee bestond uit talloze cilinders waardoor de Droid in alle mogelijke richtingen kon draaien. Het gereedschap van Wee Gee paste allemaal netjes in een zijarm. Wee Gee kon enkel communiceren met Droids. Wee Gee had twee armen waarvan de linkse het meest delicate werk kon opknappen. De rechterarm was driemaal zo sterk als de linkerarm, maar was minder accuraat.

Kyle Katarn groeide op met Wee Gee in zijn buurt. Op die manier werd hij één van de weinige niet-Droids die Wee Gee kon verstaan. Totdat Kyle naar de Imperial Academy ging, bleven de twee de beste vrienden. Kyle noemde Wee Gee Weeg en beschouwde hem als een lid van het gezin. Ondertussen leidde Morgan Katarns activiteiten bij de Rebel Alliance hem naar Ruusan en de Valley of the Jedi. Hij verborg de coördinaten van de vallei in de boerderij op Sulon. Morgen verborg eveneens de Lightsaber van Qu Rahn, een Jedi vriend, in Wee Gee.

Wee Gee kon niet verhinderen dat Morgan Katarn werd gedood op Sulon, maar hij zou daarna zichzelf langzaam herstellen in de komende 5 jaar. Toen Kyle Katarn terugkeerde naar de vervallen woonst, vond hij Wee Gee die de Lightsaber aan Katarn gaf. Wee Gee volgde Katarn tijdens zijn avonturen.

BronEdit