Wikia

Xerius Ugg
Xerius Ugg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Besalisk

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Zwart

Biografie
Thuiswereld:

Ojom

Overleden:

21 BBY

Functie:

CIS Commander

Affiliatie:

CIS

Quote: "I fear none! I grant Jedi request for fight now!"
-- Xerius Ugg

Xerius Ugg was een Besalisk Commander van de operatie op Kiros om de Togruta over te leveren aan de Zygerrians.

BiografieEdit

Ugg leidde het Droid Army op Kiros naar een simpele overwinning aangezien de Togruta vreedzaam leefden. Maar toen de Republic Kiros kwam helpen, moest het leger van Ugg het onderspit delven. Hoewel hij verslagen was, eiste hij om Obi-Wan Kenobi te ontmoeten. Ugg eiste de overgave van Kenobi, maar hij weigerde dit te doen totdat hij wist waar de Togruta kolonisten zich bevonden.

Obi-Wan gooide het op een akkoord met Ugg. Indien Obi-Wan won, moest Ugg hem naar de Togruta leiden, indien de Besalisk won, moest Obi-Wan zich overgeven. In het ongewapend gevecht deelden zowel Obi-Wan als Ugg rake klappen uit. Ugg bleek in de hele stad bommen te hebben verstopt die Anakin Skywalker en Ahsoka Tano ondertussen hadden uitgeschakeld. De enige nog werkende bom liet Ugg exploderen, maar hierdoor werd zijn eigen schip vernietigd. Ugg raakte uit zijn concentratie door deze gebeurtenis en Obi-Wan kon hem uit het raam gooien van op een grote afstand.

Ugg hield zich echter niet aan de afspraak en vertelde niet waar de Togruta zich bevonden alvorens hij stierf.

Achter de SchermenEdit

  • Sinds de verschijning van Kidnapped is Xerius Ugg eigenlijk niet meer 'primaire canon'.

BronEdit