Wikia

Zenuas 33 Umbaran Starfighter
Umbaran Starfighter
Product
Klasse:

Starfighter

Ontwerp:

Umbarans

Fabrikant:

Ghost Armaments

Specificaties
Afmeting:

10.38 meter lang
12.47 meter hoog

Snelheid:

1.100 km/h

Hyperdrive:

Geen

Passagiers:

1

Affiliaties
Affiliatie:

CIS

De Zenuas 33 Umbaran Starfighter was een van de geavanceerde voertuigen die de Umbaran toevoegden aan het arsenaal van de CIS toen ze hun rangen vervoegden na de dood van Senator Mee Deechi tijdens de Clone Wars.

SpecificatiesEdit

De Umbaran Starfighter van Ghost Armaments werd wel eens bestempeld als het ruimteschip dat het meest op intuïtie moest worden bestuurd in het universum. De cockpit was beschermd door Ray Shields en omringde de piloot met allerlei holografische schermen die reageerden door middel van aanraking. De Zenuas 33 kon onmiddellijk draaien ter plaatse, zodat ze meteen van richting konden veranderen. Hierdoor was dit een erg beweeglijk schip, ook het landen gebeurde steeds erg soepel en vlot. De Starfighters waren bewapend met een Plasma cannon onder de cockpit en met twee raketlanceerders op de vleugels. Voor niet-Umbaran was het geen makkelijker klus om dit schip te besturen.

Tijdens de Battle of Umbara kaapten Fives en Hardcase tijdens hun verkenning Umbaran Starfighters om de Umbaran MHC Tanks te vernietigen die bestand waren tegen de grondwapens van het 501st Legion. Daarna oefenden ze om meer en meer de controles van de Starfighters te beheersen, ondanks het feit dat Pong Krell hen verbood om de Starfighters in te zetten in de strijd. Fives, Hardcase en Jesse wilden immers met deze schepen het Separatist Supply Ship vernietigen dat voor de bevoorrading zorgde van de hoofdstad op Umbara. Krell weigerde zijn toestemming te geven voor dit plan, maar de clones voerden hun plan toch uit. Dankzij de opoffering van Hardcase aan boord van het supply ship werd het plan een succes, maar Krell was woedend omdat de clones zijn bevelen hadden genegeerd.

Achter de SchermenEdit

  • Het schip is gebaseerd op een halswervel van een Apatosaurus.

VerschijningEdit

BronEdit