FANDOM

Er det ett tall du vil oppdage i Star Wars så er det 1138. George Lucas har selv valgt å legge tallet inn i filmene for å minne om hans første fil THX 1138.

Eksempler

Filmer

- Klonekommadør Bacara har nummeret CC-1138

- I Star Wars Episode IV: Et nytt håp påsto Luke Skywalker og Han Solo at de fraktet "fangen" sin til Celleblokk 1138 ombord på Dødsstjernen.

- Enhet 1138 var kodenavnet til AT-STen Chewbacca stjal i Star Wars Episode VI: Jediridderen vender tilbake.

- To Stormtroppere har kodenavnene 1138 og THX-1138.

- En kampdroide ombord kontrollskipet i Star Wars Episode I: Den skjulte trussel hadde kodenavn 1138.

- Alle Klonekrigere i Star Wars Episode II: Klonene angriper har 1138 bak på hjelmene sine. Dette er mest synlig når Mace Windu roper: "Pilot, land in that assemby area!". Piloten som svarer: "Yes, sir" har 1138 på hjelmen sin.

- Tre Kampdroider i Episode I, II og III har 1138 på ryggsekkene sine.

- I Star Wars Episode V: Imperiet slår tilbake sier General Carlist Rieekan: "Send Rouges 10 and 11 to Station 3_8"

- Når Leia Organa Solo kommer til Jabbas Palass står det 1138 på siden av hjelmen hennes.

Ikke Star Wars filmer

- I Indiana Jones and the Raiders of the Lost Ark kan det hørest "eins, eins, drei, acht" på høytaleren på havna. Dette er tysk for 1,1,3,8.

- I Indiana Jones and the Last Crusade står det i Dr. Jones' Gral dagbok: MCXXXVIII som er romertall for 1138.

- I Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull går Indiana inn i huset 138 i Fordømmelsens By.

- I American Grafitti er det THX 138

Vidiospill

- I Star Wars Republic Commando kan du spille som RC-1138.

- Når du velger en Imperial Stormtropp i Galactic Battlegrounds svarer han "THX-1138 ready sir"

- 1138 kan sees i Star Wars: X-wing, X-wing VS. TIE fighter, Star Wars: Jedi Starfighter, Star Wars: Obi-Wan, Star Wars: Jedi Knight II: Jedi Outcast, og Star Wars: Rouge Squadron.

- Galen Marek er "Objekt nummer 1138 ombord på Empirical.

- I Star Wars Galaxies har den Genosianske Bio-labben en kode: 11380.

- I Star Wars Battlefront: Elite Squadron må du ødelegge en AT-AT. Piloten er TH 113. Legg till x og 8 og se hva du får.

Bøker

- 1138 kan sees i mange bøker.

På andre språk