FANDOM

Leg

ZWorldship

Koros-Strohna

Koros-Strohna, bedre kjent som Verdenskip, var store Yuuzhan Vong skip. De ble ofte brukt til egne simulerte verdener for Yuuzhan Vong, eller som senterpunkt i slag.

Kjennetegn

Verdenskip var store og runde med avlange spiraler som fikk dem til å ligne galakser. De var som alle Yuuzhan Vong skip levende vesner, som aldres og må mates. De fleste av Verdenskipene som ble brukt til å reise fra Yuuzhan Vong Galaksen var i ferd med å dø. Verdenskipene var av Yorik-Korall, som sammensatte seg med andre vesner som skapte drivkraft, våpen og rustning.

Enkelte Yuuzhan Vong ble opprørte og frustrerte over å bo i de innestenkte og simulerte klimaene i Verdenskipene. For å roe dem ned ble skipene fylt med narkotiske stoffer. Ellers hadde skipene klima og omgivelser som på Yuuzhan Vongs hjemplanet Yuuzhan'tar.

Verdenskipene var armert med dusinvis av dovin basaler og Yaret-Kor kanoner.

YuuzhanVongfleet

Koros-Strohna(miderst) i Yuuzhan Vong flåten.

Dovin basalene ble også brukt som gravitasjonsforflyttingsmotorer som "dro" Verdenskipene fra galakse til galakse.

Historie

Verdenskipene ble laget for å forflytte Yuuzhan Vong fra deres galakse til en nye galakse. Verdenskipet Baanu Miir fraktet nesten tolv tusen Yuuzhan Vong Krigere og var nesten 1000 år gammelt. Den var nesten like stor som Dødstjernen, på 120 kilometer i diameter.