FANDOM

Alandeanfoster
Alan Dean Foster
Informacje biograficzne
Miejsce urodzenia:

New York, New York, Stany Zjednoczone

Data urodzenia:

18 listopad 1946

Obywatelstwo:

amerykańskie

Płeć:

mężczyzna

Informacje dotyczące zawodu
Czynności i funkcje dotyczące Star Wars:

pisarz (powieści)

Pozostałe czynności i funkcje:

pisarz (powieści i opowiadania o tematyce fantastycznej - fantasy, science fiction, nowelizacje filmów i gier komputerowych)

Alan Dean Foster (ur. 1946), jest pisarzem science-fiction i fantasy. Specjalizuje się w pisaniu nowelizacji filmów i czasami gier komputerowych. Uzyskał tytuł licencjata w dziedzinie nauk politycznych oraz magistra sztuk pięknych w kinematografii na Uniwersytecie kalifornijskim w Los Angeles (1968). Obecnie wraz z żoną mieszka w Prescott w Arizonie.

Foster jest autorem wielu powieści (seria "Humanx Commonwealth Universe" z podseriami "Pip and Flinx", "Founding of the Commonwealth", "Icerigger Trilogy"; seria "The Damned Trilogy"; seria "Dinotopia Universe"; seria "Journeys of the Catechist"; seria "Spellsinger"; seria "The Taken trilogy"; seria "The Tipping Point trilogy"; seria "Montezuma Strip"; oraz ponad 20 samodzielnych powieści) oraz nowelizacji filmowych (Star Trek: The Animated Series, Alien Nation, Star Trek, Star Trek Into Darkness, Alien, Aliens, Alien 3, Terminator Salvation, Transformers, Transformers: Ghosts of Yesterday, Transformers: Revenge of the Fallen, Transformers: The Veiled Threat, Dark Star, Luana, The Black Hole, Clash of the Titans, Outland, The Thing, Krull, The Last Starfighter, Starman, Pale Rider, The Chronicles of Riddick) i nowelizacji gier komputerowych (Shadowkeep, The Dig). Jest także autorem kilku zbiorów opowiadań (With Friends Like These ..., ... Who Needs Enemies?, The Metrognome and Other Stories, Mad Amos, Impossible Places, Exceptions to Reality).

W uniwersum Gwiezdnych wojen Foster został autorem nowelizacji filmu Gwiezdne wojny Część IV: Nowa nadzieja (jako ghost writer, jako oficjalny autor książki jest podany George Lucas). Pod własnym imieniem i nazwiskiem napisał także powieści Spotkanie na Mimban oraz Nadchodząca burza. W nowym uniwersum Gwiezdnych wojen Foster napisał nowelizację siódmej części Gwiezdnych wojen.

Powieści:

Linki zewnętrzne: