Luke i droidy.jpg

Sceny na pustkowiach Tatooine z Nowej nadziei, to sceny filmowe odgrywające się na pustyniach planety Tatooine w roku 0 BBY. Sceny są częścią filmu Gwiezdne wojny Część IV: Nowa nadzieja, który wpuszczono do kin w 1977 roku. Opisane sceny łączy jedynie to, że odgrywają się na pustkowiach Tatooine.

Opis scen:

Bantha.jpg
C-3PO i szkielet.jpg
R2-D2 na Tatooine.jpg
R2-D2 i C-3PO.png
Piaskoczołg.png
Zniszczony Piaskoczołg.jpg
Tuskenowie1.jpg
Mos Eisley - widok z puskowi.jpg

Po ucieczce w kapsule ratunkowej ze statku kosmicznego Tantive IV, droidy C-3PO i R2-D2 lądują na pustyni planety Tatooine. Pozostawiwszy za sobą kapsułę, droidy ruszają w podróż do cywilizacji, jednak R2-D2 chce ruszyć w kierunku majaczących na horyzoncie skalistych wzgórz pełniąc zadanie powierzone mu przez księżniczkę Leię, natomiast C-3PO chce ruszyć przez piaszczyste wydmy. Roboty rozchodzą się każdy w inną stronę.

C-3PO wędruje bardzo długo pustynią, aż w końcu dociera do szkieletu potężnego zwierzęcia i zauważa w oddali błysk promieni słonecznych odbijających się od metalu. Kiedy przyjrzy się dokładnie widzi zbliżający się pojazd (Piaskoczołg). W następnych scenach jest już na jego pokładzie, złapany przez Jawów.

R2-D2 dociera do skalistych wąwozów. Posuwając się jednym z nich zostaje zaatakowany przez Jawów, którzy wcześniej pojmali C-3PO. Jawowie unieruchamiają go wystrzałem z blastera jonowego i zabierają do swojego piaskoczołgu. Wewnątrz piaskoczołgu R2-D2 ponownie spotyka się z C-3PO i później wszyscy razem są wystawieni na sprzedaż na obrzeżach farmy wilgoci Larsów.

O nieco później miejsce lądowania kapsuły ratunkowej zostaje odnalezione przez szturmowców imperialnych wysłanych przez Dartha Vadera. Na miejscu odkrywają, że w kapsule znajdowały się droidy. Oddział szybko rusza ich tropem.

Następne sceny na pustkowiach mają miejsce po ucieczce R2-D2 z farmy Larsów. Luke wyrusza wraz z C-3PO w swym landspeederze X-34 tropem zbiega. Zapędzają się daleko w skaliste pustkowia za pustynią i nie zdają sobie sprawy, że są obserwowani przez Ludzi pustyni. Znajdują droida w skalistym wąwozie, jednak kiedy chcą wrócić, R2-D2 ostrzega przed zbliżającymi się istotami. Luke postanawia to sprawdzić. Zabiera strzelbę, makrolornetkę, C-3PO i wspina się na ścianę wąwozu. Przez lornetkę zauważa Banthy, które służą Ludziom piasku w formie zwierząt domowych, ale nigdzie nie widzi Tuskenów. Wtedy zostaje niespodziewanie zaatakowany. C-3PO spada z urwiska, natomiast Luke zostaje obezwładniony przez Ludzi pustyni.

R2-D2 ukrywa się w szczelinie w skale i obserwuje jak Tuskenowie przywlekają pozbawionego świadomości Luke'a w pobliże jego speedera i rzucają się do łupienia pojazdu. Wtedy okolicą roznosi się potężny ryk Smoka Krayt i przestraszeni Ludzie piasku uciekają w popłochu. Sprawcą dźwięku okazuje się być stary pustelnik Ben. Ocuca on Luke'a i przywołuje do siebie R2. Luke poznaje go i opowiada mu o dziwnej zawziętości małego R2-D2. Pyta Bena czy zna generała Obi-Wana Kenobiego i Ben przyznaje, że chodzi o niego. Obi-Wan stwierdza, że rozmowę dokończą w jego domu ze względu na to, że Tuskenowie niedługo wrócą w większej ilości. Luke zabiera jeszcze potłuczonego C-3PO i wyruszają w podróż.

Następne sceny na pustkowiach mają miejsce po opuszczeniu domu Bena. Luke zaofiarował Obi-Wanowi, że podwiezie go do Anchorhead. Podczas podróży natrafiają na zniszczony piaskoczołg i pomordowanych Jawów. Luke rozpoznaje niektórych Jawów i odkrywa, że to piaskoczołg klanu, od którego kupili C-3PO i R2-D2. Obi-Wan uświadamia mu, że zniszczeń musieli dokonać żołnierze Imperium. Luke zostawia wszystkich i gna swym speederem do domu.

Po odnalezieniu zwłok wuja i ciotki na spalonej farmie wraca do wraku piaskoczołgu, gdzie droidy i Obi-Wan kończą palenie zwłok Jawów. Luke oznajmia Obi-Wanowi, że poleci wraz z nim na Alderaan.

Wraz ze zmianą planów Luke zabiera wszystkich wprost do portu kosmicznego. Ostatnią sceną na pustkowiach jest przerwa w podróży na płaskowyżu tuż przed Mos Eisley. Luke i Obi-Wan patrzą z góry na pustynną nieckę, w której znajduje się port kosmiczny i otaczające go miasto.

Postacie biorące udział w scenach:

Niedaleko Mos Eisley.png

Tuskenowie rabują śmigacz Luke'a.

Droidy biorące udział w scenie:

Rasy w scenie:

Pojazdy i statki w scenie:

R2-D2 i Piaskoczołg.jpg

Zwierzęta w scenie

Ciekawostki:

  • Sceny kręcono w Tunezji
  • W scenie ze szturmowcami przy kapsule ratunkowej w edycji specjalnej filmu z 1997 roku dodano wiele elementów, takich jak dodatkowych szturmowców, statki i dewbacki.

Źródła:

Szturmowcy na Tatooine.png

Dom Bena.

Zobacz także: