FANDOM

Ten artykuł dotyczy planety. Zobacz także inne znaczenia słowa Shusugaunt.

Shusugaunt
Lokalizacja
Rodzaj objektu:

planeta

Galaktyka:

Galaktyka

Region:

Zewnętrzne rubieże

Nadsektor:

Nadsektor Bright Jewel (Sektor 8)

Sektor:

Raioballo

Układ:

Shusugaunt

Współrzędne:

L-4

Dane astrograficzne
Pozycja w układzie:

?

Charakterystyka fizyczna
Klasyfikacja:

planeta skalista (pokryta głównie oceanem)

Cechy socjo-kulturowe
Rasy inteligentne:

Shusugauntowie (Shusugaunt)

Shusugaunt, to planeta ulokowana w sektorze Raioballo w Zewnętrznych Rubieżach. Planeta jest pokryta głównie oceanem. Shusugaunt jest rodzimym światem Shusugauntów, wojowniczej rasy inteligentnej o niskim wzroście.

Kilka tysiącleci przed Bitwą o Yavin na planecie wylądowali koloniści należący do rasy inteligentnej zwanej Anx z niedalekiego układu gwiezdnego Gravlex Med. Jednak agresywnie usposobieni miejscowi Shusugauntowie pozabijali kolonistów i wyruszyli na podbój Gravlex Med. Po wylądowaniu na Gravlex Med zaskoczyła ich tamtejsza zbyt duża grawitacja, która znacznie utrudniała im poruszanie się. Byli zmuszeni przerwać inwazję i porzucić plany podboju.

Republikańscy ksenologowie odkryli na Shusugauncie pierwsze szkielety Anxów, i to zanim jeszcze odkryli żywych osobników na Gravlex Med. Kości należały do kolonistów, których kiedyś zabili Shusugauntowie przy ich pierwszym kontakcie.

Pomimo nieprzyjaznych stosunków między tymi dwoma rasami, anxyjski senator Horox Ryyder, reprezentujący sektor Raioballo w senacie Republiki w okresie tuż przed upadkiem Republiki starał się uczciwie reprezentować także Shusugauntów.

Źródła