FANDOM

Sifo-Dyas
Sifo-Dyas
Životopisné informácie
Úmrtie

32 PrBY

Fyzický popis
Druh

Človek

Pohlavie

Muž

Farba vlasov

čierna

Farba očí

hnedá

Farba kože

svetlá

Chronologické a politické informácie
Obdobie

Období vzostupu Impéria

Príslušnosť

Rád Jedi
Galaktická Republika

Sifo-Dyas bol skvelý Jedi a člen Rady Jediov pred Klonovými vojnami. Bol dobrým priateľom s grófom Dooku. Mal dar predvídania, vďaka ktorému predpovedal vojnu a tiež to, že Galaktická Republika sa dostane do zlých čias. Sifo-Dyas bol poverený tým, aby objednal Republikovú armádu. V tom istom čase však Dooku opustil Rád Jediov a podľahol temnej strane Sily. Darth Sidious informoval svojho nového učeníka o Dyasovej úlohe a to, že by túto situáciu mohli využiť vo svoj prospech, Sidious mal totiž v pláne získať armádu pre seba. Ako finálna skúška toho, že patrí k temnej strane Sily bol Dooku poverený zabitím Sifo-Dyasa, čo sa mu aj podarilo. Dooku potom objednal armádu pod Dyasovým menom, bol to Sidiousov správny zámer použiť Dyasa ako obeť pre vládu Sithov v Galaxii. Dyasove telo bolo dlho držané pod správou Bankového klanu na Grievousovej rodnej planéte Khaleesh, jeho telo bolo použité pre krvnú transfúziu pre Generála Grievousa. Armáda, ktorá mala byť objednaná Sifo-Dyasom bola odhalená 22 PrBY, o 3 roky neskôr sa z nej stala záhuba mnohých Jediov.