rightStar Wars Episode V: The Empire Strikes Back (Ratovi Zvezda Epizoda V: Imperija Uzvraća Udarac) je novelizacija istoimenog filma, ciji je autor Donald F. Glut. Izdata je 12 aprila 1980 godine za Ballantine Books na 224 strane, ISBN 0345320220. Roman je izasao cetiri meseca pre premijere filma.

Rezime izdavača

Iako su ostvarili značajnu pobedu, rat izmedju pobunjenika i Imperije je tek počeo. Uskoro će Luk, Han, Leja i njihovi prijatelji biti primorani da beže u svim pravcima....jer su podanici mračnog neprijatelja za petama.

Rezime

Roman je uglavnom isti kao i film a evo i u čemu se razlikuju:

  • Luk ne udari glavu u žurbi da kaze Jodi Obi-Vanu da je spreman da postane Džedaj.
  • Poljubac Hana i Leje ne prekine C-3PO, već je Čubaka svedok dela scene.
  • Smrt Lota Nide nije direktno opisana. Ima samo jedna rečenica na početku pasusa koja glasi: "Par olujnih jurišnika u belom oklopu podiglo je beživotnu formu Kapetana Nide sa poda Darth Vaderovog Imperijalnog Zvezdanog Razarača".
  • Luk pada ka oblacima kada ispadne iz komore pre nego sto Milenijumski Soko stigne do njega.
  • Darth Vader kaze: "Dovezite mi brod" dok u filmu kaze: "Obavestite moj Zvezdani Razarač da se pripremi za moj dolazak".
  • Zvezdani oblak koji se vidi na kraju filma je u stvari narandžasto-crvena zvezda.
  • Lukov trening sa Jodom i odnos Hana i Leje je mnogo detaljnije opisan.

Ima razlika i u nekim dijalozima:

  • Han nikada nekaze "Mislio sam da smrde...samo spolja".
  • E-3PO ne kaze: "E chu ta!".
  • Han nikada ne kaže: "Znam" kao odgovor na Lejino: "Volim te".

Galerija