FANDOM

Premium-Eras-canon
Bu makale Evren içi birey ile ilgili. "The Child" olarak adlandırılmış The Mandalorian Bölüm 2 makalesini arıyor olabilirsiniz.
Atticon

Bu makalenin başlığı bir takma ad, çağrı işareti veya diğer addır.

Bu makale, resmi adı olmayan ve yalnızca takma adı, çağrı işareti veya takma adıyla bilinen bir konu hakkındadır.

"Vadime barış getirdiğin için teşekkür ederim. Ve Çocuk ile bol şans."
Kuiil, Din Djarin'e[src]

"Çocuk", Jedi Büyük Usta Yoda ve Jedi Ustası Yaddle ile aynı türün üyesi olan bir Güç'e hassas erkek Mandalor buluntusu idi. Çocuk, YSÖ 41'de doğmuştu ve Yeni Cumhuriyet Devri sırasında Arvala-7'de Nikto paralı askerler tarafından yürütülen bir kampta tutuluyordu. Elli yaşında hala bir bebek olan Çocuk, onu getirmesi için Din Djarin isimli bir Mandalor ödül avcısını tutan "Müşteri" tarafından aranıyordu.

Fakat Djarin, Çocuk'u İmparatorluk takipçileri ile bırakmamaya karar verdi ve onu İmparatorluk kalıntısı tesisinden kurtardı. Çocuk ile birlikte galaksinin sınırlarında yaşamaya çalışmasından sonra Djarin, Çocuk'u koruma amacıyla onu kovalayan İmparatorluk takipçileri ile yüzleşmek için Nevarro'ya döndü. Bu süreçte Çocuk bir Mandalor buluntusu ve Djarin'in yeni kurulmuş klanının bir üyesi oldu.

Biyografi

Kurtuluş

"Komisyon oldukça açıktı. Varlık, yok edilmeli."
―IG-11[src]

"Mandalor" olarak bilinen ödül avcısı, "Müşteri" ve İmparatorluk Doktoru Pershing tarafından tercihen canlı olmak üzere Çocuk'u kendilerine getirmesi için işe alınmıştı, hedef ölü getirilseydi daha düşük olma şartıyla ödül avcısı yine de ödeme alacaktı. Suikast droidi IG-11 ise Çocuk'u yok etmek için yola çıkmıştı. Çocuk'un tutulduğu yerleşkeyi koruyanları ortadan kaldırmak için birlikte çalışan iki ödül avcısı hedefi bulduklarında IG-11 görevini tamamlamaya kalkışmış ancak bunu başaramadan Djarin tarafından yok edilmişti.[2]

Kısa süre sonra Mandalor, Çocuk'u gemisine götürmek için yola çıktı. Yoldayken üç Trandoshalı ödül avcısı tarafından saldırıya uğradılar. Ödül avcıları Çocuk'u öldürmeye çalışıyordu. Djarin üçlüyü yenilgiye uğrattıktan sonra Çocuk ile geceyi kamp yaparak geçirdiler. Djarin ateş kenarında otururken Çocuk, yakında hareket eden bir canlıyı yedi. Sonradan ödül avcısına yaklaşıp onu iyileştirmeyi amaçlayarak elini kaldırdı ancak Djarin Çocuk'u durdurup pusete geri koydu. Ertesi gün ikili Razor Crest'e ulaştı ancak gemiyi Jawa'lar tarafından yağmalanırken gördü. Djarin yağmacıların sandcrawler'ına saldırdı ve üstüne tırmanırken Çocuk ise pusetinde onları takip etti. Djarin eninde sonunda aşağı düştü.[5]

Dosya:MostAdorableAccessoryToMurderEver-TMS01E02.png

En sonunda Mandalor, Kuiil'den yardım alarak Jawa'lardan parçalarını geri almanın barışçıl bir yolunu bulmuştu. Parçalar karşılığında Çocuk ve Djarin'in zırhını isteyen Jawa'lar, Djarin'in karşı çıkması üzerine bir çamurboynuz yumurtasını kabul etti. Jawa'lara istediklerini verebilmek için hayvan ile karşı karşıya kalan Mandalor, hayvan tarafından yenilirken Çocuk, Güç'e ulaşıp hayvanı havaya kaldırmış, Mandalor da bu sayede hayvanı öldürebilmişti. Bu eylem, Çocuk'un bayılmasına neden olmuştu. Çocuk eninde sonunda uyandığında Razor Crest tamir edilmişti ve bu sayede Mandalor ile gezegeni terketmeyi başardılar.[5]

Saklanma

"Kalmanı istiyoruz. Topluluk sana minettar. Sıkıntı çıktığı takdirde her şeyi toplayıp gidebilirsin. Sen ve çocuğun güzel bir hayata sahip olur. En azından bir süreliğine daha çocukluğunu yaşayabilir."
Omera, Din Djarin'e[src]
Dosya:Child-Ball-TMS1C3.jpg

Nevarro'ya döndüklerinde Djarin, Çocuk'u Müşteri'nin tesisine götürdü. Müşteri ve Dr. Pershing hedefi görmek için oldukça heyecanlılardı ve direkt çocuğu incelemeye başladılar. Sonradan Pershing çocuğu aldı ve ödül avcısını yalnız bıraktı. Djarin, müşterinin çocuğa ne yapacağını merak ediyordu. Ancak yeni bir ödül peşinde Nevarro'dan ayrılmadan önce Djarin, karar değişikliği yaşayıp Çocuk'u kurtarmak için yola koyuldu. Kısa süre sonra tesise sızan Djarin, Çocuk'u Pershing'in yanında buldu. Çocuk'u geri aldıktan sonra onu elinden almaya çalışan Ödül Avcıları Loncası ile çatışmak zorunda kaldı. Djarin'in yardımına yetişen kavimi, ödül avcısının Çocuk ile kaçabilmesini sağladı.[3]

Çocuk'u su birikintisi gezegeni Sorgan'a götüren Djarin, birkaç ay boyunca orada kalıp Lonca'yı atlatmayı amaçlıyordu. Varmalarının üstüne Çocuk'a olduğu yerde kalmasını ve hiçbir şeye dokunmamasını söyledi. Çocuk, Djarin'in yanından ayrılmayı reddettiğinde ödül avcısı eninde sonunda razı olmak zorunda kaldı. İkili gittikleri bir yerleşkede gezerken bir Loth-kedisi Çocuk'a kükredi. Bir barda durduklarında Çocuk çorba içerken bir müşteri, Djarin'in ilgisini çekti ve görünüşe göre ortadan kaybolduğunda Djarin onu bulmak amacıyla dışarı çıktı. Carasynthia Dune isimli müşteri Djarin'i pusuya düşürdü ve Çocuk, sakince çorba içerken onları izlemeye başlayıp muharebeyi yarıda bırakana kadar dövüştüler.[7]

Dosya:TheChildOnSorgan.jpg

Dune ile konuşan Djarin, Sorgan'ın "alınmış" olduğunu söyledi. Bunun yüzünden ayrılmak amacıyla Razor Crest'e giden ikili, iki krill çiftçisi tarafından karşılandı. Köylerinde sığınma karşılığında köylerini Klatoonieli yağmacılardan korumasını istediler. Dune ve Çocuk'u da yanında getiren Djarin, köy sakinleri ve Dune'un yardımı ile yağmacıları yenmeyi başardı ve birkaç hafta orada yaşadı. Bu süreçte Çocuk, bir Sorgan kurbağasını yemeye çalıştığında bu eylem pek hoşlarına gitmese de köy sakinleri arasında oldukça popüler olmuştu. Ancak eninde sonunda bir ödül avcısı Çocuk'u bulmaya ve onu öldürmeye geldi. Dune, ödül avcısını öldürdükten sonra fikri değişen Djarin, Çocuk ile Sorgan'dan ayrıldı.[7]

Tatooine

"Onu uyandırdın! Uyutmanın ne kadar sürdüğü konusunda bir fikrin var mı?"
"Ver bana."
"Yavaş! Bir çocuğu öylece yalnız bırakamazsın. Bir genç büyütmek konusunda öğrenecek çok şeyin var biliyorsun di' mi?
"
―Motto ve Mandalor[src]
Dosya:Child-TMS1C5.jpg

Sorgan'dan ayrıldıktan bir süre sonra Djarin, ödül avcısı Riot Mar ile karşılaştı ve it dalaşına girdiler. Razor Crest ileriye atılıp Mar'ın arkasına manevra yaptıktan sonra ödül avcısının gemisi yok ederken Çocuk, Djarin ile kokpitte oturuyordu. Dalaşın akabinde Tatooine'deki Mos Eisley'e giden Djarin, tamir için para bulma amacıyla gezegende iş aramaya koyulduğunda Çocuk'u gemide uyumaya bıraktı. Sonradan uyanan Çocuk, hangarın sahibi Peli Motto tarafından bulundu ve Djarin geri döndüğünde Çocuk'a baktığı için ek para isteyebileceği aklına geldiği için Çocuk'a bakma kararı aldı.[8]

Mandalor'un Nevarro'daki eylemlerini öğrendikten sonra Toro Calican, Motto ve Çocuk'u rehin alıp Djarin'e kumpas kurmaya çalıştı. Djarin hangara ulaştuğında rehinelere silah dayamış Calican'ın karşısına çıktı. Rakibini kör etmek için bir işaret ışığı kullandı ve yana atılarak Calican'ı öldürdü. Akabinde, korku içinde saklanan Çocuk; Motto ve Djarin tarafından bulundu. Ödemeyi yaptıktan sonra Djarin, Çocuk ile birlikte Tatooine'den ayrıldı.[8]

Paralı askerin görevi

"Bu ne? Evcil hayvan falan mı?"
"Gibi bir şey.
"
―Çocuk'u keşfettikten sonra Mayfeld ve Mandalor[src]
Dosya:Child-TMS1C6.jpg

Kredi peşinde koşan Djarin, eski bir paralı asker arkadaşı Ranzar Malk'tan, Qin adındaki bir Twi'lek Yeni Cumhuriyet sanığını kurtarması için işe alındı. Görevi tamamlamak için Razor Crest'i kullanacak olan bir grup paralı asker toplandı; eski bir İmparatorluk nişancısı Mayfeld, Devaronlu Burg, yetenekli pilot Q9-0 ve Qin'in kız kardeşi Xi'an. Yeni Cumhuriyet hapishane gemisi yolunda Djarin, Çocuk'u bir bölmeye saklamış ancak paralı askerler onu bulmuştu. Bulduğunun ne olduğunu anlamayan Mayfeld, çocuğu eline alıp düşürüyormuş gibi yapmadan önce evcil hayvan olarak bakabileceğini söyledi. Bu süreçte hiperuzaydan çıkan Razor Crest'i kullan Zero, Çocuk da dahil olmak üzere mürettebatı gemi içinde sarsan riskli bir manevra yaptı. Djarin, yüz üstü yere düşen Çocuk'u alıp bölmesine yerleştirdi ve diğer paralı askerler ile hapishane gemisinde çıkartma yaptı.[9]

Dosya:The Child Bölüm 6.png

Görev devam ettikçe Zero, Greef Karga'nın Çocuk hakkındaki bir mesajını buldu. Çocuk'un muhtemel değerini fark eden Zero, Çocuk'a ilgi duymaya başladı. Bu sırada paralı askerler Qin'i kurtarmış ancak Djarin'e ihanet etmişlerdi. Yine de her birine teker teker saldırıp Zero'nun mürettebat ile iletişimini keserek öç alan Djarin, gemiye ulaşmaya çalışırken Çocuk, şaşırmış Zero'nun karşısına çıktı ve paralı asker hızlıca çocuğu ele geçirmeye çalıştı. Kendisini korumak için Güç'ü kullanma amacıyla elini kaldıran Çocuk, gemiye ulaşmış Djarin'in Zero'yu sırtından vurarak yok etmesi üzerine şaşırmıştı.[9]

Görevi tamamlanmış olan Djarin, Ranzar'ın istasyonuna dönüp Qin'i teslim etti ve tam ödeme aldı. Akabinde Djarin ve Çocuk istasyondan ayrılırken Ranzar, bir saldırı gemisine Razor Crest'i yok etme emri verdi. Gemi saldırıya hazırlanırken üç tane X-wing yıldız savaşçısı hiperuzaydan çıktı; Djarin'in görev sırasında aktifleştirdiği ve Qin'e yerleştirdiği sinyali takip ediyorlardı. X-wing'ler istasyona saldırırken Razor Crest hiperuzaya atladı ve yolculuğun ortasında Djarin, kontrol çubuklarından birinin topuzunu Çocuk'a vererek onu sakinleştirdi.[9]

Nevarro'ya dönüş

Dosya:Baby Yoda Force Choke.png

Mandalorian için yapılan geniş çaplı insan avından sonra Greef Karga, kendisine bir teklif ile ulaştı. Nevarro'ya dönüp İmparatorluk'tan kurtulmalarına yardım ederse Çocuk'un peşini bırakacağını söylüyordu. Kısa süren bir değerlendirmeden sonra Djarin, Karga'nın teklifini kabul etti. Sorgan'a dönüp saldırıda yardım etmesi için Cara Dune'u ekibine kattı. Yolda Djarin ve Dune muhabbet ederken Çocuk, kokpite gidip geminin kontrolleriyle oynayarak geminin kontrolü kaybetmesine neden oldu.[10]

Birinin Çocuk'a göz kulak olması için yolda Arvala-7'ye uğrayıp IG-11'i tamir etmiş olan Kuill'i de yanlarına aldılar. IG-11'in yeniden programlanmış olmasına rağmen yanlarında olması Djarin'i rahatsız etmişti. Bütün mürettebat Razor Crest'teyken Djarin ve Dune bilek güreşini tutuştu. Dune'un, Djarin'e zarar vermeye çalıştığını sanan Çocuk, Dune üzerinde Güç boğuşu kullanarak mürettebattaki herkesi şaşkınlığa uğratacaktı.[10]

Görev sırasında Kuill, Çocuk'a göz kulak olurken bir yandan da ona yeni bir çocuk arabası yaptı. Çocuk, İmparatorluk'u tuzağa çekmek için kullanılacaktı. Nevarro'daki şehire olan yolculuklarında yarasa benzeri yaratıklar tarafından saldırıya uğrayan grup kamp yaparken Çocuk, Güç'ü kullanarak Karga'yı iyileştirmişti. En başta Djarin'e ihanet etmeyi planlayan Karga, Çocuk'un güçlerine şahit olduktan sonra karar değişikliğine gitti ve yanlarındaki ödül avcılarını öldürdü.[10]

Yeni bir plana göre Djarin, Karga ve Dune tarafından rehin alınmış rolü yapacaktı. Çocuk'un bir yem olarak kullanılmasını reddeden Djarn, Kuill'den çocuğu güvende olacağı Razor Crest'e götürmesini istedi. Akabinde Kuill ve Çocuk bir çift İmparatorluk izci askeri tarafından fark edildi ve ikili Razor Crest'e ulaşamadan Ugnaught'u öldürüp Çocuk'u kaçırdılar.[10]

Kurtarılma

Kuill'in öldüğünü ve Çocuk'un kaçırıldığını fark eden IG-11, "bakıcılık yapmak ve korumak" programlamasına uymak adına gemiden ayrıldı. İmparatorluk izci askerleri, şehrin dışında Moff Gideon'dan emir beklerken Çocuk'a fiziksel tacizde bulundular. Kısa süre sonra yanlarına varan IG-11, iki askeri de öldürerek Çocuk'u kurtardı ve süratçi bisikletlerden birini alıp Çocuk ile birlikte şehre girdi. IG-11, hedefe doğru giderken şehri kuşatmış olan stormtrooper'lara ateş ettikçe Çocuk gülerek eğleniyordu.[6]

Djarin, Dune ve Karga ile bir araya gelen IG-11 ve Çocuk, en başta İmparatorluk kalıntısına karşı durabilse de Djarin, Moff Gideon tarafından ağır bir şekilde yaralandıktan sonra kantinaya geri çekildiler. Binada kapana kısılmış grubu öldürmek için yollanan[6] bir Külleciyi[11] Stormtrooper, grubun üzerine ateş açtığında Çocuk, Güç'e uzanarak alevleri durdurmuş ve askere geri yönlendirerek onu öldürmüştü. Ancak bu yüzden zayıf düşen Çocuk, bu olayın akabinde bayıldı ve bu nedenle Djarin'in yarasıyla ilgilenemedi.[6]

Djarin, Dune'dan Çocuk'u almasını istedi. Dune ve Karga, akabinde kanalizasyondan Mandalor sığınağına doğru yola çıktı. IG-11 tarafından iyileştirildikten sonra Djarin de onlara yetişebildi. Grup, terk edilmiş anklavda Zırhçı ile karşılaştı. Djarin, Çocuk ile olan bütün deneyimlerini Zırhçı'ya anlattıktan sonra Zırhçı, Çocuk'u bir buluntu ilan etti. Böylece Djarin o andan sonra Çocuk'u eğitene veya onun halkına geri götürene kadar babası olacaktı. Djarin ve Çocuk'u ikili bir klan ilan ettikten sonra Mandalor'un omuzluğuna yeni damgasını dağladı; bir çamurboynuz.[6]

Dosya:Child-Mythosaur-TMS1C8.jpg

rup ardından kanalizasyon sistemini kullanarak bir lav nehrine çıktı. Nehrin sonunda kendilerini bekleyen İmparatorluk stormtrooper'larını gören IG-11, programlamasına uyarak Çocuk'u korumak adını kendini feda etti. Akabinde grubun bir TIE savaşçısı kullanan Gideon tarafından saldırıya uğraması üzerine Karga, Güç'e atfederek Çocuk'a önceden yaptığı "el şeysini" yapmasını söyledi. Karga'nın neyden bahsettiğini anlamayan Çocuk ise adama el salladı. Eninde sonunda TIE savaşçısının kaza yapmasını sağlayarak Gideon'ı yenen Djarin, akabinde Kuill'i gömüp Karga ve Dune ile yollarını ayırarak artık bir buluntu olan Çocuk ile birlikte Razor Crest üzerinde Nevarro'dan ayrıldı.[6]

Güçler ve yetenekler

Dosya:BabyYoda Force Heal.png

Güç'e hassas olduğu için Güç'ün mistik enerjilerine dokunabilen Çocuk, dev bir çamurboynuzu bir süreliğine havaya kaldırarak Güç'ün telekinetik yönündeki gücünü göstermişti. Ancak Çocuk, bu eylemi takiben zihinsel olarak oldukça yorulduğu için takip eden birkaç saat boyunca baygın kalmıştı.[5] Çocuk buna ek olarak sinirlendiğinde de Güç'ü kullanabiliyordu. Buna bir örnek bilek güreşi yaptıkları anda Dune'un, Djarin'e zarar verdiğini sanması üzerine Güç'e ulaşarak Dune'u boğmasıydı. İlerleyen zamanlarda Güç sayesinde zehirler de dahil olmak üzere ciddi hasarları dokunarak iyileştirebildiğini göstermişti ancak çamurboynuz senaryosunda da olduğu gibi bu da Çocuk'u oldukça hırpalıyordu.[10] Çocuk'un gösterdiği bir diğer büyük telekinezi kullanımı da Nevarro'da bir Külleyici Stormtrooper'ın üzerlerine alev püskürtmesi karşısında güçlü bir bariyer oluşturmasıydı.[6]

Sahne arkası

"Hikayeye eklenen çok güçlü bir içerikti. Değerlimizdi. O kadar değerlimizdi ki hepimiz bir şekilde onunla ilgilenir olduk."
―Gina Carano, Vanity Fair ile yaptığı bir röportajda[src]
Dosya:BabyYoda-Alzmann.png

2019 Disney+ dizisi The Mandalorian ilk görünümü[2] olan karakter,[12] Christian Alzmann tarafından tasar[13] landı ve çekim sırasında oyuncular tarafından "Varlık" olarak tanımlandı.[14] Yönetici yapımcılar Jon Favreu ve Dave Filoni, çocuğu bir kukla ile çekip pek inandırıcı olmaması halinde CGI ile desteklenmesini düşünüyordu ancak dizide "Müşteri" karakterini oynayan Werner Herzog onlara korkak diyerek öyle bırakmalarını söyledi.[13]

Dizinin üretimi sırasında Çocuk, bir grup tarafından kontrol ediliyordu. Jason Matthews gözlerini; Trevor Hensley genel beden hareketleri ve kafasını; Hiroshi Ikeuchi kulak ve ağzını; Mike Hanzel genellikle çoğu bedensel hareketi ve Tamara Carlson Woodard ise kostümü üreten yan operatör olarak görev almıştı.[15]

Haberler ve sosyal medya Çocuk'un "Bebek Yoda" olarak bilinmesinde büyük rol oynadı.[16][17] Vanity Fair'deki bir makaleye göre hayranlar "Bebek Yoda" ürünleri istiyordu.[13] Favreu ise ilk bölümün yayınından önce karakterin medyaya yayılmasından korktuğu için ürün üretimini ertelemek istemişti. Takma adına rağmen Disney, ürünlerde karaktere sadece "Çocuk" diye atfetmeye dikkat etti. Buna rağmen Bebek Yoda adını kullanan Jon Favreu, Disney CEO'su Bob Iger tarafından azarlanmıştı.[18]

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. SWCustom-2011 StarWars.comSWCC 2019: 9 Things We Learned from The Mandalorian Panel ([20190414190857 yedek bağlantı])'a göre The Mandalorian olayları Star Wars: Galaksi Atlası kitabının YSS 4 olarak belirlediği Star Wars: Bölüm VI Jedi'ın Dönüşü olaylarından yaklaşık olarak beş yıl sonra geçmektedir. Bu yüzden The Mandalorian olaylarının YSS 9'da geçtiği sonucu çıkarılabilir. Çocuk, The Mandalorian zamanı sırasında elli yaşında olduğu için, YSÖ 41'de doğduğu sonucu ortaya çıkmaktadır..
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 The Mandalorian Official Logo The Mandalorian – "Bölüm Bölüm 1: The Mandalorian"
  3. 3,0 3,1 The Mandalorian Official Logo The Mandalorian – "Bölüm Bölüm 3: The Sin"
  4. Star Wars The Child Animatronic Edition. Archived from the original on Şubat 20, 2020.
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 The Mandalorian Official Logo The Mandalorian – "Bölüm 2: The Child"
  6. 6,0 6,1 6,2 6,3 6,4 6,5 6,6 The Mandalorian Official Logo The Mandalorian – "Bölüm Bölüm 8: Redemption"
  7. 7,0 7,1 The Mandalorian Official Logo The Mandalorian – "Bölüm 4: Sanctuary"
  8. 8,0 8,1 The Mandalorian Official Logo The Mandalorian – "Bölüm 5: The Gunslinger"
  9. 9,0 9,1 9,2 The Mandalorian Official Logo The Mandalorian – "Bölüm 6: The Prisoner"
  10. 10,0 10,1 10,2 10,3 10,4 The Mandalorian Official Logo The Mandalorian – "Bölüm 7: The Reckoning"
  11. HasbroInverted Star Wars: The Black Series (Paket: The Mandalorian Incinerator Stormtrooper Premium Electronic Roleplay Helmet) (backup link)
  12. The Mandalorian Media Kit. Disney Direct-to-Consumer & International. The Walt Disney Company. Archived from the original on Şubat 3, 2020. Retrieved on Şubat 3, 2020.
  13. 13,0 13,1 13,2 Breznican, Anthony (November 26, 2019). Baby Yoda Has Conquered the World. Vanity Fair. Archived from the original on Ocak 5, 2020. Retrieved on Kasım 27, 2019.
  14. Breznican, Anthony (November 12, 2019). The Mandalorian Episode One: Easter Eggs and That Final Reveal, Explained. Vanity Fair. Archived from the original on Aralık 18, 2019. Retrieved on Ocak 5, 2020.
  15. Kuchera, Ben (November 18, 2019). Disney made it official: We can talk about that Mandalorian character now. Polygon. Archived from the original on Kasım 19, 2019. Retrieved on Kasım 18, 2019.
  16. Renfro, Kim (November 18, 2019). 15 tweets and memes about 'Baby Yoda' on 'The Mandalorian' that prove the character is the best thing in 'Star Wars'. Insider. Archived from the original on Ocak 5, 2020. Retrieved on Kasım 18, 2019.
  17. Hussain, Humza (December 27, 2019). Disney CEO Was Told Off By Mandalorian Creator For Calling Child "Baby Yoda". Screen Rant. Archived from the original on Aralık 28, 2019. Retrieved on Aralık 29, 2019.

Dış bağlantılar