FANDOM

Tab-canon-white
Tab-legends-black
Premium-Eras-canon
"Ölüm, yaşamın sıradan bir parçasıdır. Etrafınızdakilerden Güç'e dönüşenler için sevinin."
―Yoda[kaynak]
PadmeFuneral-RotS

Ölmüş Padmé Amidala'nın Naboo'daki cenazesi sırasında vücudu.

Ölüm, biyolojik organizmalardaki hayatsal işlevlerin kesilmesidir. Ve bir canlıyı dış etkenlere tamamen tepkisiz bırakır. Bir yaşam sona erdiğinde, o varlığın ruhu varoluşun başka bir kısmına gider ve Kozmik Güç ile bir olur. Fakat bazı Jedi'lar, Yaşayan Güç'ün sırlarını öğrenerek bilinçlerini devam ettirmeyi başarabilmiştir.[1][2] Jedi yolunu takip etmeyen bazı varlıklar varoluşun başka bir kısmına ölülerin ikamet ettiği "diğer taraf" olarak hitap etmektedir.[3] Çoğu varlık da ölümü "önlemenin/geciktirmenin" hatta ondan tamamen kaçınmanın yollarını aramıştır. Darth Sidious Güç'ün Karanlık Tarafı'nın yetenekleri ile Cehennemden dönebildi.[4]

Darth Plagueis adındaki Sith'in Kara Lordu, midi kloryanların insanları ölümden kurtarmak gibi bir özelliği olduğunu düşünmüştür. Anakin Skywalker, eşi Padmé Amidala'nın ölümünün bir vizyonunu görmüştür ve Darth Sidious'un ona bu hikayeyi anlatması üzerine çaresizce bu yolu aramaya başlamıştır; Skywalker'ın Amidala'yı bırakamaması, Güç'ün karanlık tarafına düşmesine sebep oldu.[5]

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. Star Wars: Bölüm IV Yeni Bir Umut
  2. TCW mini logo Star Wars: Klon Savaşları – "Voices"
  3. TCW mini logo Star Wars: Klon Savaşları – "Fugitive"
  4. Star Wars: Bölüm IX Skywalker'ın Yükselişi
  5. Star Wars: Bölüm III Sith'in İntikamı