FANDOM

SidiousVaderPromo

İkili Yönetim'in uygulayıcılarından Darth Sidious ve Darth Vader.

""Her zaman iki tane vardır; ne daha az, ne de daha çok. Bir usta ve bir çırak.""
―Yoda[src]

İkili yönetim, aynı anda sadece iki tane Sith Lordu’nun bulunabileceği söyleyen bir Sith felsefesidir. Karanlık Taraf’ın gücünü elinde tutan bir usta ve onu elde etmek isteyen bir çırak. Darth Bane’in başlattığı felsefe, Sith Lordlarını bin yıl boyunca yönetti.

Tarihi

"Yarattın sen, İkili Yönetim'i"
―Yoda, Darth Bane'in hayaletine[src]
Darth Bane ikili yönetim’i kurmadan önce, Sith öğretilerinde ikili bir düşünce bulunuyordu: bir usta ve bir çırak. Bazı Sith tapınaklarına sadece birkaç tane usta-çırak çifti girebiliyordu. Sonuç olarak Darth Bane, Klon Savaşlarından bin yıl önce, Jedi Düzeni ile yapılan bir savaşta tek kurtulan oldu. Bunun üstüne Sith’lerin yıkılmasının nedeninin hırs ve iç savaşlar olduğu anlaşıldı. Sonrasında Bane, Sith’lerin gizlilik içinde Jedi’lara karşı intikam planlarını sürdürebilmeleri için İkili Yönetim'i yarattı.

Sith’ler binlerce yıl boyunca kan davalarının arkasında durdular. Jedi’lar Sith’lerin yok edildiğine inanırken gizlilik içinde güçlendiler. Darth Plagueis ve çırağı Darth Sidious Karanlık Taraf hakkındaki son çalışmaları yürüttüler. Sidious, bir planlayıcı ve bir kâhin olarak Plagueis’in bilgeliği ile birleşip amaçlarını sergilemenin yolunu ararlardı. Biri Karanlık Taraf için bir yem, öbürü ise sadece bir alet. Başarı, onların Karanlık Taraf’ın tam gücünü kullanmalarını ve binlerce yıl boyunca ölümsüz olmalarını sağlayacaktı.

Plagueis’i uykusunda öldürdükten sonra Sith’ler, nihayet kendilerini Ticaret Federasyonu’nun Naboo istilasında ortaya çıkardılar. Ardından Yüce Şansölye Sheev Palpatine’in –gizledi kimliği ile Kara Lord Darth Sidious- Jedi’ları yok edebilmesi ve Galaktik Cumhuriyet’i Galaktik İmparatorluk’a çevirebilmesi için Klon Savaşlarını başlattılar. Klon Savaşları sırasında Darth Sidious’un çırağı Kont Dooku, (Darth Tyranus) Anakin Skywalker tarafından öldürüldü ve ardından Anakin, Darth Vader ismini alarak Darth Sidious’un çırağı oldu. Tyranus, İkili Yönetim’i sürdürebilmek ve antik Sith geleneğinin Sidious’un zamanında da devam edip Sidious’a ve Galaktik İmparatorluk’a daha güçlü bir varlık sağlamak için öldürüldü. Sith’ler galaksiyi 23 yıl boyunca yönetti –Sidious’un binlerce yıllık İmparatorluk hayalinden çok daha kısa- ta ki Endor Savaşı zamanında geri dönen Anakin Skywalker kendini feda edip Sidious’u öldürene kadar. Bu eylemin sonucu olarak İkili Yönetim ve Sith’e bir son, Güç’e de denge getirildi.