Bu konunun Canon makalesine gitmek için buraya bas.
Bu konunun Legends sayfasına gider.
Bu makale İmparator unvanı ile ilgili. İmparator Palpatine, Sith İmparator veya Galaktik İmparator unvanı makalesini arıyor olabilirsiniz.

İmparator Palpatine, Kraliyet Muhafızları tarafından çevrili halde.

"İmparator'un emrettiği gibi."
Darth Vader[kaynak]

İmparator veya imparatoriçe (dişi) unvanı bazı hükümetlerin devlet başkanları tarafından kullanılıyordu. Her zaman olmasa da çoğunlukla kişiden kişiye geçiyordu. Bazen başarılı savaş lordları ve fatihler, kendilerini imparator ilan ederek imparatorluklar kuruyordu.

Bir imparatorun yetkilerinin bir kraldan farkının ne ve nasıl olduğu bilinmiyordu. Genellikle imparator unvanı, bir krallıktan daha büyük bölgeler ve çeşitli kültürleri yöneten birisine veriliyordu.

Kullanım

Galakside kayıtlara geçen ilk imparator, YSÖ 7328 dolaylarında Tapani İmparatorluğu'nu kuran Shey Tapani idi.

Kayıtlara İmparatorluk otoritesine sahip birisi olarak geçen ikinci kişi, Koros sistemini birleştiren İmparatoriçe Teta idi. Ölümünden sonra onu hatırlatması için sisteme onun adı verilmişti. Unvan Atrisia ve Eiattu 6 gibi bazı diğer bölgelerde de kullanılmıştı.

En çok bilinen imparator ise Galaktik İmparatorluk lideri olan Galaktik İmparator idi. Bu pozisyonu elinde tutan ilk kişi olan İmparator Palpatine'e genellikle "İmparator" deniyordu. İmparatorluk'un gücü ve etkisi azaldıkça unvanın önemi de azaldı ve YSS 12 sonrasında İmparatorluk, askeri diktatörlük olarak Yüce Komutan tarafından yönetilmeye başlandı. Tahtın gücü daha sonradan Fel hanedanı ile restore edildi.

Dikkate değer imparatorlar

Bazı ünlü imparatorlar:

İmparatoriçe Acina

Sahne arkası

İmparator unvanından ilk defa Alan Dean Foster tarafından başkası adına yazılan ve 1976'da yayınlanan Yeni Bir Umut'un romanlaştırmasında bahsedildi.

Star Wars: The Old Republic oyununda Yabancı olarak bilinen oyuncu karakteri bir diplomat olarak diplomasiyle Sith İmparatorluğu ve Cumhuriyet'i Ebedi İttifak'a çevirme ya da Ebedi İmparator (daha önceden Ölümsüz İmparator olan unvan) unvanını alarak galaksiyi güç zoruyla birleştirme seçeneğine sahiptir.

Görünümler

Kaynaklar

Dış bağlantılar