Diğer kullanımları için şuraya bakın: İmparatorluk (belirsizlik).

"İmparatorluk rıhtımları kapattı ve yörüngeye destroyerler yerleştirdi."
Jho[kaynak]

İmparatorluk I-sınıfı Yıldız Destoyeri, İmparatorluk Donanması hizmetinde olan bir İmparatorluk-sınıfı Yıldız Destroyeri modeliydi. Kama şekilli bu ana muharebe gemisi, silah yerleştirmeleri, saldırı birlikleri, indirme gemileri ve TIE savaşçıları ile doluydu. Galaktik İmparatorluk döneminde, komuta köprüsü donanmadaki en iyi subaylar ile donatılmıştı.

Yıldız Destroyerleri, ilk başta Klon Savaşları sonrasında elde bulunan sektörlere ve sistemlere yerleştirildi; amaçları, buralarda ortaya çıkan isyan belirtilerini ezmekti. Galaktik İç Savaş sırasında Yıldız Destroyerlerinin rolü, yüksek değerli Asi hedeflerini ve üslerini avlamak oldu. Hoth Savaşı ve Endor Savaşı gibi önemli savaşlarda bulundular. İmparatorluk II-sınıfı Yıldız Destroyeri, İmparatorluk I-sınıfının bir türeviydi.

Nitelikler

"Bu bir İmparatorluk Yıldız Destroyeri. Tüm hayati ekipmanlar kalkanlı. Yirmi bomba bile bir şey yapamaz."
―Piskopos Verge[kaynak]

Ölçüler

Bir İmparatorluk-sınıfı Yıldız Destroyerinin teknik çizimi.

1.600 metrelik uzunluğuyla kama şekilli İmparatorluk I-sınıfı Yıldız Destroyeri,[1] Klon Savaşları[12] sırasında Galaktik Cumhuriyet için üretilen Venator-sınıfı Yıldız Destroyerinden 445 metre daha uzundu.[13] İmparatorluk'un mümkün olan her yerde sert renk tonları seçme huyuna bağlı olarak,[14] Klon Savaşları dönemi Venator-sınıfı Cumhuriyetin diplomatik masuniyetini simgelemesi için kırmızı işaretlere sahipken, İmparatorluk-sınıfının gövdesi beyazımsı griye[1] boyanmıştı.[13]

Mürettebat gereksinimleri

İmparatorluk-sınıfı Yıldız Destroyerleri 9.235 subay ve 27.850 gönüllü personel olarak 37.000'den fazla bir mürettebata sahipti. 9.700 stormtrooper eklenince mürettebat ve yolcu kapasitesi 46.785 oluyordu.[1] Köprünün geminin üst kısmında bulunmasıyla subayların kamaraları onun hemen altındaydı.[15] Etkileyici mürettebat sayısını karşılamak için her İmparatorluk-sınıfı gemi, sıvı ve çiğ materyaller için pruvasında depolara sahip olmasıyla iki yıl[9] yetecek kadar yemeğe sahipti.[15] Mürettebat kamaraları, topçu mürettebat odaları,[7] toplantı odaları, eğitim bölgeleri ve hücreler geminin ikinci 'aşamasında' idi ve dört küçük 'aşama', köprünün, deflektör kalkan jeneratörleri ve iletişim uydusunun bulunduğu boyun noktasına doğru kademeli olarak yükseliyordu. Geminin "yan" tarafında tedarik girişinin olduğu yatay hangarlar vardı.[7]

Diğer Yıldız Destroyerleri gibi köprüde, sadakatsizlik ve isyan belirtisini tarayan ve yakalanan tutukluları sorgulayan bir İçişler subayı bulunuyordu.[16] Donanmada bulunan diğer çoğu gemi gibi Rebaxan Columni MSE-6 serisi tamir droidleri ulak, tamir ve emanet yardımcıları olarak kullanılıyordu.[17]

Silahlanma ve kalkan

Ghost, Relentless'ın çekiçi ışın projektörlerine doğru uçuyor.

İmparatorluk-sınıfı Yıldız Destroyeri silah yerleştirmeleri ile doluydu. 60 Taim & Bak XX-9 ağır turbolazer bataryası, 60 Borstel NK-7 iyon topu ve 10 Phylon 07 çekici ışın projektörü beyazımsı gri gövdesi üzerinde yayılıyordu.[1] Geminin en ön kısmında kovalama çekici ışın uydusu bulunuyordu. Gemi ayrıca altı ikili ağır turbolazer bataryası, iki dörtlü ağır turbolazer, üç üçlü orta boy turbolazer ve iki orta boy turbolazere sahipti. İmparatorluk I-sınıfı ayrıca komuta kulesi yapısının etrafını saran iki ikili ağır iyon topu taretine sahipti.[7] bir İYD'nin turbolazer taretleri, büyük yardımcı güç hücrelerine bağlıydı. Yıldız Destroyerinin her iki "ucunda" nokta savunma lazer topları mevcuttu.[7]

İYD'nin en ucunun altında navigasyonal deflektör jeneratörü bulunuyordu ve köprüde bulunan iki deflektör kalkan kubbesi ile birlikte çalışıyordu.[7] Gövdeye hiçbir hasar almadan bir GR-75 orta boy nakliye ile çarpışacak kadar güçlü kalkanlara sahipti.[18]

Tamamlayıcı

Bir İmparatorluk I-sınıfında bulunan ağır turbolazer bataryası.

Bir İmpartorluk-sınıfı Yıldız Destroyeri büyük hangarlarında yetmiş iki TIE serisi yıldız savaşçısı,[8] sekiz Lambda-sınıfı T-4a mekik, yirmi AZ-NA yürüyücü, otuz Aİ-NA veya AS-MV yürüyücü ve on beş İmparatorluk Asker Nakliyesi barındıran etkileyici asker birlikleri taşıyordu. Savaşçı tamamlamasına rağmen İmparatorluk I-sınıfı gemiler, droid yıldız savaşçılarına karşı savaşmış selefleri Venator-sınıfına nazaran tecrübeli asi pilotlara karşı az verimlilik gösteriyordu[1] ancak yine de İmparatorluk gezegen kapsama ve hızlı asker konuşlandırması doktrini için hayati öneme sahipti ve geminin İmparatorluk Donanması'nda bulunan en çok kaynak isteyenlerden birisi olduğu biliniyordu.[19]

Tahrik sistemleri

Destroyer, Cygnus Uzayişleri Gemon-4 iyon motorları dahil yedi ana motor birimi ile güç kazanıyordu[6] ve 975 km/s hızına kadar çıkabiliyordu[1][9] ancak gemi gezegen atmosferi için tasarlanmamıştı ve havada kalmak için tüm güçte kalması gerekiyordu. Önemli ekipmanların kalkanlı olmasına rağmen atmosferde herhangi bir güç kaybı gemi için felaket anlamına gelebilirdi.[19] Gemide bulunan ana güç jeneratörü destroyerin geri kalanına ön balb ile güç sağlayacak kadar büyüktü.[6] İmparatorluk-sınıfı ışık hızına ulaşmak ve hiperuzaya atlamak için bir Sınıf 2 hipersürücü ile donatılmıştı ve hiperuzaya atlamadan önce geminin ağırlığını azaltmak için çöpü boşaltmak standart bir protokoldü.[1]

Köprü kulesi

Yıldız Destroyeri Executrix'in köprüsü.

İmparatorluk-sınıfının öne çıkan bir özelliği köprü kulesiydi ve kulenin üzerinde iki deflektör kalkan jeneratörü kubbesi ile bir çekici ışın hedefleme dizisi vardı.[6] Komuta köprüsünde zeminde uzatılmış ve duvarları monitör ve kontrol panelleri ile kaplı iki çukur bulunuyordu. Kıdemli subaylar çukurların etrafını saran platformda geziyordu ve tüm konsollar yürüme yoluna paralel olarak konuşlandırılmıştı. Ana köprünün arkasında patlama kapısıyla ayrılan ve içerisinde gelişmiş iletişim ekipmanı ile holografik görüntü masasına sahip küçük bir oda vardı.[20] Bu düzenleme, gemide rütbe hiyerarşisini sağlamak için gerekli görülüyordu.[17]

Tarih

Baş Amiral Thrawn'ın Yedinci Filosu

İmparatorluk-sınıfı Yıldız Destroyerleri, Klon Savaşları sırasında Galaktik Cumhuriyet'in donanma kuvveti tarafından kullanılan Venator-sınıfı Jedi kruvazörlerinin teknolojik olarak üstün halefleriydi. Klon Savaşları'nın sonunda Cumhuriyet, İmparatorluk halini aldığında kendini Galaktik İmparator ilan eden Sheev Palpatine, devasa bir askeri artışı yaptı. Yıldızlar arası savunma ihtiyaçlarını karşılamak için galaksinin büyük tersaneleri Klon Savaşları sırasında işe başladı ve İmparatorluk Devri'nde görevlerine devam etti. Kuat, Corellia, Ringo Vinda, Fondor ve başka yerlerde bulunan devasa inşa tesisleri sivil hallerinden, İmparatorluk-sınıfı Yıldız Destroyerleri yaratabilen askeri tersaneler haline dönüştürüldü.[7] Jedi kruvazörlerinin gücü üzerine inşa edilen büyük İmparatorluk-sınıfı gemiler, İmparatorluk kudretinin en çok tanınan sembolleri haline geldi ve sıklıkla Lawbringer, Relentless ve Devastator gibi korkutucu isimler aldılar.[12]

Lothal üzerinde bulunan üç İmparatorluk I-sınıfı Yıldız Destroyeri.

Yeni Yıldız Destroyerleri ilk başta işgal edecekleri ve isyan ya da direnişleri ezecekleri Cumhuriyet mevzuatı dışında olan sektör ve sistemlere gönderildi. İmparatorluk Yıldız Destroyerleri bu yeni düzenin sembolleri haline geldi. Kaos ve savaştan bıkmış vatandaşlar devasa kama şekilli savaş gemilerini görünce sevinirken, korsan ve köle tacirleri ise onlarla yüzleşme fikrini düşünüyordu. Ancak bazı vatandaşlar kaybedilen özgürlüğe karşın İmparatorluk mevzuatının gerçekten iyi oluğ olmadığını merak ediyordu.[12]

İmparatorluk gücünün en tanınan sembolü haline gelen İmparatorluk-sınıfı, galaktik ticareti koruyarak ve İmparatorluk yanlısı hükümetleri destekleyerek taktiksel verimliliğini ortaya koydu. Çoğu amiral, Büyük Moff, İGB ajanı ve kıdemli İmparatorluk komutanı bu gemileri kişisel komuta gemileri olarak kullanıyordu ve geminin mürettebatı gemi kadar korkutucu oluyordu.[1] İmparatorluk'un zirvesinde İmparatorluk'un Yıldız Destroyeri ve Destroyer ekipmanlı tersanelerinin Kuat endüstriyel üretim merkezinde olmasıyla 25.000'den fazla İmparatorluk Yıldız Destroyeri mevcuttu.[21] Sonradan bu devasa araçlar Asi görev güçlerini avlayarak, disiplinsiz gezegenlere abluka koyarak ve gezegen taarruzları için çıkarma üsleri olarak görev alarak İmparatorluk Donanması'nın omurgası haline geldi.[12]

İmparatorluk I-sınıfı Yıldız Destroyeri sonradan İmparatorluk II-sınıfı Yıldız Destroyeri ile yer değiştirdi. Tesis İmparatorluk II-sınıfı[7] üretimine başlamadan önce Kuat Sürücü Tersaneleri'nden çıkan son İmparatorluk I-sınıfı Yıldız Destroyeri Devastator idi ancak sonradan daha gelişmiş savaş gemilerine karşı gelebilmesi için geliştirilmişti.[22]

İmparatorluk-sınıfı Endor Savaşı'ndan otuz yıl sonra İlk Düzen'in Donanması'nda hizmet verecekti ve birçok tasarım hatasının Eski İmparatorluk'un korkutucu savaş gemisine dayanan yeni ve güçlü bir gemi olan Dirilmiş-sınıfı Yıldız Destroyeri üretimi ile giderilmesiyle çok saygı gören bir gemiydi.[23] Yavin Savaşı'ndan 35 yıl sonra Ebedi Sith, Xyston-sınıfı Yıldız Destroyerleri kullanmıştı. Bu geminin tasarımı direkt olarak İmparatorluk I-sınıfı Yıldız Destroyerine dayanıyordu.[24]

Görünümler

Canon dışı görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

Galaktik İmparatorluk yıldız gemisi sınıfları
Uzay istasyonları
Sınıf II · ÖY-1 · ÖY-2 · AteşYıldızı II-sınıfı · Golan I · Golan II · Golan III · Golan M3185 · Liman-sınıfı · IIM-092792 · İmparatorluk tersanesi · Mk IX · Süper tank yakıt deposu
Yıldız Dretnotları
Assertor-sınıfı · Vasi-sınıfı (Vasi I-sınıfı · Vasi II-sınıfı)
Dretnotlar
Bellator-sınıfı · Müvekkil-sınıfı
Savaş kruvazörleri
Girdap-sınıfı · Secutor-sınıfı
Yıldız Destroyerleri
Gladyatör-sınıfı (Gladyatör I) · İmparatorluk-sınıfı (İmparatorluk I-sınıfı · İmparatorluk II-sınıfı) · qaz-sınıfı · Tector-sınıfı · Tanımlanamayan Yasaklayıcı gemi · Venator-sınıfı · Zafer-sınıfı (Zafer II-sınıfı)
Ağır kruvazörler
Dretnot-sınıfı · Yasaklayıcı-sınıfı · Hak Koruyan-sınıfı
Cruisers
Cantwell-sınıfı · Detainer CC-2200 · Immobilizer 418 · Mancınık-sınıfı
Fırkateyn & Kuryeler
Aktif-sınıfı · CC-7700 · EF76 Nebulon-B · İmparatorluk eskort kuryesi · IR-3F-sınıfı · Pelta-sınıfı · Yıldız Ateşi-sınıfı (Yıldız Ateşi I-sınıfı · Yıldız Ateşi II-sınıfı) · Ustura-sınıfı · Mimar-sınıfı
Hafif kruvazörler & Korvetler
Alderaan diplomatik kruvazör (CR90) · Arquitens-sınıfı komuta (Tutuklu römorkörü) · Arquitens-sınıfı hafif · Carrack-sınıfı · Sınıf 546 · İmparatorluk Gozanti-sınıfı (Gozanti-sınıfı Taarruz · IGV-55 gözetleme gemisi) Immobilizer 418 · Yağmacı-sınıfı (Yağmacı I-sınıfı · Yağmacı II-sınıfı · S-46I)
Nakliyeler
Havai indirme platformu · BFF-1 · Sınıf dört konteyner · Eta-sınıfı · Teta-sınıfı · Xiytiar-sınıfı · Y-45 · Y-85 Titan
Hafif araçlar
Abecederian serisi (Delta-sınıfı T-3c · Lambda-sınıfı T-4a · T-5 Deliverance) · Eylem serisi (Eylem VI cüsse yük gemisi) · Taarruz gambotu · Eskort gambotu · Harbinger kurye · YİGN-221 · İmparatorluk İndirme Nakliyesi · İmparatorluk ağır yük gemisi · İmparatorluk nakliyesi · Nu-sınıfı · Gözcü-sınıfı · Yıldız Gezici 2000 · Stormtrooper nakliyesi · Teta-sınıfı T-2c · VT-49 Decimator · YT-2400 hafif yük gemisi · Zeta-sınıfı kargo mekiği · Zeta-sınıfı mekik
Yıldız savaşçısı ve bombacılar
Alfa-3 Nimbus-sınıfı · Alfa-sınıfı Xg1 · ARC-170 · Eta-2 Actis-sınıfı
TIE serisi (TIE Gelişmiş v1 · TIE Gelişmiş x1 · TIE/ag · TIE/sa · TIE/rb · TIE/S (Elit TIE/S) · TIE/LN · TIE savaşçısı prototip · TIE/gt · TIE/IN · TIE indirici · TIE/ph · TIE/ca · TIE/rp · TIE keşifci · TIE/me · TIE/sk · TIE eğitim uçangözü) · XL-5 Gardiyan
Diğer sınıflar
İmparatorluk Gezegen İşgal Tesisi · Praetor II-sınıfı
[edit]
Yıldız Destroyeri sınıfları
Yıldız Dretnotları
Assertor-sınıfı · Bellator-sınıfı · Vasi-sınıfı (Vasi I-class · Vasi II-sınıfı) · Müvekkil-sınıfı · Mega-sınıfı
Yıldız Destroyerleri
Gladyatör-sınıfı (Gladyatör I) · İmparatorluk-sınıfı (İmparatorluk I-sınıfı · İmparatorluk II-sınıfı) · Yasaklayıcı-sınıfı · Mancınık-sınıfı · qaz-sınıfı · Dirilmiş-sınıfı · Secutor-sınıfı · Tector-sınıfı · Venator-sınıfı · Zafer-sınıfı (Zafer II-sınıfı) · Xyston-sınıfı
[edit]