Bu makale, bu konunun Canon versiyonunu ele alıyor.
Bu konunun Legends makalesine gitmek için buraya bas.
Bu makale önceden Jedi Tapınağı olan Canon İmparatorluk Sarayı ile ilgili. Star Wars Legends karşılığı— Jedi Tapınağı makalesini arıyor olabilirsiniz.
Diğer kullanımları için şuraya bakın: Jedi Tapınağı (belirsizlik).
Diğer kullanımları için şuraya bakın: İmparatorluk Sarayı (belirsizlik).
Gördüğünüz versiyon sayfanın tamamlanmış hali değil veya gereğinden kısa ancak yapılacaklar listemizde ön sıralarda. Eğer bu şablon uzun süredir sayfadaysa veya sayfanın genişletilmesini istiyorsanız tartışma sayfasına not bırakınız.

"Coruscant'daki Jedi Tapınağı… Öyle bir yer yok. Artık orası İmparatorluk Sarayı."
Kreel, Luke Skywalker'a[kaynak]

İmparator'un sarayı olarak da bilinen İmparatorluk Sarayı, Galaktik İmpartorluk'u Galaktik İmparator Sheev Palpatine olarak yöneten Sith'in Kara Lordu Darth Sidious'un güç merkeziydi. İmparatorluk Devri öncesinde saray aslen Jedi Tapınağı olarak biliniyordu ve Cumhuriyet Devri boyunca Jedi Düzeni'nin evi olarak görev yapmıştı. Galaktik Şehir'in Federal Bölgesinde yer alan Tapınak, hem Galaktik Cumhuriyet başkenti Coruscant gezegeni hem de tüm galakside yaşanan Jedi faaliyetlerinin ana merkeziydi. Jedi Ustaları ve Jedi Şövalyeleri için bir manastır olarak görev yaparken Padawan ve Jedi adaylarının eğitimleri için de bir okuldu. Fakat Sith'in dönüşüyle birlikte Tapınak, Jedi Tasfiyesi ve Cumhuriyet'in düşmesini sağlamak için Klon Savaşları'nı tezgahlayan Jedi Düzeni'nin azılı düşmanı Darth Sidious'un kişisel ikameti haline geldi.

Yeni Düzen Bildirgesi'nden çok önce Dört Usta tarafından inşa edilen Jedi Tapınağı, yüzyıllar boyunca birçok kez yeniden inşa edildi ve genişletildi. Düzen'in merkezi olarak Tapınak, Düzen'in iyi korunan sırlarının bulunduğu Holokron Mahzeni, galakside bulunan bilgilerin toplandığı Jedi Arşivi ve Jedi Yüksek Konseyi'nin galaktik olayları tartıştığı ve Güç'ün iradesini belirlediği Jedi Konseyi Odası gibi birçok önemli konumlara sahipti. Cumhuriyet'in son yıllarında Büyük Cumhuriyet Ordusu klon askerlerini Jedi General rütbesiyle yönetmeyi üstlenen Jedi'ların Bağımsız Sistemler Konfederasyonu'na karşı çatışmaya giriştiği Klon Savaşları sırasında Düzen'in emirleri Tapınak'tan veriliyordu.

Klon Savaşları'nın sonunda Jedi yönetimli Cumhuriyet orduları, Ayrılıkçı ordusunun Dış Halka Bölgeleri'nde bulunan kalelerine kuşatmalar koydukça kazanma yolundaydı. Bu zamanda çatışmayı planlayan Sith Lordu'nu bulma çabalarına rağmen başarısız olan Düzen düşüşte idi. Sith Lordu'nun aslında Yüce Şansölye Sheev Palpatine olduğunu keşfeden General Anakin Skywalker oldu. Fakat Skywalker bunu yaparak Güç'ün karanlık tarafının cezbine kapıldı ve Darth Vader oldu. Yeni ustasına çırak olarak hizmet eden Vader, 66. Emir'in bir parçası olarak 501. Lejyon ile Tapınak'a saldırdı. Tapınak saldırısı Düzeni kaçaklar ve münzevi kişiler olacak kadar sayıca azaltan ve yok eden bir katliamdı. Tapınak'ın düşüşünden sonra Sidious, kendisini İmparator ilan etti ve Cumhuriyet'i yeni bir rejime dönüştürmeye başladı. Zaferini kutlamak için İmparator, Jedi Tapınağı'nı İmparatorluk Sarayı haline çevirerek kendi ikametini Yüksek Konsey Kulesi olarak seçti. Düzen'i yok eden Sith Lordu tarafından bir milenyumluk gelenekleri ortadan kaldırılan Jedi'ların unutulduğu İmparatorluk Devri boyunca onun güç merkezi olarak görev yapacaktı.

Bir jenerasyon sonra İmparator, YSS 4 yılında Endor Savaşı'nda öldürüldü. Sidious'un öldüğü haberiyle galaksinin her yerinde ve Veziriazam Mad Amedda ile destekçilerinin kendilerini kitlediği Saray'ın bulunduğu ve Anıt Plazası sokaklarında coşkun vatandaşların eğlendiği taht dünyası Coruscant'da kutlamalar başladı. Aynı zamanlarda Jedi Şövalyesi Luke Skywalker, bir zamanlar Jedi Tapınağı'nın kalbinde bulunan Güç'e duyarlı bir ağacın parçasını kurtardı.

Galaktik İç Savaş'ın son günlerinde Amedda, kendini İmparatorluk Danışmanı ilan etmiş Filo Amirali Gallius Rax'e sadık askerler tarafından Saray içinde ev hapsine koyuldu. Daha sonra YSS 5 yılında Jakku Savaşı'nın yaşandığı zamanda bir grup çocuğun yardımıyla kaçmayı başardı. Rax'ın Jakku'da ölmesinden sonra Amedda, savaşı bitiren bir barış antlaşması Galaktik Ahenk'i affı karşılığında imzalayarak Galaktik İmparatorluk'u Yeni Cumhuriyet'e teslim etti.

Tasvir

Jedi Tapınağı

"Bir holokron almak için Jedi Tapınağı'na sızmam gerekir. Bu imkansız, ölümcül olduğundan bahsetmiyorum bile."
Cad Bane, Darth Sidious'a[kaynak]

Coruscant'da bulunan Jedi Tapınağı, beş farklı helis ile donatılmış bir zigurat idi.

Federal Bölge'den ayrı olan Jedi Tapınağı, Tapınak Bölgesi olarak bilinen kendi bölgesinde yer alıyordu. Heykeller ve küçük parklarla donatılmış bölgeyi tapınağın girişine doğru giden bir törensel yol olan Ayin Yolu ikiye bölüyordu. İki Savaşçı usta ve iki Bilge usta heykelinden oluşan dört heykel ile ana giriş, Tapınağın kurucu Dört Usta'sına atıfta bulunmak üzere on iki devasa sütuna sahipti.

Görünümler

Canon dışı görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar