Sithpedi
Advertisement
Sithpedi
Bu makale, bu konunun Canon versiyonunu ele alıyor.
Bu konunun Legends makalesine gitmek için buraya bas.

"Bazıları bunu bir yetenek olarak görür. İnsanlar uyum sağlar. Dağlar mı? Bayır paletlisi inşa et. Çok fazla su? Skup alt inşa et. Bir buz gezegeni? Isılı igurtlar kullanın. İnsanlar uyum sağlar.
Evet, ama neden yapmalılar? Ya insanlar uyum sağlar ya da gezegeni onlara uyum sağlamaya zorlarlar. Bu normal
değil."
Jyn Erso ve Burta, galaksideki insanların her yerde bulunup bulunmadığı hakkında[kaynak]

İnsanlar, muhtemelen Coruscant gezegeni yerlisi iki ayaklı ve ikili simetriye sahip memeli ve duyarlı bir türdü. Bolluk gezegeni Naboo'dan çöl gezegeni Tatooine'e kadar galakside onlarla karşılaşmak oldukça yaygındı. Siyasetten ödü avcılığına kadar birçok meslekle uğraştıkları biliniyordu. İnsanlara benzer fiziksel özelliklere sahip türlere "insansı" deniyordu.

İnsanlar Galaktik İç Savaş zamanında galaksinin en kalabalık duyarlı türüydü.[33] Ancak insan olmayan duyarlılar insanlardan daha fazlaydı ve insanlar çoğunluk yerine çokluk oluşturuyordu.[35]

Biyoloji ve görünüm

"İnsan anatomisi hakkında her şeyi biliyordum ama başka hiçbir şeyi bilmediğim ortaya çıktı. Ona ne veya ne sıklıkla besleyeceğimi bilmiyordum veya fiziksel teması isteyen bir tür mü yoksa korkunç iniltiyi çıkardığında ne anlama geldiğini."
Lexo Sooger, üvey insan kızına bakmak hakkında[kaynak]

Erkek ve dişi insan örnekleri

İnsanlar muhtemelen Coruscant'dan[34] çıktığı düşünülen zeki, memeli bir türdü.[2] Erkek ve dişi olarak iki cinsiyetleri vardı ve doğum yapıyorlardı.[19] Ön ve arka taraf sahip ikili simetriye sahip iki ayaklı varlıklardı. Üst uzuvlar veya kollar, ucunda beş parmak bulunan ellere sahipti ve karşı duran baş parmağı daha iyi tutuşu sağlıyordu. Son olarak göğüslerinin üstünde bir kafaları vardı.[31] Twi'lek,[36] Mon Kalamari[37] veya Zygerrialı gibi diğer birçok türe, insanlara benzerliği yüzünden "insansı" deniyordu.[38] Birçok diğer tür gibi insanların da yaşamak için oksijene ihtiyacı vardı.[32]

İnsan yüzündeki kıl örneği

Kashyyyk'ten Wookiee[39] türüne nazaran insanların vücudunda az kıl vardı.[40] Çoğunluğu kafalarının üstünde olmasına rağmen erkek yüzünün alt kısmında da yer alıyordu ve bunlar hijyen veya kendini ifade etmek için farklı şekillerde kesiliyordu. "Kaş" olarak bilinen ince bir kıl çizgisi gözlerinin üstünde bulunuyordu ve sözsüz iletişimde kullanılıyordu.[1] İnsan deri tonu koyu kahverengiden[1] açık tonlara ve soluğa[19] doğru değişiyordu.[41] Lothal yerlisi insanların deri tonu bronz bir parıltıya sahipti.[42] İnsan gözleri de mavi,[24] yeşil,[26] veya kahverengi olabiliyordu.[25] Duruma göre insanların mor[28] veya kırmızı gözlere sahip olması da mümkündü.[29] Ortalama insan boyu 1.85 metrenin biraz altındaydı.[18]

İnsan Luke Skywalker'ı yakaladıktan sonra bir wampa, onun görünümüne bakarak insanların kullanışsız ve çelimsiz olduklarını düşünmüştü. Wampa böylesi bir yaşam formunun, özellikle Skywalker'ın bir genç olmadığını gördükten sonra, hayatta kalmasını şaşırtıcı bulmuştu. Wampa bunlara ek olarak insan kolunun avlara saldırmak için tasarlanmadığı ve pençeden yoksun olduğunu görmüştü. Ayrıca bir insan bacağının kar veya buzda koşmak için ideal olmadığını da fark etmişti.[43] İki türün boğazları farklı olduğu için insanların Wookiee dili olan Shyriiwook'u konuşması mümkün değildi.[42] Ancak bazı insanlar Wookieelerin anlayacağı miktarda birkaç sesi taklit edebiliyordu.[44] Diğer türlerle kıyaslandığında insanların koku alma duyusu oldukça zayıftı.[45]

Kont Dooku, Güç yeteneğine sahip bir insandı.

Diğer birçok tür gibi insanlar da galaksideki tüm yaşayan şeyleri birbirine bağlayan ve kullanmayı öğrenenlere özel güçler veren Güç'e hassas olabiliyordu.[46] Seçilmiş Kişi Anakin Skywalker ve Darth Sidious, Kont Dooku, Mace Windu ve Obi-Wan Kenobi gibi birçok Sith ve Jedi da birer insandı.[47]

Toplum ve kültür

"Sanırım onların gelmesini duydun?
Tüm avcıların kullanmayı sevdiği belli bir ayak sesi var, sessizlik ve hız arasında bir denge. İnsanlar bunun bir versiyonunu kullanıyor.
"
―İnsan Eli Vanto ve Chiss Thrawn, bir grup insan tarafından saldırıya uğradıktan sonra[kaynak]

İnsanlar siyasetçilikten[1] ödül avcılığı[48] ve nem çiftçiliğine[31] kadar birçok mesleğe sahip olabilmesine rağmen pod yarışçısı[1] olarak hayatlarını sürdüremiyorlardı. Pod yarışçılığı yaptığı bilinen tek insan Anakin Skywalker idi.[1] İnsanlar yeni gezegenlere göç etmekte ve uyum sağlamakta en başarılı türlerden biriydi ve bu yüzden Alderaanlılar[3] ve Pamartheliler[49] gibi farklı gezegenlerde birçok insan kültürü ortaya çıkmıştı.[34]

Tarih

"Kendinize insan mı diyorsunuz?"
―Leia Organa, Alderaan'ın yok edilmesinden sonra[kaynak]

Coruscant genellikle insanların ana gezegeni olarak kabul görüyordu.

Bazıları insanların galaksinin Merkez Dünyalar bölgesinde bulunan gezegenlerinden birisi olan Coruscant'dan geldiğine inanıyordu ancak bu teori hiçbir zaman kanıtlanamadı.[34] Siyasetçiden,[1] kölelere ve hatta Jedi Şövalyelerine[19] kadar birçok insan galaktik tarihe yön vermişti. Galaksi üzerinde yirmi yıl kadar hüküm süren otokratik Galaktik İmparatorluk'u kuran Sith Lordu Darth Sidious, Naboo'dan bir insandı.[50] Kurucu üyeler olan Mon Mothma,[22] Bail Organa[51] ve üvey kızı Leia Organa[25] dahil Cumhuriyet'i Yeniden Kurma Birliği'nin çoğu üyesi insandı. İmparatorluk'un insan türünü, insan olmayan veya uzaylı türlerine tercih ettiği biliniyordu.[46] İmparatorluk hükümeti ve İmparatorluk Askeriyesi'nin büyük bir çoğunluğu insanlardan oluşuyordu.[52] İmparatorluk Devri sırasında Lothallı spor müdürü Janus Fhurek, uzaylılara karşı yabancı düşmanlığı besliyordu[53] ve uzaylı fizyolojilerinin insanlara karşı avantaj sağladığını düşünüyordu.[54]

Galakside insanlar

Han Solo ve Qi'ra, Corellia yerlisi olan birer Corellialı idi.

Duros türü gibi insanlar birçok farklı gezegene göç etmekte ve uyum sağlamakta en başarılı türlerden biriydi. Coruscant dışında çeşitli kültürler arasında Naboolu, Ming Po, Alderaanlı, Corellialı,[34] Parthmenli,[49] Chalactalı[5] ve Chandrilalı[5] vardı. Galaktik İç Savaş zamanında insanlar galaksinin en çok sayıda olan zeki türüydü ve topluluk olan her yerde bulunmaları mümkündü.[33]

İnsanlar uyum sağlamalarını bir yetenek olarak görmesine rağmen uzaylılar ait olmadıkları ekosistemlere kendilerini zorla yerleştirdikleri için sitem ediyordu. Dişi bir Krish olan Burta bu şekilde düşünüyordu ve bunu Jyn Erso'ya karşı savunmuştu. Buz gezegenlerinde ısılı igurt, dağlık yerlerde bayır paletlisi ve çok su olan yerlerde ise skub alt kullanabilecekleri konusunda tartışmışlardı. Erso bazılarının uyum sağlamayı bir yetenek olarak gördüğünü söylemişti. Ancak Burta insanların ya uyum sağladığı ya da gezegeni zorla kendilerine uydurduğunu belirtmişti.[55]

Sahne arkası

İnsanlar şu ana kadar dokuz ana Star Wars destanı filminde de gözükmüştür. Ayrıca birçok yan film ve dizide de ana karakterlerin çoğu insandır.

Star Wars evreninde Star Wars Legends insanların gerçek hayattaki insanlardan daha yavaş yaşlandığını ortaya koymuştu. Ancak yeni canon devamlılığında Holocron continuity database düzenleyicisi Leland Chee, insanların gerçek hayat ortalaması olan 71 yıl[56] ile aynı uzunlukta yaşadığını belirtmişti.[57]

Görünümler

Canon dışı görünümler

  • Jedi Temple Challenge logo cropped.jpg Star Wars: Jedi Temple Challenge – "Episode 1"
  • William Shakespeare's The Phantom of Menace: Star Wars Part the First
  • Angry Birds Star Wars II
  • Disney Infinity 3.0
  • "All I Want For Life Day"
  • LEGO Star Wars: The Freemaker Adventures
  • Star Wars Epic Yarns: A New Hope
  • "Far Too Remote"—From a Certain Point of View
  • Star Wars Epic Yarns: The Empire Strikes Back
  • "Reindeer Walker"
  • Star Wars Epic Yarns: Return of the Jedi
  • LEGO Star Wars: Droid Tales Episodes I-III
  • LEGO Star Wars: The Force Awakens
  • Star Wars: Puzzle Droids
  • Blips-Template.png Star Wars Blips – "The Chase"
  • AllStarsLogo-Dplus.png LEGO Star Wars: All-Stars – "The Chase with Han/Escape with Chewbacca"
  • AllStarsLogo-Dplus.png LEGO Star Wars: All-Stars – "Dealing with Lando/Han and Chewie Strike Back"
  • A Vader Family Sithmas
  • Star Wars Resistance Racer
  • Star Wars Joke Book
  • Disney Magic Kingdoms
  • The LEGO Star Wars Holiday Special
  • "Snowflake Snack"
  • "The Dragonsnake Saves R2-D2"—From a Certain Point of View: The Empire Strikes Back

Kaynaklar

Siyah arkaplansız 135.png Bu liste tam değil. Sithpedi'ye katkıda bulunmak için Wookieepedia'daki liste ile güncelleyebilirsin.
SithpediFavicon.png
Sithpedi'nin bu makaleyi ele alan medyalarını incele:
Sesler · Resimler