FANDOM

Premium-Eras-canon
"Bazıları bunu bir yetenek olarak görür. İnsanlar uyum sağlar. Dağlar mı? Ridgecrawlerlar yapın. Çok fazla su? Scub-sub'lar yapın. Bir buz gezegeni? Yayılmış igurtlar kullanın. İnsanlar uyum sağlar."
―Jyn Erso ve Burta, galaksideki insanların her yerde bulunup bulunmadığı hakkında

İnsanlar, Coruscant gezegenine özgü iki taraflı simetriye sahip, sezgili, iki ayaklı bir memeli türü idi. Bu tür, bolluk içideki Naboo gezegeninden Tatooine'in çöl dünyasına kadar galaksideki her yerde bulunurdu. Politikadan ödül avına kadar pek çok farklı arayışa girdikleri biliniyordu. Yapısal olarak insanlara benzeyen türlere "insansı" denir.

Biyoloji ve görünüm

İnsanlar, tartışmalı olarak Coruscant kökenli bir akıllı memeli türü idi. Erkek ve kadın olmak üzere iki cinsiyetleri vardı ve genç yaşta doğururlardı. İki taraflı simetriye sahip iki ayaklı varlıklardı. Vücutları başlı bir gövde ve ona bağlı dört uzuvdan oluşuyordu. Üst uzuvlar veya kollar, ucunda her biri beş parmağı olan ellerden oluşur; Bacakların ucundaysa da ayaklar bulunurdu. İnsan parmaklarının birden fazla eklem noktası vardı ve bunlardan biri iyi manipülasyon yapmaya yarayan baş parmak idi. Son olarak, gövdelerinin üstünde bir kafaları bulunurdu. Twi'lek'ler, Mon Kalamari'ler ve Zygerryan'lar dahil birçok başka tür, insanlara yapısal benzerlikleri nedeniyle "insansı" olarak anıldı. Diğer birçok tür gibi, insanların da yaşadıkları çevreden oksijen almaları gerekiyordu.