Bu makale evren içi lejyon ile ilgili. Hayran organizasyonu olan 501. Lejyon makalesini arıyor olabilirsiniz.

"Bunlar sadece stormtrooper değil. Beş-Yüz-Birinci Lejyon. Darth Vader'in kişisel lejyonu."
―Everi Chalis[kaynak]

501. Tabur, 501. klon taburu veya "Vader'ın Yumruğu" olarak da bilinen 501. Lejyon, İmparatorluk Devri sırasında Sith'in Kara Lordu Darth Vader komutasında bulunan elit bir stormtrooper lejyonu idi. Lejyon, Klon Savaşları sırasında Büyük Cumhuriyet Ordusu'nun klon askerlerden oluşan bir elit askeri birimi olmasıyla Galaktik İmparatorluk'tan daha eskiydi. Jedi General Anakin Skywalker komutası altında 501. Lejyon, Bağımsız Sistemler Konfederasyonu'na karşı savaşta cesaretleri, alışılmadık taktikleri ve Cumhuriyet'e olan sadakatleri ile ünlenmişti. Skywalker'a ek olarak 501. Lejyon ayrıca Jedi Komutan Ahsoka Tano ve Klon Komutan CT-7567 "Rex" komutası altında idi.

501. Lejyon, Christophsis Savaşı, İkinci Geonosis Savaşı ve Umbara Savaşı gibi galaksinin çeşitli yerlerinde birçok savaşta yer alarak tarihe geçti. Umbara seferi sırasında Skywalker, Cumhuriyet başkenti Coruscant'a geri çağrıldı ve yerine General Pong Krell geçti. Krell'in gizlice Güç'ün karanlık tarafına düşmesi onun, Cumhuriyet ve Büyük Ordu'ya içten ihanet etmesine sebep oldu. Krell'in asıl amacını anlayan 501. Lejyon, komutanlarına karşı geldi ve askeri tutuklamada öldürülmeden önce eski Jedi'ı yakalamak için birçok asker kaybetti.

Büyük Cumhuriyet Ordusu tüm klonlarda bulunan ve Jedi Düzeni'ni yok etmek üzerine yoğunlaşan 66. Emir'i aldığında, YSÖ 19 yılında Büyük Jedi Tasfiyesi meydana geldi. Aslında Sith Lordu Darth Sidious olan Yüce Şansölye Sheev Palpatine, 501. Lejyon'u yeni çırağı Darth Vader komutası altında Coruscant'da bulunan Jedi Tapınağı'na gönderdi. Düzen'in merkezine ilerleyen 501. Lejyon, Tapınağı bastı ve içindekileri öldürdü.

501. Lejyon Klon Savaşları'ndan sonra Galaktik İmparatorluk'a hizmet vermeye devam etti. Prenses Leia Organa'nın yakalanışı sırasında 501. Lejyon, Darth Vader'a yardım etmişti. Galaktik İç Savaş'ın zirvesinde 501. Lejyon, Cumhuriyet'i Yeniden Kurma İttifakı'nı ortadan kaldırmak için Hoth'a saldırmıştı.

Tasvir

"Tam da 501. Lejyon'da istediğim türden adamlarsınız."
―CT-7567 "Rex", CT-1409 "Echo" ve CT-5555 "Fives"'a[kaynak]

501. Lejyon; Jedi General Anakin Skywalker, Jedi Komutan Ahsoka Tano ve Klon Yüzbaşı CT-7567 "Rex" komutası altında bulunan elit klon askerlerden oluşan bir askeri bölünmeydi. Cesaretleri ve alışılmadık taktikleri ile bilinen 501. Lejyon, Christophsis Savaşı'ndan Mandalore Kuşatması'na kadar birçok tarihi çatışmada yer aldı ve sıklıkla General Obi-Wan Kenobi'nin 212. Taarruz Taburu ile birlikte hizmet verdi.[23] Bir lejyon olması nedeniyle Sel Bölüğü gibi alt birimlerden oluşuyordu.[33] Klon Savaşları sırasında 501. Lejyon, Klon Z-95 yıldız savaşçısı ve AİTN/a silah gemileri kullanan klon pilot askerleriyle kendi yıldız gemisi grubuna sahipti.[34]

501. Lejyon'un yıldız savaşçısı güçleri.

501. Lejyon standart askerlerden oluşuyordu[23] fakat rütbeleri arasında Gelişmiş Keşif Komandoları[22] ve Gelişmiş Keşif Gücü askerleri[21] gibi çeşitli birimler de yer alıyordu. Bir müfreze,[20] Orto Plutonia'nın soğuk iklimine ayak uydurmaları için klon soğuk taarruz ekipmanı[35] ile donatılmıştı.[20] Cumhuriyet'in Düşüşü'nden sonra 501. Lejyon, klon askerlerden stormtrooperlara geçti[36] ve elit Fırtına Komandoları[24] ile soğuk hava taarruz stormtrooperları gibi çeşitli birimleri kullanmaya devam etti.[1]

Galaktik Cumhuriyet'in Galaktik İmparatorluk[31] haline gelmesiyle Kaminolu klon üretimi durduruldu[37] ve İmparatorluk Askeriyesi, klonların yerine insanları askere aldı.[36] Bu değişiklikler 501. Lejyon için de geçerliydi. YSÖ 0[32] zamanında TK-7624, TK-8332 ve Komutan TK-9091 gibi insan[38] askerler 501. Lejyon'da hizmet veriyordu.[11]

Tarih

Klon Savaşları

Cumhuriyet askerleri

"Benim adım Rex. Yüzbaşı. 501. klon taburu."
―CT-7567 "Rex" hizmetini hatırlıyor.[kaynak]

YSÖ 22'de[32] Klon Savaşları'nın başlangıcında Galaktik Cumhuriyet, Bağımsız Sistemler Konfederasyonu'nun droid güçlerine karşı savaşmak için klon askerlerden oluşan bir orduyu tedavüle soktu.[25] İnsan şablon Jango Fett'in genetiğinden yaratılan bu askerler, çeşitli kolordulara, taburlara ve müfrezelere ayrılan Büyük Cumhuriyet Ordusu'nun[39] omurgasını oluşturuyordu. Buna benzer alaylardan birisi 501. Lejyon idi.[23] Bin yıllık barışa rağmen Birinci Geonosis Savaşı, Klon Savaşları'nın ilk çatışması oldu.[25] Klon Yüzbaşı Rex ve klon askerleri Geonosis'te cesurca savaştılar ve Büyük Ordu içerisinde gazi unvanını aldılar.[40] Geonosis Savaşı'ndan sonra 501. Lejyon geniş bir yeniden düzenleme geçirdi.[26] Ayrıca savaşı takiben Jedi Düzeni, klon ordusunun komutanları haline geldi ve Cumhuriyet'i Ayrılıkçılar'ın savaş droidlerine karşı korudular. Jedi Şövalyesi rütbesine yükseltilmesinden sonra General Anakin Skywalker, 501. Lejyon'u yönetti ve Rex onun birinci subayı olarak hizmet verdi.[4][6] Savaş galaksi boyunca yayılırken 501. Lejyon, ön cephelere gönderildi.[6]

Erken görevler

"Saldırı planımız nedir, efendim?
Beni takip edin.
"
―CT-7567 "Rex" ve Anakin Skywalker[kaynak]

Jedi General Anakin Skywalker ve Klon Yüzbaşı CT-7567 "Rex", Klon Savaşları sırasında 501. Lejyon'a liderlik etmişti.

Skywalker ve Rex, Christhopsis gezegenini geri alma seferinde Sel Bölüğü'nü yönettiler. Savaş sırasında 501. Lejyon'a Skywalker'ın yeni çırağı ve Düzen'de Padawan unvanına sahip olması nedeniyle Jedi Komutan olan Ahsoka Tano katıldı. 212. Taarruz Taburu'nun yardımıyla Ayrılıkçı güçlerini yenilgiye uğrattıktan sonra 501. Lejyon, Hutt suç lordu Jabba Desilijic Tiure'nin oğlu Rotta'yı kurtarma emriyle Teth'e gitti. Droid ordusuna karşı ağır yenilgiler aldılar fakat sonunda General Obi-Wan Kenobi ve 212.'nin yardımıyla Teth Savaşı'ndan galip çıktılar.

CT-1409 "Echo" ve CT-5555 "Fives", 501. Lejyon'a transfer edildi.

Skywalker'ın lejyonu birçok görev tamamlayarak ve CT-1409 "Echo" ile CT-5555 "Fives" gibi 501.'de hizmet vermeye layık görülmüş yeni üyeleri arasına katarak savaş boyunca Cumhuriyet'e hizmet etmeye devam etti. Skywalker sıklıklı hocası Kenobi ile birlikte hizmet verdiği için 501. Lejyon da, Düşes Satine Kryze'in Mandalore'dan Coruscant'a yolculuğu da dahil birçok görevde 212. Taarruz Taburu ile birlikte çalışıyordu. Kryze'in hükümetine karşı çıkan terörist grubu Ölüm Gözcüleri, 501. Lejyon ve 212. Tabur'un birleşik gücü nedeniyle düşes başkente ulaşamadan onu suikaste uğratma çabalarından başarısız ayrıldı. Daha sonradan 501.'nin bir birimi, bir klon ordonat uzmanı bölüğü ile birlikte Doktor Nuvo Vindi'nin biyolojik savaş ile nüfusa saldırma planını durdurdukları Naboo'ya gönderildi.

Coruscant'da bulunan Jedi Tapınağı'ndan bir holokronun çalınmasının ardından 501.'nin Etobur Taburu, eseri Cad Bane'den geri almak üzere Devaron'a gönderildi. Devamında Cumhuriyet ile Ayrılıkçı güçleri arasında yaşanan savaşta tabur, 773 isimli Arazisel Taktik İnfazcı Aracı'na bindi. Ödül avcısının savaşta öldüğü varsayıldı fakat aslında 501. Lejyon askeri Denal'ın klon zırhını giyip kendisini saklamıştı.

Kamino Savaşı

"Echo, Fives.. resmi olarak GKK askerleri yapılıyorsunuz."
―CC-2224 "Cody", CT-1409 "Echo" ve CT-5555 "Fives"'a[kaynak]

501. Lejyon, Kamino'yu bir Ayrılıkçı işgalinden korudu.

Ayrılıkçılar Kamino'nun klon tesislerini yok ederek Cumhuriyet'e bir darbe vurma planladığında, 501. ve 212. ana gezegenlerini savunmak için gezegene yollandı. Kamino Savaşı, 501. Lejyon'un hareketleri ile Cumhuriyet için bir zaferle sonuçlandı. Özellikle Echo ve Fives hizmetleri ile Yüzbaşı Rex ve 212.'nin Komutanı CC-2224 "Cody" tarafından tanındılar ve ikisi de savaştan sonra elit GKK askeri rütbesine yükseltildi.[29] Daha sonradan Rex ve 501.'nin yeni GKK askerleri Skywalker ve Kenobi ile birlikte Hisar'a sızmaları için yollandı.[41] General Even Piell ve Yüzbaşı Wilhuff Tarkin'den[42] Nexus Rotası için gerekli olan bilgiyi almalarına rağmen grup, diğer birkaç kaybın yanı sıra hayatta kalan[43] fakat öldüğü sanılan Echo'yu da kaybetti.[42]

Umbara Savaşı

"Unutmayın, General Krell, tüm işgal sizin taburunuza dayanıyor."
―Obi-Wan Kenobi, Pong Krell'e[kaynak]

Rex ve 501. Lejyon, ihaneti yüzünden Jedi General Pong Krell'i tutuklamaya çalıştı.

501. Lejyon, Cumhuriyet'in Umbara gezegenini Ayrılıkçı İttifak'tan geri almak için gönderdiği taburlar arasındaydı. Sefer sırasında Skywalker, Yüce Şansölye Sheev Palpatine'in isteği üzerine Jedi Yüksek Konseyi tarafından Coruscant'a geri çağrıldı ve 501.'nin liderliğini Jedi General Pong Krell'e[4] bıraktı. Seçkin bir hizmet kaydıyla tanınmış bir savaş kahramanı olmasına rağmen Krell,[44] Güç'ün karanlık tarafına düştükten sonra bir Ayrılıkçı casus oldu. Aşağılama ve mide bulantısıyla tabir ettiği klonları öldürmek için kendi stratejilerine sabotaj uyguladı.[5]

Krell'in ihaneti 501. ve 212.'yi birbirine karşı savaşmaya yollayıp kandırması ve öldürmesine yol açmasından sonra ortaya çıktı. Yüzbaşı Rex'in komutası altında taburlar Krell'e karşı ihanet suçu işledi fakat düşmüş Jedi birçok klonu öldürdü. Ardından ise kaçmaya çalıştığı sırada kıskıvrak yakalandı. Hareketlerine karşılık olarak göz altına alınan Krell, en sadık askeri olan "Dogma" tarafından öldürüldü ve Dogma, bir Cumhuriyet subayını öldürdüğü için gözaltına alındı. Sonradan Fives, Klon Yüzbaşı'ya Umbara'nın fethedildiği haberini verdi fakat Rex savaşın amacının ne olduğunu ve bittiğinde ne olacağını sorguladı.[5]

Komplo

"Jedi'lara karşı hazırlanmış şeytani bir plan var! Kanıtı var, söylediğim her şeyi su götürmez şekilde kanıtlayabilirim!
Bana kanıtı göster!
Kanıt burada, hepsi burada, hepimizde, her klonda!
"
―CT-5555 "Fives" ve Anakin Skywalker[kaynak]

CT-5555 "Fives" Jedi Düzeni ve Galaktik Cumhuriyet'e karşı bir Sith planını ortaya çıkarmaya çalışırken öldürüldü.

Ringo Vinda Savaşı sırasında 501. Lejyon beklenmeyen bir gelişme sonucu Ayrılıkçı güçlerden geri çekilmek zorunda kaldı: CT-5385 "Tup", Jedi General Tiplar'ı öldürdü. İnhibitör çipinde bir bozulmadan muzdarip olan Tup, Jedi'lara karşı agresif hale geldi ve bir Jedi isyanına karşı klon askerleri Jedi subaylara karşı getirecek protokol olan 66. Emir'i[45] erken aktif hale getirdi. Bu olaylar Kamino'da bir soruşturmaya yol açtı fakat daha sonradan Şansölye Palpatine'in isteği üzerine Coruscant'a taşındı.[46]

O zamana kadar GKK askeri Fives inhibitör çiplerinin doğasını neredeyse ortaya çıkarmıştı ve Büyük Ordu'nun güvenliğine bir tehdit olduğunu düşünerek her klon askerin beyninden çıkarılmasını talep etti. Ardından Şansölye çipler hakkında bilgisini ve gerçek amacını Fives'a açıklayarak, onun suikast girişimi yapması ve bir kaçak haline gelmesine neden oldu. Kaçak klon, Palpatine'in planını Rex ve Skywalker'a anlatma eforu gösterdi fakat iddialarını kanıtlayamadan önce Coruscant Muhafızları'ndan Komutan CC-1010 "Fox" tarafından öldürüldü. Sadece görevini yapmak istediğini ve kabusların artık sona erdiğini söylerken Rex'in kollarında öldü.[47]

66. Emir

"Bir isyan yaşandı, efendim. Endişelenmeyin. Durum kontrol altında. Üzgünüm, efendim. Ayrılma zamanınız geldi."
―CC-1119 "Appo", Bail Organa'ya[kaynak]

501. Lejyon, Sith Lordu Darth Vader komutası altında 66. Emir'i yürürlüğe koyarak Jedi Tapınağını kuşattı.

Klon Savaşları'nın başlamasından yaklaşık olarak üç standart yıl sonra YSÖ 19'da,[32] Fives'ın keşfettiği plan 66. Emir'in yürürlüğe girmesiyle yaşandı ve Büyük Ordu'nun Jedi liderlerine ihanet etmesine sebep oldu. Klon Savaşları'nı Sith'in Kara Lordu Darth Sidious olarak planlayan Palpatine, klon ordusunu hem Jedi Düzeni'ni ortadan kaldırmak hem de Sith'i mutlak güce yükseltmek için bir araç olarak kullandı. Büyük Jedi Tasfiyesi'nin ilk aşamasında Kara Lord'a artık Sith Lordu Darth Vader adını almış olan Anakin Skywalker yardım etti.[31]

Jedi Tapınağına saldırdıktan sonra 501. Lejyon, Cumhuriyet'in düşmanı ilan edilen Jedi'ları katletti.

Sidious'un yeni çırağı 501. Lejyon'u Jedi Tapınağı'na direkt bir saldırı için yönetmekle görevlendirildi ve galaksi boyunca binlerce Jedi askerleri tarafından öldürülürken onlar da tapınakta yaşayan kimseyi bırakmadı. Bu zamanda 501. Lejyon Darth Vader'ın yanı sıra Umbara işgali[7] sırasında bir klon çavuş olan Klon Komutan CC-1119 "Appo"[31] tarafından yönetiliyordu. Komutan, daha sonradan bir 501. Lejyon bölüğü tarafından öldürülmeden önce Jedi Padawan Zett Jukassa tarafından ağır yaralandı ve bu olaya Alderaanlı Senatör Bail Organa tanık oldu.[31]

Jedi Tapınağı kuşatmalarından sonra 501. Lejyon yapı etrafında devriye görevini üstlendi.[48] Şansölye Palpatine'in Galaktik Senato'ya bildirgesinin arefesinde 501. Lejyon, kısa süreliğine Coruscant'a dönmüş olan Jedi Ustası Obi-Wan Kenobi ve Büyük Usta Yoda ile yüzleşti. Düşmüş Jedi Tapınağı'na sızma görevlerinde birçok klon öldüren iki Jedi'ı çabalarına rağmen alt edemediler.[31]

İmparatorluk Devri

İmparatorluk askerleri

"Vader'ın Yumruğu" lakabına sadık kalan 501. Lejyon, Galaktik İmparatorluk yönetimi sırasında aktifti.

Jedi Düzeni'nin yıkılmasıyla birlikte Darth Sidious kendini Galaktik İmparator[31] ilan ederek gücünü sağlama aldı. Savaştan hayatta kalan klon askerler yeni rejim tarafından alıkoyuldu ve İmparator'un yönetiminin başlangıcında ilk İmparatorluk Stormtrooper jenerasyonu oldular.[36] 501. Lejyon bir Stormtrooper Kolordusu[1] birimi olarak devam etmesine rağmen, Darth Vader'ın kişisel stormtrooperları olan İlk Lejyon idi. Fakat İlk Lejyon'un askerleri 501. Lejyon'dan alınmıştı.[49]

501. Lejyon, Galaktik İç Savaş sırasında Cumhuriyet'i Yeniden Kurma İttifakı'na karşı savaştı. Bu zamanda İmparator'un çırağı tarafından yönetiliyordu ve Everi Chalis, 501. Lejyon'un Vader'ın kişisel lejyonu olduğunu iddia ediyordu.[1] "Vader'ın Yumruğu" lakabı bile 501.'ye verilmişti.[11]

Tantive IV baskını

"Bir şeyi yok. Lord Vader'a bir tutsağımız olduğunu haber edin."
―TK-4601, Leia Organa hakkında.[kaynak]

501. Lejyon, Tantive IV'e çıkarma yaptı ve Prenses Leia Organa'yı yakaladı.

Yavin Savaşı'ndan kısa süre önce YSÖ 0'da,[32] İmparatorluk I-sınıfı Yıldız Destroyeri Devastator, Alderaan diplomatik kruvazörü Tantive IVçöl gezegeni Tatooine'e kadar takip etti.[50] 501. Lejyon'un[11] bir birimi kruvazöre çıkarma yaptı ve Prenses Leia Organa, Ölüm Yıldızı planlarını astromekanik droidi R2-D2'ya indirirken Asi askerle çatıştı. İlk saldırıda birkaç kayıp yaşamalarına rağmen 501. Lejyon, Asileri alt etti ve koridorlarda Organa'yı aramaya başladı.[50]

Gizli görevi açığa çıkan Organa, R2 birimini protokol droidi C-3PO ile birlikte bir kaçış kapsülü aracılığıyla Tatooine'e yolladı. Kendisi ise bir 501. Lejyon bölüğü onu bulana kadar yıldız gemisi üzerinde kalmaya devam etti. Organa stormtrooperlara ateş açtı[50] ve TK-9091'i ağır yaraladı fakat kaçmaya çalıştığı sırada TK-4601 tarafından sersemletildi.[11] 501. Lejyon, Organa'yı Darth Vader'ın yanına götürdü fakat Organa işbirliği yapmayı reddetti ve İmparatorluk Senatosu'nda sahip olduğu rütbeyi belirterek gemisine yapılan saldırıya karşı çıktı.[50]

Hoth ve Endor Savaşları

501. Lejyon, Yavin'de ilk Ölüm Yıldızı'nın yok edilmesinden üç yıl sonra YSS 3'te[32] Hoth Savaşı[1] sırasında Birlik'e karşı savaştı.[50] Savaş bir İmparatorluk taktik zaferi ile sonuçlandı çünkü Birlik, Echo Üssü'nü boşaltmak ve geri çekilmek zorunda kalmıştı.[51]

Endor Savaşı'ndan saatler önce Darth Vader, İmparator'a oğlu Luke Skywalker'ın Endor yüzeyine indiğini söyledi. Açıkça Skywalker'ı aramasını yasaklayan İmparator, Vader'ı oğlunun onu arayacağını düşündüğü Ölüm Yıldızı kalkan jeneratörünü koruma görevini yapan İmparatorluk üssüne yolladı. Vader üstte beklediği sırada sabrı taştı ve 501. Lejyon'a oğlunu bulmaları için ormanda arama yapmaları emrini vermeyi düşündü.[52]

Ekipman

"Jenerasyon Bir zırh her zaman dayanır."
―CT-7567 "Rex", klon asker zırhı hakkında[kaynak]

Klon Savaşları sırasında 501. Lejyon üyeleri mavi işaretlere sahip Aşama II klon asker zırhı kullanıyordu.

501. Lejyon, Klon Savaşları'nın erken safhalarında Birinci Geonosis Savaşı'ndan[33] Aşama II klon asker zırhının üretildiği Mon Kala Savaşı[53] zamanına kadar Aşama I klon asker zırhı kullandı. Bazı durumlarda Rex ve 501.'nin diğer üyeleri hava ulaşımı ve daha iyi hareketlilik için sırt roketi de kullanıyordu.[6]

501. Lejyon genellikle Kamino'da üretilen standart klon asker görünümüne sahipti fakat Yüzbaşı Rex üniformalarını farklı renkler ve ek zırh parçaları ile modifiye eden klon subayları trendine katılmıştı. Christophsis Savaşı zamanında Rex zırhında mavi işaretlere, bir omuzluğa ve kamaya sahipti. Christophsis zamanında mavi işaretlere sahip tek asker Rex değildi, diğer lejyon üyeleri de bu rengi kullanıyordu. Bir klon çavuş bu zamanda mavi işaretlere sahipti.[6] Zamanla daha fazla 501. Lejyon askeri zırhlarını modifiye etmeye ve standart beyaz üzerine mavi boya kullanmaya başladı.[29][54]

Klon Savaşları'ndan sonra 501. Lejyon, Aşama II zırhtan stormtrooper zırhına geçiş yaptı.

Savaş devam ederken Aşama II zırh Büyük Ordu içinde daha popüler hale geldi ve Aşama I zırhı geride bıraktı. 501. Lejyon zırhlarını güncellediğinde birimlerinin bağlılığını belirleyen ortak bir renk ve şekil seçti. Yine de Rex gibi bazı klonlar, GKK askerleri ve hatta normal askerlerde 501. Lejyon'un şekli harici işaretlere sahipti.[4] 501. Lejyon, İmparatorluk Ordusu tarafından absorbe edilip Stormtrooper Kolordusu'nun[36] bir parçası olduğunda, üyeleri stormtrooper zırhı ve E-11 blaster tüfeği ile donatıldı.[11] Lejyon ayrıca araziye bağlı olarak Hoth görevi sırasında soğuk hava saldırı stormtrooperları tarafından kullanılan ekipman da kullanmıştı.[1]

Sahne arkası

"501. Lejyon" ayrıca Albin Johnson ve Tom Crews tarafından 1997'de kurulan bir hayran kostüm organizasyonun da ismidir. Grup esasen hatasız stormtrooper zırhı yapmak için yola çıkmasına rağmen Sith Lordları, ödül avcıları ve hem GE hem de canon devamlılığı film serilerinden diğer kötüleri de içermesi üzere genişletildi. Grup "Vader'ın Yumruğu" lakabıyla bilinmektedir ve George Lucas'ın grubu resmi Star Wars canon devamlılığında refere etmesine ilham vermiştir. Grup aktif olarak birçok organizasyon için bağış ve gönüllü iş yapmaktadır ve dünya çapında 10.000'den fazla üyeye sahiptir.

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. 1,00 1,01 1,02 1,03 1,04 1,05 1,06 1,07 1,08 1,09 1,10 Battlefront: Alacakaranlık Bölüğü
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 StarWars-DatabankII.png Clone Captain Rex (yedek bağlantı)
  3. 4,0 4,1 4,2 4,3 4,4 4,5 TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Darkness on Umbara"
  4. 5,0 5,1 5,2 TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Carnage of Krell"
  5. 6,0 6,1 6,2 6,3 6,4 6,5 6,6 6,7 Star Wars: Klon Savaşları filmi
  6. 7,0 7,1 StarWars-DatabankII.png Appo (yedek bağlantı)
  7. 8,0 8,1 8,2 8,3 8,4 8,5 8,6 TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Old Friends Not Forgotten"
  8. 9,0 9,1 Helmet Collection logo small.png Star Wars Helmet Collection 29 (Helmets: Snowtrooper)
  9. 10,0 10,1 Star Wars: Complete Locations
  10. 11,0 11,1 11,2 11,3 11,4 11,5 11,6 "Kova"—Farklı bir Açıdan
  11. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "The Hidden Enemy"
  12. Star Wars: Force Collection
  13. Star Wars 12
  14. StarWars.com StarWars.com9 of the Best Helmets in Star Wars
  15. 16,0 16,1 16,2 TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Blue Shadow Virus"
  16. 17,0 17,1 TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Cargo of Doom"
  17. 18,0 18,1 TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Landing at Point Rain"
  18. Star Wars: The Rebel Files
  19. 20,0 20,1 20,2 20,3 20,4 20,5 TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Trespass"
  20. 21,0 21,1 21,2 21,3 TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Plan of Dissent"
  21. 22,0 22,1 StarWars-DatabankII.png ARC Trooper Fives (yedek bağlantı)
  22. 23,0 23,1 23,2 23,3 Star Wars Battlefront II
  23. 24,0 24,1 Star Wars: Galactic Defense
  24. 25,0 25,1 25,2 25,3 Star Wars: Bölüm II Klonların Saldırısı
  25. 26,0 26,1 Helmet Collection logo small.png Star Wars Helmet Collection 16 (Helmets: 501st Legion stormtrooper)
  26. 27,0 27,1 "501 Plus One"—Age of Republic Special 1
  27. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Holocron Heist"
  28. 29,0 29,1 29,2 TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "ARC Troopers"
  29. Star Wars Helmet Collection 27
  30. 31,0 31,1 31,2 31,3 31,4 31,5 31,6 Star Wars: Bölüm III Sith'in İntikamı
  31. 32,0 32,1 32,2 32,3 32,4 32,5 Star Wars: Galaksi Atlası
  32. 33,0 33,1 StarWars-DatabankII.png Clone Captain Rex Biography Gallery (yedek bağlantı)
  33. StarWars.com StarWars.comClone Wars First Look: "Old Friends Not Forgotten" (yedek bağlantı)
  34. StarWars-DatabankII.png Clone Trooper Armor History Gallery (yedek bağlantı)
  35. 36,0 36,1 36,2 36,3 StarWars-DatabankII.png Stormtroopers (yedek bağlantı)
  36. Darth Vader: Dark Lord of the Sith 2
  37. 2016 tarihli Star Wars Character Encyclopedia: Updated and Expanded referans kitabında Galaktik İmparatorluk stormtrooperlarının hepsinin insan olduğunu belirtilmektedir.
  38. StarWars-DatabankII.png Clone Troopers (yedek bağlantı)
  39. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "The Citadel"
  40. 42,0 42,1 TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Citadel Rescue"
  41. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "The Bad Batch"
  42. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "The General"
  43. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "The Unknown"
  44. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Conspiracy"
  45. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Orders"
  46. HasbroInverted.png Star Wars: The Black Series (Paket: Clone Troopers) (yedek bağlantı)
  47. Thrawn: Alliances
  48. 50,0 50,1 50,2 50,3 50,4 Star Wars: Bölüm IV Yeni Bir Umut
  49. Star Wars: Bölüm V İmparator
  50. Return of the Jedi: Beware the Power of the Dark Side!
  51. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Water War"
  52. Kaynak hatası Geçersiz <ref> etiketi; CotF isimli refler için metin temin edilmemiş
Büyük Cumhuriyet Ordusu birimleri
Ordular:
4. Sektör · 12.
Kolordular:
7. Gökyüzü · 21. Nova · 41. Elit · 87. Gözcü · 91. Mobil Keşif · 327. Yıldız · Alev askeri
Bölünmesiler
181. Zırh · 212. Arama · 224.
Alaylar
CC-2801'in alayı · Tanımlanamayan Galaktik Cumhuriyet alayı (Geonosis) · Tanımlanamayan Galaktik Cumhuriyet alayı (Teth)
Taburlar & Lejyonlar:
13. "Demir" · 41. Keşif · 104. · 212. Taarruz · 442. Kuşatma · 481. · 501. · Etobur · Billaba'nın taburu · Billaba'nın ikinci taburu · İnfaz · Rancor
Bölükler:
332. · Ghost · Yeşil · Monnk'un bölüğü · Tango · Sel · Tanımlanamayan Bölük
Müfrezeler
41. Korucu · Waxer'ın müfrezesi · Tanımlanamayan müfreze
Mangalar
Klon Kuvveti 99 · Bravo · Delta · Domino · Fil'in mangası · İlk · Ki-Adi-Mundi'nin mangası · Rostu · Rex'in mangası · Yoda'nın mangası
Filolar
Yıldırım · R2-D2'nun savaş droidi filosu · Tanımlanamayan tank filosu
Diğer birimler:
322. · Sakin Ağaç · Chiata'nın birimi · Klon Gençlik Tugayı · Coruscant Muhafızları · Diplomatik servis · Doom'un birimi · Foxtrot Grubu · BCO özel kuvvetler · Halsey'in birimi · Kamino güvenliği · Mace Windu'nun birimi · Çamur Atlayıcıları · Orto Plutonia güvenlik gücü · Dış Halka garnizonu · Rishi İstasyonu birimi · Skywalker'ın takımı · Kar Kurtları · Wildfire
[edit]

Şablon:İmparatorluk Ordusu birimleri