FANDOM

Bu makale gerçek hayat organizasyonu 501. Lejyon ile ilgili. evren içi Cumhuriyet/İmparatorluk organizasyonu 501. Lejyon makalesini arıyor olabilirsiniz.
501stLogo

501. Lejyon logosu.

Vader’ın Yumruğu olarak da bilinen 501. Lejyon, Albin Johnson tarafından kurulan dünya çapında bir organizasyon. Türkiye de dahil 59 ülkeyi kapsayan dünyanın en büyük kostüm organizasyonudur. 501. Lejyon, genellikle Star Wars ile ilgili hemen hemen her şey için tanıtım etkinliklerinde bulunabilir ve sık sık hayır etkinliklerinde görünürler. Türk internet sitesi lejyon501.com, orijinal internet sitesi ise 501st.com.

En başlarda ilk zırhlı Ölüm Yıldızı askerleri için kurulan grup, büyüdükçe Sith Lordları, ödül avcıları gibi filmler ve Genişletilmiş Evren'den kötü karakterleri de bulundurmaya başladı.

Gruba karşı bir övgüde bulunmak için Star Wars: Bölüm III Sith'in İntikamı filminde Darth Vader, Knightfall Operasyonu'nda Jedi Tapınağı'na girerken yanında bir mavi klon askeri lejyonu bulunduruyordu, böylece grubun adı canon oldu. Filmin kendisinde ismi geçmemiş olsa da ürünlerde ve Star Wars: Battlefront II dahil diğer destek materyallerinde ismi geçmişti.501. Lejyon ayrıca kendi yarı-üç aylık bülteni olan ve sadece 501'in üyeleri tarafından hazırlanan Static Burst'ü yayınlıyor. Legion haber bülteni, dünyadaki güncel olayları, röportajları, Asker profillerini ve lejyon üyelerinin çabalarını sergiliyor. Lucasfilm'den Steve SansweetMary FranklinPablo Hidalgo ve Jeremy Bulloch kendileriyle röportaj yapılan isimler arasında.

Uzun metrajlı belgesel filmi Heart of an Empire, bu grubun büyümesini ve hayır işleriyle grubun, ihtiyacı olan çocukların hayatlarına nasıl dokunduğunu anlatıyor.

Lejyon ayrıca 2008 Guinnes Book of World Records'a (174. sayfa) "Dünyanın En Büyük Star Wars Kostüm Grubu" olarak yer aldı.

2015 filmi Star Wars: Bölüm VII Güç Uyanıyor'daki Maz Kanata'nın kalesinde 501. Lejyon'un logosunun bir varyasyonu görülüyor.[1]

Yeni televizyon dizisi The Mandalorian'da yapımcılar yeterli stromtrooper zırhına sahip olmadığı için 501. Lejyon'u davet etmişlerdi.[2]

501. Lejyon’un isminin ortaya çıkışı aslında pek sıradışı değildir. Rakam oluşturulurken, askeri bir seri numarası, büyük bir rakam olması ve sonundaki 1 sayısı ile özgünlük verilmek istenmişti. Kötü olan ise, isim bulunduğu sıralarda Levi’s ın 501 modeli halen popülerdi ve sırf bu yüzden alaya maruz kalınabileceği endişesi ortaya çıktı; fakat korkulan meydana gelmedi.
Lejyon501

Türkiye 501. Lejyon cosplay grubu

“Lejyon” un hikayesi ise daha farklıydı. Grup adına açılan ilk site “Detention Block 2551” adını taşıyordu ve stormtrooper zırhı giyen hayranların fotoğraflarını gönderdiği küçük bir geocities sayfasından ibaretti. Kişi sayısı yeterli bir seviyeye eriştikten sonra, hayali bir askeri ordu oluşturma fikri, site sahiplerine cezbedici geldi. Grubun kurucusunun babası bir İkinci Dünya Savaşı pilotu olduğu için “Squadron” (Filo) ismi kulağa hoş geliyordu fakat stormtrooper’lar kara birlikleri olduğu için bu isim anlamsız kalıyordu. Grup aslında o zamanlar küçük olduğu, ve öyle kalacağı düşünüldüğü için “Squad” isminde karar kılındı, ne de olsa bu da askeri bir terimdi. Ancak zamanla, bir Squad olmak için fazla büyüdüklerini fark edeceklerdi. Bunun üzerine yeni bir terim kullanılması gerektiği düşünüldü, ancak iki problem vardı. Birincisi, onları belli bir sayı ile sınırlamayan bir terim kullanılmalıydı, ikincisi ise sanki kendileri gerçek bir birlikmiş gibi bir isim belirleyip gerçek askeri ünitelere saygısızlık edilmemesi gerekiyordu. Çözüm, Lucas’ın formülünde bulundu: tarihi kaynaklardan esinlenildi. Eski Roma lejyonu fikri kulağa hoş geliyordu, eskiydi, seçkin bir kelimeydi ve her ne kadar asker sayısını sınıflandırsa da bu sayı net değildi. ROTJ’da Palpatine’in “en iyi askerlerden oluşan lejyonu” nu duyduklarında bu görüş daha da kesinleşti ve sorun çözüldü.
501st

501. Lejyon Turkish Outpost logosu.

Son olarak, bölgesel birlikler için de bir isim gerekiyordu. Eğer bu kulüp paralı olsaydı, ömrünün uzun olmayacağı ve bu parayı ödemek istemeyenlerin kendi bağımsızlıklarını ilan edebileceği öngörülmüştü. Yine Roma tarihinden esinlenildi ve bölgesel birliklere “Garrison” (Garnizon) adı verildi. İlk üç garnizonu “Doğu”, “Batı” ve “Merkez” olarak belirlemek kolay oldu. Zamanla bölgelere “Orta Batı”, “Güneybatı”, “Kuzeybatı” ve denizaşırı ülkeler için “Avrupa” bölgeleri eklendi.

Yerel alanlarda Squad’lar oluşturuldu ve grup içerisinde “Detachments” (Müfreze) adı altında tema-tabanlı gruplar meydana geldi, çöl askerleri bunun ilk örneği oldu ve onlar için de bir alt oryantasyon düzenlendi.

Bugün dünyanın 61 ülkesinde toplam 8.400’den fazla aktif üyesi vardır. Türkiye bölüğü, (daha teknik konuşmak gerekirse “ileri karakolu”) 2008 yılının Nisan ayında kurulmuştur. 2016 yılının başı itibariyle üye sayısı 6’dır ve üyeler Türkiye’nin çeşitli şehirlerinde yaşamaktadır.

Kaynakça

Notlar ve referanslar

  1. Facebook icon The 501st Legion on Facebook. 501st Legion (Aralık 20, 2015). Retrieved on Aralık 20, 2015. "As we lift our restrictions on spoilers, we thought it might be appropriate to express thanks for this "Easter egg" in ‪#‎TheForceAwakens‬. A variation of the ‪#‎501st‬ logo flies proudly on a flag at Maz Kanata's castle on the planet Takodana. Thank you to J. J. Abrams and all of the crew at Lucasfilm and Disney for honoring our contributions to the Star Wars franchise. ‪#‎StarWars‬ ‪#‎BadGuysDoingGood‬" (screenshot)
  2. SWYTlogo Resmi Star Wars YouTube kanalı'nda The Mandalorian Panel - Sunday

Ayrıca bakınız

Dış Bağlantılar