FANDOM

Premium-Eras-canon
We'redoomed

Biz mahvolduk!

Bu makale önemli bir konuyu kapsamaktadır ve büyük ilaveler ve/veya çalışmalara ihtiyaç duymaktadır.

Lütfen diğer makalelere devam etmeden önce bu makaleyi en yüksek kalitede tamamlayın.

"Komutan Cody, zamanı geldi. 66. Emir'i uygula.
Emredersiniz, lordum.
"
―Darth Sidious ve CC-2224 "Cody"[src]

Klon Protokolü 66 olarak da bilinen 66. Emir, tüm Jedi'ları Galaktik Cumhuriyet'in bir düşmanı ilan edip Büyük Cumhuriyet Ordusu tarafından infaza maruz bırakan çok gizli bir emirdi. Komut, Büyük Ordu klon askerlerinin beyinlerine yerleştirilen kontrol çiplerine programlanmıştı ve bu yüzden Jedi Generallerine karşı gelme emrine itaatsizlik edemiyorlardı. Klonları yaratan Kaminolu bilimciler bu komutun sadece hain Jedi'lar için kullanılacağını düşünüyorlardı. Aslında 66. Emir, Jedi Düzeni'ni yok etmek için Sith tarafından planlanmıştı.

Klon Savaşları sırasında Sith planı, çipi bozulan "Tup" olarak bilinen klon asker CT-5385'in Jedi General ve Jedi Ustası Tiplar'ı öldürmesine yol açan erken aktivesine kadar gizli kaldı. Olayın Cumhuriyet'e karşı düzenlenen bir Ayrılıkçı planı olduğuna inanan bir başka klon olan CT-5555 "Fives" ise konu hakkında araştırma yapmaya başladı. Fakat galaktik başkent Coruscant'da iken çiplerin, klonların Jedi'lara karşı gelmeleri için olduğunu keşfetti. Dahası, Yüce Şansölye Sheev Palpatine'in plana dahil olduğu gerçeğinin bir kısmını öğrendi ve onu öldürmeye çalıştı. Bildiklerini Jedi Generali Anakin Skywalker'a anlatan Fives, Coruscant Muhafızları üyesi olan klon şok askerleri tarafından öldürüldü.

Plan, savaş boyunca devam etti fakat Jedi Yüksek Konseyi, Şansölye'nin hareketlerinden oldukça şüphelenmeye başlamıştı. YSÖ 19 yılında bir grup Jedi Ustası, Palpatine'in aslında Sith Lordu Darth Sidious olduğunu öğrendikten sonra onu tutuklamaya çalıştı. Eforları başarısızlıkla sonuçlandı ve Palpatine bu olayı Jedi Düzeni'ni hain ilan etmek ve klon ordusuna 66. Emir'i vermek için bir neden olarak kullandı, böylece klonlar Jedi komutan subaylarını öldürecekti. Galaksi çapında binlerce Jedi kendi askerleri tarafından öldürülürken Şansölye'nin yeni çırağı Sith Lordu Darth Vader, Coruscant'da bulunan Jedi Tapınağı'na 501. Lejyon ile bir saldırı gerçekleştirdi. Büyük Usta Yoda ve Jedi Ustası Obi-Wan Kenobi gibi bazıları hariç 66. Emir, Jedi Tasfiyesi'nin büyük oranda başarılı olmasını sağladı. Sidious, Seçilmiş Kişi kehaneti gerçekleşip Sith son bulana ve YSS 4 yılında Güç'te denge sağlanana kadar galaksiyi yıllar boyunca Galaktik İmparator olarak yönetecekti.

Tasvir

"Kanıt burada. Bu- burada. Hepimizin içinde, her klonda.
Ne o?
Genetik kodumuza koyulmuş ve birisinin istediği her şeyi yapmamızı sağlayan organik çipler, hatta Jedi'ları öldürmek bile. Hepsi burada.
"
―Klon askerler Fives ve Rex[src]

Klon Protokolü 66, klonlama aşaması sırasında Büyük Cumhuriyet Ordusu'nun her klon askerine yerleştirilmişti.[9] Bütün klonların beyninde Sheev Palpatine'in sesiyle uzaktan aktif edilebilecek bir biyo-çip vardı. Palpatine'in 66. Emir'i yürürlüğe koymalarını söylemesi yeterliydi, klonlar faaliyete başlayacaktı.[1][10] Biyo-çip aktif edildiğinde sahibi olan klonun eğilim ve inançlarını silerek tam itaat sağlıyor ve Jedi'ları ne olursa olsun yok edilmesi gereken büyük tehditler olarak görmesini sağlıyordu.[11]

Görünümler

Canon dışı görünümler

Kaynaklar

Şablon:Incomplete list

Notlar ve referanslar

66. Emir ve Jedi Tasfiyesi Savaşları
Palpatine'in ofisi · Jedi Tapınağı · Zeffo (I) · Bracca (I) · Mustafar (I) · Coruscant · Al'doleem'in nehir ayı
Coruscant (II) · Mon Cala (Mon Cala (II) · Bel Şehri · Mon Cala (III))
Caleb Dume'un kurtarılışı · Eeth Koth'un gezegeni · Jedi Düzeni'ni gizlice kurma görevi · (Bracca (II) · Bogano
Zeffo (II) · Kashyyyk · Nur)
· Stygeon Prime · Vyndal · Fort Anaxes · Lothal
Mustafar (II) · Cumhuriyet medikal istasyonu · Bilzen · Çekiç Kasaba · Oosalon · Malachor
[edit]