Sithpedi
Advertisement
Sithpedi

Acclamator-sınıfı Cumhuriyet taarruz gemisi, Acclamator-sınıfı Gezegensel Taarruz Gemisi veya Acclamator-sınıfı muharebe gemisi ve Acclamator-sınıfı kruvazör olarak da bilinen Acclamator-sınıfı transgalaktik askeri taarruz gemisi, Galaktik Cumhuriyet tarafından klon askerleri galaksiye yayabilmek için kullanılan bir kruvazör-sınıfı ön Yıldız Destroyeri türüydü. İlk olarak Kamino'da bulunan klon ordusunu Geonosis gezegenindeki Birinci Geonosis Savaşı'na taşımak için kullanılmış ve ardından Klon Savaşları'nın çeşitli anlarında Büyük Cumhuriyet Ordusu'nu Coruscant'dan savaşın olduğu yerlere taşımaya devam etti.[1] Aynı boyutlu birçok gemiden farklı olarak Acclamator-sınıfı, klon güçlerini konuşlandırabilmek için gezegenlerin yüzeyine inebiliyordu.[6]

Sahne arkası

Acclamator-sınıfı taarruz gemisi konsept çalışmaları

Acclamator-sınıfı transgalaktik askeri taarruz gemisi ilk olarak 2002 filmi Star Wars: Bölüm II Klonların Saldırısı'da ortaya çıkmıştı.[7] Aslen "Jedi asker nakliyesi" olarak bilinen geminin üçgen şekli, orijinal üçlemede gördüğümüz İmparatorluk-sınıfı Yıldız Destroyerine bir göndermeydi.[8] Daha sonradan 2015 tarihli canon referans kitabı olan ve Benjamin Harper.[1] tarafından yazılan Star Wars: Ships of the Galaxy'de isimlendirildi.

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 1,7 1,8 Star Wars: Ships of the Galaxy
  2. Catalyst: A Rogue One Novel
  3. Lead by Example
  4. 4,0 4,1 Armada.png Star Wars: Armada – Galactic Republic Fleet Starter (Card: Acclamator I-class Assault Ship)
  5. 5,0 5,1 Alphabet Squadron
  6. Star Wars Encyclopedia of Starfighters and Other Vehicles
  7. Star Wars: Bölüm II Klonların Saldırısı
  8. Databank title.png Republic assault shipDatabank (içerik artık eski; yedek bağlantı)
Advertisement