Sithpedi
Advertisement
Sithpedi

Güç'e hassas dişi bir Tholothlu olan Adi Gallia, Galaktik Cumhuriyet'in son yılları sırasında bir Jedi Ustası ve bir Jedi Yüksek Konseyi üyesiydi. Klon Savaşları sırasında, Büyük Cumhuriyet Ordusu'ndaki bir Jedi Generali olarak hizmet verdi ve Cumhuriyet–Ayrılıkçılar çekişmesi boyunca birçok savaşta savaştı.

YSÖ 21'de, Saleucami Savaşı sırasında, Gallia Eeth Koth'u—General Grievous tarafından yakalanan yoldaş bir Jedi Ustası'nı—Jedi Şövalyeleri Obi-Wan Kenobi ve Anakin Skywalker'ın yardımıyla kurtardı. Bir yıl sonra, Gallia ve Kenobi'nin Dathomirli Nightbrotherlar ve kaçak Sith'ler Maul ve Savage Opress ile yüzleştikleri, Florrum gezegeninde öldürüldü.

Biyografi

Erken yaşam

Adi Gallia, Coruscant'a atanan yüksek rütbeli, diplomatik bir aileye doğmuştu.[1] Güç'e hassas bir birey olan Gallia, Jedi Düzeni tarafından bulunmuş ve bir Jedi Ustası olmuştu. Gallia Jedi Yüksek Konseyi'nde bir pozisyon kazanmış,[5] ve meslektaşlarını Ticaret Federasyonu'nun Naboo sistemindeki şüpheli aktiviteleri hakkında uyarmıştı.[1] Naboo İşgali'nden önce, Gallia ilk ışın kılıcını bir görevde kaybetmişti.[6]

Naboo İşgali

Naboo Krizi sırasında konseydeki Gallia

Qui-Gon Jinn, bir Sith Lordu olduğuna inandığı gizemli bir savaşçının saldırısını Jedi Konseyi'ne rapor etmek için Jedi Tapınağı'na gittiğinde Gallia oradaydı. Jinn aynı zamanda, Seçilmiş Kişi olduğuna inandığı, Tatooine'de bulduğu çocuk Anakin Skywalker'ın bir Jedi olarak eğitilmesini istedi. Jedi Konseyi'nin geri kalanıyla birlikte Gallia, bu iddiadan kuşku duyuyordu, ve Skywalker'ı test etmeyi kabul etseler bile, eğitmeyi reddettiler çünkü çok büyüktü ve ilişkileri vardı ve Güç'ün karanlık tarafına yatkındı. Jinn'in Naboo Savaşı sırasında Darth Maul'un ellerinde ölmesinden sonra, Gallia ve Konsey, Jinn'in son arzusunu tamamlaması için Obi-Wan Kenobi'nin Skywalker'ı çırağı olarak eğitmesine izin verdiler. Gallia aynı zamanda Jinn'in cenazesinde bulunuyordu.[4]

Klon Savaşları

Eeth Koth'u Kurtarma

Eeth Koth YSÖ 21'de Bağımsız Sistemler Konfederasyonu tarafından yakalandığında, Adi Gallia bunu bir hologramla canlı olarak izledi. Jedi'lar bundan rahatsız oldu ve Mace Windu, Anakin Skywalker ve Obi-Wan Kenobi dışında herkes yerinde kaldı. Wolffe'nin, Koth'un burada olduğu anlamına gelen, el sinyallerini fark etmesiyle, Jedi'lar Koth'un konumunu Saleucami'de keşfettiler. Daha öncesinde, Koth'un sektörde olmadığını sanan Gallia şaşırmıştı. Onu kurtarmak için Skywalker ve Kenobi ile gitti.[7]

Adi Gallia ve Anakin Skywalker kendilerini komando droidlerine karşı koruyorlar

Varmaları üzerine, Skywalker ve Gallia Koth'u kurtarmak için Grievous'un gemisine girerlerken, Kenobi General Grievous ile yüzleşti. Koth'u koruyan droidleri yok edip onu kurtardıktan sonra, Kenobi'ye koştular. Jedi'lar Kenobi'nin kruvazöründe Kenobi ile yüzleşirken Grievous'u yakalamayı planlasalar da, Grievous bir kaçış kapsülüne binerek Jedi'lardan kaçmayı başardı. Grievous'un kaçış kapsülü Saleucami'nin yüzeyine indi, ve Skywalker ile Kenobi Grievous'u kovalamak için gezegene indiklerinde, Gallia Koth'u tıbbi bir fırkateyne götürdü.[7]

Devaron katliamının sonrası

YSÖ 20'de, Plo Koon, Saesee Tiin, ve Obi-Wan Kenobi ile birlikte Adi Gallia, Delta Mangası onları Jedi Tapınağı'na geri getirdiklerinde, Jedi Ustası Halsey ve Padawanı Noxx'un cesetlerini incelediler. Gallia ölümlere sebep olanın Asajj Ventress olduğunu sandı, fakat Dooku'nun suikastçısının Sullust Savaşı sırasında öldürüldüğüne inanıldığını biliyordu.[8]

Lola Sayu Savaşı

Adi Gallia, Obi-Wan Kenobi ve ekibini Lola Sayu'dan kurtarmak için, Plo Koon, Kit Fisto, ve Saesee Tiin ile gitti. Koon Kenobi ve hayatta kalan kuvvetlerini kurtardığında, Gallia, Fisto ve Tiin gezegenin etrafındaki abluka ile uğraştılar. Hisar'dan kaçan Jedi'lar, Coruscant'a döndüler.[9]

Grievous tarafından yakalandı

Gallia General Grievous ile yüzleşir

Gallia'nın Jedi kruvazörü General Grievous'un komutası altındaki bir Ayrılıkçı filosu tarafından saldırıya uğradı. Gallia, kruvazörüne bindiğinde sayborg ile savaştı, iyi dövüştü fakat en sonunda yenildi ve yakalandı. Grievous'un bir korsan gemisine saldırmasını izledi. Gallia kısa süre içinde Plo Koon, "Wolffe," ve Wolfpack tarafından kurtarıldı; her zamanki gibi, Grievous gözaltına alınamadan kaçtı.[10]

Bray Görevi

Ölümünden önce bir noktada Gallia, Obi-Wan Kenobi ile birlikte, yerlilerin kötü durumunu soruşturmak için Bray gezegenine gittiler. Varmaları üzerine, diğer yerlileri ve Klon Askerlerini vampir yetenekleriyle enfekte etmeye başlayan, Lord Ravna tarafından saldırıya uğradılar. Tehlikeyi durdurmak amacıyla, Gallia ve Kenobi Bray'daki Işık Hisarı'na gittiler ve Kont Dooku ile yüzleştiler. İki Jedi kısa süreliğine Lord Ravna ve Dooku tarafından yenilseler de, Ravna Dooku'ya ihanet etmeye çalıştığında kaçmayı başardılar, tehlikeye son verdiler ve enfekte olmuşları lanetten kurtardılar.[11]

Florrum çatışması ve ölümü

Savage Opress Gallia'yı ölümcül şekilde yaralar

"Hayır!"
―Savage Opress'in Adi Gallia'yı öldürmesine tanık olması üzerine Obi-Wan Kenobi[kaynak]

Gallia daha sonra Obi-Wan Kenobi'ye, kaçak Sith Lordu Maul ve kardeşi ve çırağı Savage Opress için Dış Halka'yı aramasında yardım etti. Jedi'lar hedeflerini Florrum'a kadar takip ettiler ve onlara karşı olan bir savaşta korsan Hondo Ohnaka'ya yardım ettiler. Gallia Kenobi'den ayrıldı ve dev Savage Opress'e karşı savaştı, ona üstünlük sağlamak için çevikliğini ve hızını kullandı. Savaşırlarken onun sol dizine bir tekme attı, bu hamle normalde sakatlardı fakat iri yarı Zabrak'ı ürkütmemişti bile. Savunmasız düşen Gallia, Güç ile kaza yapmış bir gemiye fırlatıldı ve Savage'in boynuzları ile karnı boynuzlandı, Savage ışın kılıcı ile son hamlesini yapmadan önce onu ölümcül olarak yaralamıştı. Öldürülüşüne, iki kardeş ona karşı birlik olduğunda, Gallia'nın ışın kılıcını kurtardıktan sonra geri çekilmeye zorlanan, Kenobi tanık olmuştu. Obi-Wan daha sonra iki kardeşle düello yapmaya, kendisininki ile birlikte Gallia'nın ışın kılıcıyla devam etmişti ve onunla Opress'in sol kolunu kesmeyi başararak, kardeşleri geri çekilmeye zorlamıştı.[2]

Miras

"Yüksel, Rey..."
―Gallia Rey'e konuşuyor[kaynak]

Vader Kalesi Savaşı'ndan kısa süre sonra Vader, eşi Padmé Amidala'yı diriltmek için, Lord Momin tarafından oluşturulan bir portala girdi. Görüler boyunca yürürken, ona karşı savaşmaya hazır ışın kılıçlarıyla birçok Jedi ile birlikte Gallia'ya rastladı. Buna rağmen, Vader tüm ilüzyonları öldürerek, "Bırak geçmiş ölsün" sözleri zihninde duyulurken, Gallia'nın vücudunu kesti. [12]

YSS 35'de, Exegol Savaşı sırasında, ona, diriltilmiş Darth Sidious'u öldürmesinde, yardım eden birçok geçmiş Jedi'ın arasında, Gallia'nın sesi Rey tarafından duyuldu.[13]

Kişilik ve özellikler

Adi Gallia mavi gözlere ve gözlerinin ve kafasının etrafında mavi şekiller ile koyu tene sahipti. Kafa derisi pulluydu, ve birçok uzun, etli filizleri kafasının arkasından sarkıyordu.[1][4] Saldırganlığı ile meşhurdu ve katı, odaklanmış bir kadındı. Gallia, eylemleri etkili olduğunda onları nadiren kınamasına rağmen, Anakin Skywalker ve Obi-Wan Kenobi gibi diğerlerinin zalim taktiklerini eleştirirdi.[14] Aynı zamanda Senato için önemli bir istihbarat kaynağıydı.[1]

Güçler ve yetenekler

Adi Gallia kendi Delta-7B Eterperi sınıfı hafif avcı uçağına pilotluk ediyor

Adi Gallia Form V'in yetenekli bir kullanıcısıydı, ve hünerli bir pilottu.[15] Yetenekleri sayesinde General Grievous ile iki kere karşılaşmış ve hayatta kalmıştı, yine de ikinci fırsatta yenilmiş ve yakalanmıştı, ve onun büsbütün hayvan kuvvetine karşı şansı olmasa da Nightbrother Savage Opress ile karşılaşmış ve kısa bir düellodan sonra öldürülmüştü.

Ekipman

Adi Gallia bir Jedi olarak kariyeri boyunca iki ışın kılıcı kullanmıştı. İlki Klon Savaşları'ndan önce bir ara bir görevde kaybolmuş ve mavi kılıçlı bir ışın kılıcıyla değiştirilmişti. Aynı zamanda Jedi cübbeleri ve bir Jedi tuniki giymişti.[7] Pullu kafa derisi halkalı zincirli bir başörtüsüyle ve yüzünü şekillendiren kahverengi bir kumaşla süslenmişti.[1]

Kamera arkası

Adi Gallia Star Wars: Bölüm I Gizli Tehlike'de Gin Clarke tarafından oynanmış, ve Star Wars: Klon Savaşları ile Star Wars: Bölüm IX Skywalker'ın Yükselişi'nde Angelique Perrin tarafından seslendirilmişti.

Gallia'nın ana dünyasını belirten iki çelişen kaynak vardır: Ultimate Star Wars Tholoth'dan geldiğini belirtirken, Star Wars: Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey ve Star Wars Character Encyclopedia: Updated and Expanded Coruscant'lı olduğunu belirtir. Aynı zamanda, eski StarWars.com'daki Ansiklopedi Gallia'nın uzunluğunu 1.74 metre olarak listelemiştir. Star Wars Character Encyclopedia: Updated and Expanded onun 1.84 metre olduğunu belirtir. StarWars.com'daki Ansiklopedi artık okunamaz olduğundan beri, bu makale ikinci uzunluğun doğru olduğunu varsayar.

Görünümler

Sources

Notlar ve referanslar

Advertisement