Sithpedi
Sithpedi

Agen Kolar Galaktik Cumhuriyet'teki Jedi Düzeni'nin bir üyesiydi. Düzen'in bir üyesi olmasına ek olarak, Kolar Zabrak bir Jedi Ustası ve dikkate değer bir düelistti ve Jedi Yüksek Konseyi'nde oturmuştu. Üç diğer Jedi gibi bir ışın kılıcı düellosunda Darth Sidious tarafından öldürülmüştü.

Biyografi

Erken yaşam

Agen Kolar Ayrılıkçı Krizi'nden önce Coruscant'ta doğmuştu. Güç'e hassas olarak bulunmuş ve bir Jedi olarak eğitilmek için Jedi Tapınağı'na getirilmişti. En sonunda Jedi Ustası rütbesine yükselmişti.[1] Kısa süre içinde Tan Yuster isimli bir Padawan almıştı.[4]

Geonosis Savaşı

Birinci Geonosis Savaşı sırasında Kolar

Kolar, Galaktik Cumhuriyet ve Ayrılıkçı İttifak arasındaki Klon Savaşları'na kıvılcım veren, Birinci Geonosis Savaşı'na katıldı. Bir katılımcı olarak Kolar, Obi-Wan Kenobi, Anakin Skywalker, ve Padmé Amidala'yı Ayrılıkçılar tarafından idam edilmekten kurtarmak için, yoldaş Jedi Yüksek Konseyi üyesi Mace Windu tarafından toplanan Jedi taarruz timinin bir üyesiydi.[3] Savaş sırasında, Kolar'ın Padawanı Tan Yuster B2 süper savaş droidleri tarafından alt edildi ve öldürüldü. Jedi Ustası düşmüş çırağının ışın kılıcından mavi kyber kristalini buldu ve bir saygı göstergesi olarak kendisininkine taktı.[4]

Yoda'nın önsezisi

Klon Savaşları'nın son yılında, Büyük Usta Yoda, ölümsüzlüğün sırlarını öğrenmek için Dagobah gezegeninde iken, Kolar'ın Darth Sidious'un ellerinde öldüğü bir önsezi deneyimledi.[5]

Jedi Konseyi'nde tartışma

YSÖ 19'da, Koth'un kaldırılmasından sonra, Kolar Jedi Yüksek Konseyi'nde Eeth Koth'un yerine geçti.[2][6] Yüce Şansölye Palpatine'in Skywalker'ın Konsey'e yükseltilmesini istemesi gibi birçok önemli tartışmada yer aldı. Palpatine General Grievous'un Utapau'da saklandığını rapor ettiğinde ve Jedi Şövalyesi Anakin Skywalker'ı göndermelerini önerdiğinde de oradaydı. Konsey bunun yerine Jedi Ustası Obi-Wan Kenobi'yi gönderdi.[2]

Ölüm

Kolar Darth Sidious tarafından öldürüldü.

Savaşın son günleri sırasında Kolar, Windu tarafından, bu sefer Palpatine'i—bu zamana kadar gizlice Sith'in Kara Lordu Darth Sidious olan kişiyi—tutuklamak için toplanan başka bir timin de parçasıydı. Karanlık Lord'u tutuklamaya gönderilen dört Jedi Ustası'ndan Kolar ve Tiin neredeyse çaba göstermeden öldürüldü. Diğer iki Usta da öldürüldü ve Sidious Cumhuriyet'i Galaktik İmparatorluk'a dönüştürdü ve Jedi Düzeni'ni yok etti.[2]

Kişilik ve özellikler

Agen Kolar ilk önce saldırması ve soruları sonra sormasıyla biliniyordu. Aynı zamanda Jedi Konseyi'nin değerli bir üyesi olarak görülüyordu. Mace Windu'nun Kolar'ın dövüş yeteneklerine yüksek bir inancı vardı, bu yüzden Zabrak'ı Yüce Şansölye Palpatine'i tutuklama girişimine ekledi.[1]

Güçler ve yetenekler

Jedi Ustası Agen Kolar

Jedi Düzeni'nin usta bir kılıç ustasıydı ve ışın kılıcı yetenekleri oldukça meşhur ve ünlüydü. [1] Kolar'ın ününe rağmen, Darth Sidious Zabrak Jedi'ı tek bir hamleyle öldürebildi.[2]

Ekipman

Kolar ışın kılıcını çift kristal kullanabilecek şekilde inşa etmişti, bu sayede ışın kılıcının bıçağının rengi hem mavi hem yeşil olabiliyordu.[1]

Kamera arkası

Agen Kolar ilk olarak Star Wars yaratıcısı George Lucas tarafından yaratıldı, Lucas normalde Kolar'ın Star Wars: Bölüm I Gizli Tehlike'de Eeth Koth karakteri olmasını istiyordu.[kaynak?] Buna rağmen, Koth'da olup Kolar'da olmayan, karakterlerin fiziksel özellikleri arasında birçok farklılık vardı. Lucasfilm kısa süre içinde yeni bir karakter yaratmaya karar verdi: Agen Kolar. Kolar Star Wars: Bölüm II Klonların Saldırısı için yeni bir karakter olarak yaratıldı.[kaynak?] Star Wars: Bölüm III Sith'in İntikamı'nda görünmeye devam etti,[2] ve animasyon televizyon dizisi Star Wars: Klon Savaşları'nın bir bölümü olan "Voices"'da bir görüde göründü.[5] Buna rağmen, kısa sahne içinde kullanılan Eeth Koth'un modeliydi.[kaynak?]

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 Star Wars Character Encyclopedia: Updated and Expanded
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 2,6 Star Wars: Bölüm III Sith'in İntikamı
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 3,5 3,6 3,7 3,8 Star Wars: Bölüm II Klonların Saldırısı
  4. 4,0 4,1 4,2 Star Wars Lightsabers: A Guide to Weapons of the Force
  5. 5,0 5,1 TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Voices"
  6. Darth Vader: Dark Lord of the Sith 19
  7. Kaynak hatası Geçersiz <ref> etiketi; Insider 199 isimli refler için metin temin edilmemiş