FANDOM

Tab-canon-white
Tab-legends-black
Premium-Eras-canon
"Liderlerine meydan okuma, dürüst olmaları ve eğer olmadıkları takdirde onlardan hesap almak her vatandaşın görevidir."
―Ahsoka Tano[src]

Ustası tarafından "Snips" ismiyle anılan ve Klon Savaşları sonrasında "Ashla" olarak bilinen Ahsoka Tano, savaştan sonra Galaktik İmparatorluk'a karşı birçok asi bölüğü ağı oluşturan bir Jedi padawanıydı. Dişi bir Togruta olan Tano, anavatanı Shili'de, Jedi Ustası Plo Koon tarafından bulunup Jedi eğitimi alması için Coruscant'da yer alan Jedi Tapınağı'na götürüldü. Klon Savaşları'nın patlak vermesinden sonra Jedi Büyük Usta Yoda, genç Tano'yu Jedi Şövalyesi Anakin Skywalker'ın padawanlığına atadı ve Tano, Skywalker'a Christophsis Savaşı'nda katıldı. Tano kendini ispatlamak için istekliyken, Skywalker'ın ünlü dikkatsizliği, Usta ve çırak olarak oldukça zor bir başlangıç yapmalarına neden olmuştu. Yine de, suç lordu Jabba Desilijic Tiure'nin oğlu Rotta'yı kurtarmak için birlikte çalıştılar ve Rotta'yı babasına iade ettiler. Böylece Hutt Klanı ile Galaktik Cumhuriyet arasında çok önemli bir ittifak kuruldu.

Büyük Cumhuriyet Ordusu'nun bir komutanı olarak Tano, Bağımsız Sistemler Konfederasyonu'na karşı olan savaşlarda kendisi ve Anakin'in yanında savaşan 501. Lejyon'un Klon Yüzbaşı Rex'i bir akıl hocası olarak görmeye başladı. İlk komuta konumu olan Ryloth Savaşı'nda emirlere uymayan Tano bütün filosunu kaybetti ancak sonradan buluşmayı ve Ryloth'da bir zafere imza atmayı başardı. Atamalarında General Grievous ve Sith çırağı Asajj Ventress'den, Cad Bane ve Aurra Sing gibi ödül avcılarına kadar sayıca rakiple karşılaştı. Zamanla saygı duyulan bir lider oldu ve İkinci Geonosis Savaşı ve Mon Cala Savaşı gibi önemli Cumhuriyet savaşlarında rol aldı. Bütün bunlara ek olarak Mortis'te yaşanan birkaç olay sırasında öldü ancak Kız olarak bilinen bir Güç hükümdarı, Tano'yu geri getirebilmek için kendini feda etmişti.

Tano, savaş cephelerinde ve ötesinde, bir grup Jedi genci ile Trandoshalı kölecilere baş kaldırmak, Zygerrian Köle İmparatorluğu'nun elinden bir grup Togruta kolonisini kurtarma ve yakın arkadaşı Lux Bonteri ile birlikte Onderon asilerine, gezegenlerini Kondeferasyon'dan özgür kılma görevlerinde liderlik etme gibi oldukça deneyim kazanmıştı. Bir süre sonra Tano, Jedi Tapınağı hangarının ve diğer cinayetlere neden olan bombalamalar ile suçlandı ve adını temize çıkarmak için Alt Katlara kaçtı. Asajj Ventress ile beklenmeyen bir ittifak kurmasına rağmen, Cumhuriyet güçleri tarafından gözaltına alındı ve bu yüzden Jedi Düzeni'nden uzaklaştırıldı. Nihayetinde Skywalker, gerçek suçlunun Tano'nun arkadaşı ve yoldaşı Padawan Barriss Offee olduğunu ortaya çıkardı ve eski çırağının ihanetten yargılanmasını engelledi. Bu olayın yarattığı çile, Tano'nun Jedi'a olan inancını sarstı. Jedi Konseyi, Düzen'e geri katılmasını teklif ettiğindeyse teklifi geri çevirdi ve başka bir yola baş koydu.

Galaktik İmparatorluk egemen olduktan sonra Tano, Thabeska ve Raada'da saklanmaya gitti. Raada tahliyesinden sonra Tano, Senatör Bail Organa'nın büyümekte olan asi hareketine katıldı. "Fulcrum" kod adını alarak hareketin istihbarat ağı denetmeni oldu. Fulcrum olarak aralarında Hera Syndulla'nın Hortlaklar adlı asi bölüğünün de bulunduğu sayıca asi yapılanmasıyla iletişime geçti. Buna ek olarak, üyelerinden biri; eski bir Jedi olan ve kendi Padawanı Ezra Bridger'ı eğitmeye başlayan Kanan Jarrus yüzünden Syndulla'nın bölüğüne ekstra ilgi duymuştu. Tano'nun bu eylemleri İmparatorluk'un, Tano'yu, İmparatorluk Engizisyoncular'ından Beşinci Erkek Kardeş, Yedinci Kız Kardeş ve artık Sith'in Kara Lordu Darth Vader olarak bilinen Skywalker ile karşı karşıya getirdi. Malachor Görevi'ni takiben Tano, Sith tapınağının molozlarına ve gölgelerine kayboldu. Bu, Jarrus ve Bridger gibi birçok kişinin Tano'nun, Darth Vader ile olan düellosunda öldüğünü düşünmesine yol açtı.

Ancak Tano, beklenmedik bir şekilde gelecekten gelen bir Ezra Bridger tarafından zaman ve uzayı birbirine bağlayan bir Güç boyutu olan dünyalar arası dünyaya çekilerek Vader'ın gazabından kurtarıldı. Bu boyuta erişmek isteyen Darth Sidious ile karşı karşıya kaldıktan sonra Tano, Bridger'a geri döndüğünde onu bulacağı sözünü vererek kendi zamanına geri döndü. Galaktik İç Savaş'tan sonra Tano, özgür Lothal'a geri döndü ve Lothal'ın Kurtuluşu'nda kaybolan Bridger'ı bulma görevinde Sabine Wren'e katıldı.

Biyografi

Erken yaşam

"Beni bulan ve ait olduğum Jedi Tapınağı'na getiren Usta Plo Koon idi..."
―Ahsoka Tano, Anakin Skywalker'a[src]
Plo discovers Ahsoka

Plo Koon, üç yaşındaki Ahsoka Tano'yu keşfediyor.

Yavin Savaşı'ndan otuz üç yıl önce, Shili gezegeninde üç yaşındayken Jedi Ustası Plo Koon tarafından keşfedildi ve Jedi Düzeni'ne kabul edildi. Bu zaman sırasında neredeyse Jedi Düzeni mesajını kıran ve onu kendi amaçları için kullanmak üzere köleleştirmek isteyen bir sahtekar tarafından alınıyordu. Fakat bu plan ortaya çıktı ve Tano Jedi hayatına başladı. Zamanının diğer Jedi'ları gibi Coruscant'da bulunan Jedi Tapınağı'nda eğitilmişti.

Klon Savaşları

"Ben yeni Padawan öğrencisiyim. Ben Ahsoka Tano."
―Ahsoka Tano kendini tanıtıyor[src]
On dört yaşındayken Tano, Büyük Usta Yoda tarafından Jedi Şövalyesi Anakin Skywalker'a atanmıştı ve onun çırağı olarak Güç'ün yollarını öğrenecekti. Padawan unvanını aldıktan sonra, kendisinin layık bir çırak olduğunu kanıtlamak için bir heves gösterdi. Yoda bunu Skywalker'ın sevdiklerini kaybetme korkusunu yenmek için yapmıştı çünkü bir öğretmen olarak Sykwalker'ın duygusal olarak gelişeceğine ve Tano yoluna devam etmek için ayrıldığında değer verdiklerine karşı fazla bağlılığının anlamsız olduğunu anlayacağına inanıyordu. Fakat Tano'nun Düzen'den ayrılması Anakin'i karanlık tarafa daha da itmişti.

Christophsis Savaşı

"Dikkatsizsin, küçük hanım. Asla Obi-Wan'ın Padawan'ı olamazdın... ama belki benim olabilirsin"
―Christophsis Savaşı'ndan sonra Anakin Skywalker, Ahsoka Tano'ya[src]
R2-D2 Anakin and Obi-Wan meet Ahsoka

Ahsoka, Christophsis Savaşı sırasında kendisini Obi-Wan ve Anakin'e tanıtıyor.

Jedi Konseyi en sonunda Ahsoka Tano'yu yeni ustasıyla tanışması ve Christophsis'de Cumhuriyet güçlerine yardım etmesinin yanı sıra Jedi Ustalarının Coruscant'da bulunan Jedi Tapınağı'na dönmeleri gerektiği mesajını iletmesi için görevlendirildi. İlk Ayrılıkçı dalgasının geri çekilmesinden biraz zaman sonra gezegene iniş yaptı. Kenobi ve Skywalker'a mesajı ilettikten sonra, onun kendi Padawan'ı olduğunu sanan Kenobi kendisini tanıttı. Fakat Tano, Usta Yoda'nın kendisini özel olarak Skywalker'a atadığını söyleyerek onu düzeltti.

Bu sırada droid ordusu daha önceki saldırılarına darbe vuran topçu bombardımanını engellemek için bir deflektör kalkanı kurdu. Kenobi ve onun güçleri düşmanı oyalayarak zaman oluştururken, Ahsoka ve Anakin düşman hatlarına sızma planı yaptı. İki Jedi, droid tankları yanlarından geçerken bir kutuya saklandılar. Kalkanın kaynağına giderken Ahsoka yanlışlıkla bir sensör antenine bastı ve bir grup droidi aktif hale getirdi. Skywalker droidler ile uğraşırken, Tano jeneratörün etrafına bombaları yerleştirdi. Bombaları yerleştirirken bir droid arkasından yaklaştı fakat Tano bunu farketti ve droidi ikiye ayırdı. Droidin bedeni yuvarlanarak daha çok droidin aktif hale gelmesine neden oldu. Ustasının etrafının droid grubu ile çevrilmesiyle Ahsoka, Skywalker'ın sığabileceği bir duvar parçası buldu. Güç'ü kullanarak duvarı itti ve ustasının etrafındaki droidleri yok etti.

Bu sırada şehirde ise Kenobi, Ayrılıkçı General Whorm Loathsom tarafından yakalanmıştı. Zaman kazanmak için Kenobi bir içecek için oturmayı ve teslim olma şartlarını konuşmayı teklif etti. Fakat general kısa sürede bu olaydan sıkıldı ve Kenobi'nin planını anladı. Loathsom, Kenobi'nin güçlerine teslim olma emri verdiğinde, kalkan yok oldu ve Kenobi Ayrılıkçı General'i esir aldı. Christophsis Savaşı, Cumhuriyet için büyük bir başarıyla sonuçlandı.

Savaş bittiğinde Skywalker, Padawanının ne kadar dikkatsiz olduğundan bahsetti. Tano ve Skywalker yerleştiğinde, Yoda yeni bir Padawan'ın Skywalker'ın vahşi yollarını bastırıp bastırmayacağını merak etti.

Görünümler

Canon dışı görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

Dış bağlantılar