Bu makale YSÖ 18'de üretilen beyaz ışın kılıçları ile ilgili. Ahsoka Tano'nun Klon Savaşları süresince kullandığı ışın kılıçları makalesini arıyor olabilirsiniz.

"Çok güzeller, Ahsoka."
―Bail Organa[kaynak]

Yavin Savaşı'ndan yıllar sonra Ahsoka Tano, iki beyaz ışın kılıcı kullanmıştı. Işın kılıçları eğimli bir kabzaya ve beyaz bıçaklara sahipti. Bu ışın kılıçları, Tano'nun ölmüş rolü yapabilmek için Mandalore Kuşatması sonrası arkada bıraktığı kılıçların yerini almıştı.

Tano, bu kılıçların kyber kristallerini Klon Savaşları'nın bitiminden bir yıl sonra, Raada işgali sırasında öldürdüğü Engizisyoncu Altıncı Kardeş'in ışın kılıçlarından almıştı. Kristaller aslında kırmızı olasalar da Tano, Güç'ü kullanıp kristalleri saflaştırarak beyaz bir renk almalarını sağlamıştı. Tano, ışın kılıçlarının kabzalarını Cumhuriyet'in yıkılışını izleyen yıllarda hurda metaller kullanarak yapmıştı ancak zaman geçtikçe daha işlevsel ve dekoratif olmaları için modifiye etti.

Işın kılıçlarını ilk olarak onları ürettiği Raada savaşında kullanan Tano, arkadaşı Kaeden Larte'yi kurtarmış ve tahliye gemilerine ulaşmaya çalışan nüfusu koruyarak kaçmalarını sağlamıştı. Sonradan kendisini Hortlaklar'a ve Anka Hücresi'ne tanıtan Tano, Sith Lordu Maul ve Malachor'da eski ustası Darth Vader ile yaptığı düellolardan önce Engizisyon'a karşı defalarca bu ışın kılıçlarını kullanmıştı. Sith dünyası Malachor'daki olaylardan sonra Ahsoka Tano, ışın kılıçlarını Galaktik İç Savaş ve takip eden olaylarda kullanmaya devam etti.

Görünümler

Canon dışı görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar