Sithpedi
Advertisement
Sithpedi

"Usta Kenobi, Mandalore'un savaşçı geçmişi arkamızda kaldı."
―Almec, Obi-Wan Kenobi'ye[kaynak]

Almec, bir zamanlar Düşes Satine Kryze'in barışçıl yollarını destekleyen, Mandalore gezegeninden erkek bir insandı. Klon Savaşları sırasında Almec, Mandalore'un Başbakanı idi ve kendince Mandalore'un çıkarları için yapılması gerekeni yapmıştı. Fakat kararlılığı onu yanlışa sürükledi; Mandalore, Klon Savaşları'nda tarafsızlığını ilan ettiğinde Galaktik Cumhuriyet yardımı kesilmiş ve Almec, gerekli ürünleri Mandalore halkına getirmek için bir karaborsa ticaret ağı kurmak zorunda kalmıştı. Karaborsada çalışan kaçakçılar nakliye ettikleri zehirli çay ile Sundari halkını ve çok sayıda çocuğu hastanelik etti. Akabinde Almec, karaborsa ticaret ağının lideri olarak tanımlandı ve yaptıkları için hapse atıldı.

Darth Maul Mandalore'u ele geçirdiğinde Almec'i hapisten çıkardı Ölüm Gözcüleri ile Maul'a bağlılık yemini etmesiyle onu yeniden Başbakan yaptı. Maul'un Darth Sidious tarafından yakalanması ve hapsi sonrasında Almec, Maul'un kurtarılmasını ve Ölüm Gözcüleri'ne geri katılmasını sağladı. Sonradan Klon Savaşları'nın son günlerinde Almec, Cumhuriyet ile Bo-Katan Kryze'in Mandalore direnişinin birlikte Maul'u yenmek ve Mandalore'u geri almak için uygulamaya koyduğu Mandalore Kuşatması'nda yer aldı. Eski barışçıl yollarından uzaklaşmış olan Almec, Gar Saxon'a güçleri toplayarak saldırıya geçmesini emretti ve bir Mandalor zırhı giyerek Katan ile Sundari Kraliyet Sarayı'nda savaştı.

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 StarWars.com Encyclopedia Prime Minister AlmecEncyclopedia (içerik artık yok; yedek bağlantı)
  2. Star Wars: Galaksi Atlası, Coruscant Savaşı'nı YSÖ 19'a yerleştirmektedir. Mandalore Kuşatması, Coruscant Savaşı ile eş zamanlı yaşandığı için ölümünün YSÖ 19'da yaşandığı sonucu çıkarılabilir.
  3. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "The Phantom Apprentice"
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "The Mandalore Plot"
  5. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Corruption"
  6. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Shades of Reason"
Advertisement