FANDOM

Premium-Eras-canon
Bu makale yıldız savaşçısı filosu ile ilgili. aynı isimdeki roman makalesini arıyor olabilirsiniz.

Alphabet Filosu, General Hera Syndulla tarafından ölümcül bir TIE savaşçısı filosu olan 204. İmparatorluk Savaşçı Filosu'nun izini sürmekle görevlendirilen bir Yeni Cumhuriyet yıldız savaşçısı filosuydu.

Tarihi

Galaktik İmparatorluk ile Asi Birliği arasındaki Galaktik İç Savaş'ın belirleyici savaşı olmasının yanı sıra İmparator Palpatine'in ölümü ve II. Ölüm Yıldızı'nın yok olmasıyla sonuçlanan Endor Savaşı sonrası Yrica Quell beraberindeki dört pilot ile Asi Birliği'nin varisi Yeni Cumhuriyet tarafından kurulan Alphabet Filosu'na katılmaları için seçilmişti.[1]

General Hera Syndulla tarafından kendi intikamlarını alan gizemli ve ölümcül TIE savaşçısı filosu 204. İmparatorluk Savaşçı Kanadı'nın izini sürmekle görevlendirilmişlerdi.[1]

Özellikleri

Alphabet Filosu, her biri farklı bir yıldız savaşçısı kullanan beş pilottan oluşuyordu. Chass na Chadic, Wyl Lark, Nath Tensent, Kairos ve Yrica Quell, sırasıyla bir B-wing, A-wing, U-wing, Y-wing ve bir X-wing kullanıyorlardı.[1][2]

Sahne arkası

Alphabet Filosu, 11 Haziran 2019'da yayınlanan ve Alexander Freed tarafından yazılan canon roman Alphabet Squadron'da görülüyor.[3]

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. 1,00 1,01 1,02 1,03 1,04 1,05 1,06 1,07 1,08 1,09 1,10 1,11 1,12 1,13 1,14 1,15 1,16 1,17 1,18 1,19 1,20 1,21 1,22 1,23 Alphabet Squadron
  2. SWCustom-2011 StarWars.comClimb into the cockpit of Alphabet Squadron with author Alexander Freed (yedek bağlantı)
  3. PenguinRandomHouse Alphabet Squadron (Star Wars) on Penguin Random House'un resmi web sitesi (backup link)