FANDOM

Z-95 Headhunter

İçerik yaklaşıyor.

We'redoomed

Biz mahvolduk!

Bu makale önemli bir konuyu kapsamaktadır ve büyük ilaveler ve/veya çalışmalara ihtiyaç duymaktadır.

Lütfen diğer makalelere devam etmeden önce bu makaleyi en yüksek kalitede tamamlayın.

"Sen…Seçilmiş Kişi'sin. Bu gezegene denge getirdin. Bu yoldan ayrılma, ve sen bunu galaksi için… tekrar yapacaksın. Fakat kalbine… mukayyet ol…"
Baba'nın, Anakin'e son sözleri[src]

Anakin Skywalker, Güç'e hassas, erkek bir insandı, Galaktik Cumhuriyet'in Jedi Şövalyesi, Klon Savaşlarının kahramanı ve Güç'ün Seçilmiş Kişi'siydi. Klon Savaşları dönemindeki muharebe komutanı olarak elde ettiği başarıları sayesinde Korkusuz Kahraman lakabını elde etti. Güç'ün karanlık tarafına döndükten sonra Darth Vader olarak bilindi—Sith'in Kara Lordu ve İmparator Darth Sidious'un çırağı. Bir Sith Lordu olarak Vader, eski yoldaşlarını karşı cepheye aldı ve her birini teker teker avlayarak Jedi'ı neredeyse yok etti. Galaktik İmparatorluk için bir infazcı haline gelen Vader, ustasının iradesine karşı koyan Cumhuriyet'i Yeniden Kurma İttifakı'nı yok etmek için çaba göstermişti. Darth Vader olarak yaptığı eylemlere rağmen eski Anakin Skywalker yüzünden içinde, derinlerde hafif bir aydınlık duruyordu... Güç'ün aydınlık tarafı.

Skywalker, Cumhuriyet Devrinde, Dış Halka gezegeni Tatooine'e taşınmadan önce YSÖ 41'de doğmuştu. Köle Shmi Skywalker annesi olmasına rağmen babası olmaması gerçeği, Jedi Ustası Qui-Gon Jinn'i, Skywalker'ın gebeliğinin midi-chlorianların bir işi olduğuna inanmaya itti. Çocuğun Güç'e olan eşi görülmemiş bağı, Jinn'in onu eğitmek istemesine neden oldu ancak bu görev Jinn'in YSÖ 32'deki ölümüyle Padawan Obi-Wan Kenobi'ye düştü. Bu olaylardan sonraki on yılda Skywalker, galaktik tarihin en güçlü Jedi'larından birisi oldu. Sempatik ve şefkatli olsa da kaybetme korkusu, çöküşünün katalizatörü olmuştu. Savaş sınrasında Skywalker, Ahsoka Tano adında bir padawan eğitti ancak Ahsoka, Jedi Tapınağı'na yapılan bir terörist saldırısı konusunda suçlandıktan sonra Jedi Düzeni'ni terketti. Tano'nun kaybı Skywalker'ı kişisel derecede etkiledi ve Jedi Yüksek Konseyi'nden izole hissetmesine neden oldu. Klon Savaşları sona yaklaştıkça Skywalker, Sith'in, gizli eşi Senatör Padmé Amidala'yı ölümden kurtarmak için yeterli güce sahip olduğuna inanarak karanlık tarafın oyunlarına yenik düştü. Yeni Ustası Darth Sidious tarafından "Darth Vader" adı verilen Skywalker, Coruscant Jedi Tapınağı'na saldırı başlattı ve tapınaktaki eğitimini tamamlamış Jedi'lar ve çırak gençler dahil olmak üzere bütün Jedi'ları öldürdü. Bağımsız Sistemler Konfederasyonu'nun liderlerini yok ettikten sonra Mustafar'da Vader, eski arkadaşı ve akıl hocası Kenobi tarafından karşılandı ve bir ışın kılıcı düellosuna tutuldular. En sonunda Vader uzuvları kesilmiş bir şekilde alevler içinde kaldı. Yenilgisinin sonucu olarak yaşam destek sağlayan zırhı içinde bir siborg olarak "yeniden yapıldı" ve bu, Vader kişilğini Anakin'den daha da uzaklaştırdı. Bunlara ek olarak eşi Amidala'nın doğum esnasında ölümü, düşmüş Jedi'ı parçaladı ve fiziksel olduğu kadar zihnen de insandan çok bir robot olmasına neden oldu.

Karanlık Zaman'lar süresince eskiden Anakin Skywalker olarak bilinen İmparator'un kara infazcısı galaksiye korku salmıştı. Ancak karanlığa olan derin dalışında bile Vader, asla içindeki Skywalker'ı öldüremedi. Galaktik İç Savaş sırasında oğlu, istekli Jedi Şövalyesi Luke Skywalker ile yüzleşmesi, Sith Lordu'nun içindeki merhameti uyandırdı ve Vader'ın, Luke'u, İmparator'un gazabından kurtarma isteği, Sith'e olan bağlılığını sorgulamasına neden oldu. Bunların üstüne Ustasını öldürmeyi başarsa da zırhı ağır hasar aldı ve bu nedenle ölümü kaçınılmaz hale geldi. Kaderini yerine getirmiş birisi olarak son isteği oğlunu kendi gözleriyle görmekti, ilk... ve son kez. En sonunda Darth Vader olarak değil, Sith'i yok ederek Güç'e dengeyi getiren Seçilmiş Kişi Anakin Skywalker olarak öldü. Kaderi tamamlandı ancak fedası ve niyeti sayesinde bilinci, ölümün ötesine geçmeyi başardı ve ruhu, ölmüş Jedi akıl hocaları Obi-Wan Kenobi ve Büyük Usta Yoda ile birlikte yaşamına devam edebildi. Yine de Vader'ın mirası, Prenses Leia Organa'nın oğlu olan Kylo Ren tarafından devam ettirildi. Vader'ın soyundan gelen Ren, büyükbabasının mirasını Jedi Düzeni'ni yok ederek tamamlamanın, kaderi olduğuna inanacaktı.

Biyografisi

Çocukluğu

Anakin daha küçük yaşta olmasına rağmen Padmé Amidala ile arasında bir bağ kurdu. Daha küçük yaşta olmasına rağmen Anakin Padme'nin kalbini kazanmıştı. Anakin Naboo Kraliçesi ve Jedi'ların oradan çıkması için gerekli olan malzemeyi bir yarışta kazanması gerekiyordu. Anakin yarışa katıldı kazanırsa hem parçayı alacak hem de kölelikten kurtulacaktı. Yarış için kendi aracını kullandı. Yarış içerisinde aksaklıklar yaşasada yarışı kazandı ve böylece kölelikten de kurtulmuş oldu. Anakin yanında annesinide istiyordu ama sadece Anakin kölelikten kurtulmuştu. Anakin annesine veda etti ve Tatooine'den ayrılmak üzere gemiye gitti. O arada bir Sith olan Darth Maul onları yakaladı Qui-Gon ile küçük bir düello yaptı ve kimse zarar görmeden Qui-Gon gemiye binerek oradan uzaklaştı.

Jinn onu konseyin huzuruna çıkardığında onun bir Jedi olması için onlarla konuştu ama konsey buna karşı çıktı. O anda da Naboo istilası devam etmekteydi. Jinn ve padawanı Obi-Wan Kenobi Padme Amidala'yı da yanlarına alarak Naboo'ya döndüler. Tam hangardan çıkacaklardı ki Darth Maul karşılarına çıktı. Amidala ve askerleri başka yöne giderken Jedi'lerde Darth Maul ile düelloya girdiler ve Anakin'e gemide kalmasını söylediler. Anakin istemese de öyle yaptı. Bir anda R2-D2'yu da gemiye alıp uzaya doğru yola çıktı.Bindiği gemi bir Naboo N-1 starfighter'dı. Anakin o mekikle Ayrılıkçıların gemisine girdi. Orayı havaya uçurdu. Anakin sayesinde droidler kapanmıştı. Naboo istilası sona ermişti bu savaş sonunda Qui-Gon Jinn ölmüştü. Obi-Wan konseyin huzuruna Anakin'i çıkardı sonuç ise Obi-Wan Anakin'i çırak olarak aldı.

Gençliği

Anakin ve ustası Obi-Wan Kenobi uzunca süren bir savaştan dönmüşlerdi. Bu savaştan sonrada onlara Padme Amidala'yı koruma görevi verildi. Bir akşam vakti Padme'yi yatağında öldürmek isteyen bir ödül avcısı odaya bir kaç solucan bıraktı. Anakin ve Obi-Wan o solucanları hissederek hemen hızlıca Padme'nin odasına girdiler Anakin bir anda yatağa çıktı ve o yaratıkları ışın kılıcıyla kesti ve ustası ile birlikte o ödül avcısının peşinden gittiler. Anakin annesini görmek için Tatooine gittiğinde annesinin kaçırıldığını öğrendi ve hemen kurtarmak için harakete geçti annesini kurtarmıştı ama annesi ölüyordu annesini eve götürdü. Annesi ölmüştü onu gömdü ve geri Coruscant'a döndü. 22 BBY'de Klon Savaşları'nın patlak vermesinden sonra Skywalker çıraklığını Obi-Wan Kenobi altında tamamladı. Geonosiste Obi-Wan'ı kurtarması gerekirken Padme ile yakalandı. Oradan da diğer Jedi'lar sayesinde kurtuldular. Sonra ise Jedi'lar Klon Askerler tarafından kurtuldular. Arenadan bir LAAT ile çıktılar Kont Dooku'nun peşinden gittiler. Dooku'yu bir yerde sıkıştırdılar ve orada 2'ye 1 düelloya girdiler. Anakin orada sağ kolunu kaybetti. Tam ikisini de Dooku öldürcek iken Yoda geldi ve eski çırağı ile savaşarak onları kurtardı.

Görünümler

Anakin-Skywalkers-podracing-helmet-SWCT

Genç Skywalker'ın podrace kaskı

Canon dışı görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Encyclopedia-Logo Encyclopedia'da Anakin Skywalker (eski bağlantı; yedek bağlantı)
  2. Star Wars: Rogue One: The Ultimate Visual Guide
  3. Star Wars: Galasi Atlası
  4. 4,0 4,1 Star Wars: Bölüm VI Jedi'ın Dönüşü
  5. Encyclopedia-Logo Encyclopedia'da Darth Vader (eski bağlantı; yedek bağlantı)
  6. Star Wars - Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey
  7. 7,0 7,1 7,2 7,3 Star Wars: Bölüm I Gizli Tehlike
  8. 8,0 8,1 8,2 8,3 Star Wars: Bölüm II Klonların Saldırısı
  9. 9,0 9,1 9,2 9,3 9,4 Star Wars: Bölüm III Sith'in İntikamı
  10. 10,0 10,1 Star Wars: Klon Savaşları film
  11. 11,0 11,1 Star Wars: Bölüm IV Yeni Bir Umut
  12. Star Wars 22: The Last Flight of the Harbinger, Bölüm II
  13. Star Wars: Bölüm V İmparator'un Dönüşü
  14. Star Wars: Absolutely Everything You Need to Know, Updated and Expanded
  15. Star Wars Rebels: Spark of Rebellion