FANDOM

Z-95 Headhunter

İçerik yaklaşıyor.

We'redoomed

Biz mahvolduk!

Bu makale önemli bir konuyu kapsamaktadır ve büyük ilaveler ve/veya çalışmalara ihtiyaç duymaktadır.

Lütfen diğer makalelere devam etmeden önce bu makaleyi en yüksek kalitede tamamlayın.

"Sen…Seçilmiş Kişi'sin. Bu gezegene denge getirdin. Bu yoldan ayrılma, ve sen bunu galaksi için… tekrar yapacaksın. Fakat kalbine… mukayyet ol…"
Baba'nın, Anakin'e son sözleri[src]

Anakin Skywalker, Güç'e hassas, erkek bir insandı, Galaktik Cumhuriyet'in Jedi Şövalyesi, Klon Savaşlarının kahramanı ve Güç'ün Seçilmiş Kişi'siydi. Klon Savaşları dönemindeki muharebe komutanı olarak elde ettiği başarıları sayesinde Korkusuz Kahraman lakabını elde etti. Güç'ün karanlık tarafına döndükten sonra Darth Vader olarak bilindi—Sith'in Kara Lordu ve İmparator Darth Sidious'un çırağı. Bir Sith Lordu olarak Vader, eski yoldaşlarını karşı cepheye aldı ve her birini teker teker avlayarak Jedi'ı neredeyse yok etti. Galaktik İmparatorluk için bir infazcı haline gelen Vader, ustasının iradesine karşı koyan Cumhuriyet'i Yeniden Kurma İttifakı'nı yok etmek için çaba göstermişti. Darth Vader olarak yaptığı eylemlere rağmen eski Anakin Skywalker yüzünden içinde, derinlerde hafif bir aydınlık duruyordu... Güç'ün aydınlık tarafı.

Skywalker, Cumhuriyet Devrinde, Dış Halka gezegeni Tatooine'e taşınmadan önce YSÖ 41'de doğmuştu. Köle Shmi Skywalker annesi olmasına rağmen babası olmaması gerçeği, Jedi Ustası Qui-Gon Jinn'i, Skywalker'ın gebeliğinin midi-chlorianların bir işi olduğuna inanmaya itti. Çocuğun Güç'e olan eşi görülmemiş bağı, Jinn'in onu eğitmek istemesine neden oldu ancak bu görev Jinn'in YSÖ 32'deki ölümüyle Padawan Obi-Wan Kenobi'ye düştü. Bu olaylardan sonraki on yılda Skywalker, galaktik tarihin en güçlü Jedi'larından birisi oldu. Sempatik ve şefkatli olsa da kaybetme korkusu, çöküşünün katalizatörü olmuştu. Savaş sınrasında Skywalker, Ahsoka Tano adında bir padawan eğitti ancak Ahsoka, Jedi Tapınağı'na yapılan bir terörist saldırısı konusunda suçlandıktan sonra Jedi Düzeni'ni terketti. Tano'nun kaybı Skywalker'ı kişisel derecede etkiledi ve Jedi Yüksek Konseyi'nden izole hissetmesine neden oldu. Klon Savaşları sona yaklaştıkça Skywalker, Sith'in, gizli eşi Senatör Padmé Amidala'yı ölümden kurtarmak için yeterli güce sahip olduğuna inanarak karanlık tarafın oyunlarına yenik düştü. Yeni Ustası Darth Sidious tarafından "Darth Vader" adı verilen Skywalker, Coruscant Jedi Tapınağı'na saldırı başlattı ve tapınaktaki eğitimini tamamlamış Jedi'lar ve çırak gençler dahil olmak üzere bütün Jedi'ları öldürdü. Bağımsız Sistemler Konfederasyonu'nun liderlerini yok ettikten sonra Mustafar'da Vader, eski arkadaşı ve akıl hocası Kenobi tarafından karşılandı ve bir ışın kılıcı düellosuna tutuldular. En sonunda Vader uzuvları kesilmiş bir şekilde alevler içinde kaldı. Yenilgisinin sonucu olarak yaşam destek sağlayan zırhı içinde bir siborg olarak "yeniden yapıldı" ve bu, Vader kişilğini Anakin'den daha da uzaklaştırdı. Bunlara ek olarak eşi Amidala'nın doğum esnasında ölümü, düşmüş Jedi'ı parçaladı ve fiziksel olduğu kadar zihnen de insandan çok bir robot olmasına neden oldu.

Karanlık Zaman'lar süresince eskiden Anakin Skywalker olarak bilinen İmparator'un kara infazcısı galaksiye korku salmıştı. Ancak karanlığa olan derin dalışında bile Vader, asla içindeki Skywalker'ı öldüremedi. Galaktik İç Savaş sırasında oğlu, istekli Jedi Şövalyesi Luke Skywalker ile yüzleşmesi, Sith Lordu'nun içindeki merhameti uyandırdı ve Vader'ın, Luke'u, İmparator'un gazabından kurtarma isteği, Sith'e olan bağlılığını sorgulamasına neden oldu. Bunların üstüne Ustasını öldürmeyi başarsa da zırhı ağır hasar aldı ve bu nedenle ölümü kaçınılmaz hale geldi. Kaderini yerine getirmiş birisi olarak son isteği oğlunu kendi gözleriyle görmekti, ilk... ve son kez. En sonunda Darth Vader olarak değil, Sith'i yok ederek Güç'e dengeyi getiren Seçilmiş Kişi Anakin Skywalker olarak öldü. Kaderi tamamlandı ancak fedası ve niyeti sayesinde bilinci, ölümün ötesine geçmeyi başardı ve ruhu, ölmüş Jedi akıl hocaları Obi-Wan Kenobi ve Büyük Usta Yoda ile birlikte yaşamına devam edebildi. Yine de Vader'ın mirası, Prenses Leia Organa'nın oğlu olan Kylo Ren tarafından devam ettirildi. Vader'ın soyundan gelen Ren, büyükbabasının mirasını Jedi Düzeni'ni yok ederek tamamlamanın, kaderi olduğuna inanacaktı.

Biyografi

"Cumhuriyet'te doğmuş olsaydı onu önceden keşfedebilirdik. Güç onda sıradışı derece kuvvetli, en azından bu kesin. Babası kim?"
"Baba yoktu. Onu ben taşıdım, ben doğurdum, ben yetiştirdim, nasıl olduğunu açıklayamıyorum."
―Qui-Gon Jinn ve Shmi Skywalker[src]
Anakin podracer

Çocuk Skywalker

Erken yaşam

Midi-chlorianlar tarafından tasarlandığına inanılan Anakin Skywalker, köle olan Shmi Skywalker'ın oğlu olarak doğmuştu. Skywalker daha 3 yaşındayken sahipleri Hutt Gardulla, annesini ve çocuğu bir pod yarışında Toydarialı Watto'ya kaybetti. İkili, sonradan çöl gezegeni Tatooine'e taşındı ve genç Skywalker, çalıştığı efendisinin Mos Espa'daki dükkanında "Ani" takma adını aldı.[16]

Genç yaşına rağmen pilotlukta sıra dışı bir performansı gösteren Anakin, annesi için Tatooine'in kumu ve sıcağına dayanabilecek[17] bir protokol droidi olan C-3PO'yu yapmıştı.[16] Bunun için Watto'nun hurda avlusunda tamir edebileceği bir servomotor buldu ve kullanmak için efendisinden izin istedi. Watto, ters bir bakış ile servomotorun değersiz olduğunu düşündü ve genç Skywalker'a istediği izni vermesine rağmen çocuğa hiçbir şeyin bedava olmadığını ve bir sonraki gün daha sıkı çalışması gerektiğini söyledi.[17] Droidin ihtiyaç duyduğu fotoreseptörleri de Mos Espa'daki bir marketten alan genç Skywalker, aynı ürünü isteyen bir Gran tarafından kovalanmaya başladı ancak bir Ithorlunun standını dağıtarak Granı durdurmayı ve ondan kurtulmayı başardı.[18] Kitster Banai, Walk ve grubun geri kalanından daha büyük olan Jira'dan oluşan bir arkadaş grubuna sahipti. Ayrıca kendine bir pod yarışçısı yapmıştı.[16]

Bir noktada Watto, Anakin'e gidip bir hurda yığınını çöpe atmasını söylemişti. Elindeki hurda yığınına bakan Anakin, içinde pod yarışçısı için ihtiyaç duyduğu bir ultra güç hücresi buldu. Bunlar yaşanırken Devaronialı bir swoop çetesi sokaklarda terör estirmeye başladı ve bir tıp merkezinin jeneratörünü vurdu. Jeneratörü inceleyen Anakin, yeni bulduğu güç hücresi ile onarabileceğini fark etti ve çok istediği güç hücresini, jeneratörü tamir etmek için kullandı. Bir hafta sonra Anakin, Sebulba ile bir pod yarışına girmişti ancak Sebulba hile yaparak kazanmıştı. Bunun üstüne Anakin, yarışçısında bir güç hücresi olsaydı kazanabileceğini, ancak bulduğu hücreyi tıp merkezini tamir etmek için kullanmanın daha doğru olduğunu söylemişti.[19]

Keşfi

"Bu çocukta değişik bir iş var."
―Qui-Gon Jinn[src]
Anakin Meets Padme

Anakin Skywalker ve Padmé Amidala tanışıyor.

Anakin 9 yaşındayken bir gün Watto, hurda dükkanına gelmesi için Anakin'i çağırmıştı ve genç Skywalker dükkanda uzun bir adam, genç bir kadın, Jar Jar Binks adında bir Gungan ve bir astromekanik droidi R2-D2'yu, Watto ile konuşurlarken gördü. Watto adamı hurdalara bakmaya götürürken çocuğa dükkana göz kulak olmasını söyledi. Skywalker önündeki genç insan dişisi Padmé Naberrie'nin güzelliğinden o kadar çok etkilendi ki onun Iego'nun aylarından gelen bir melek olup olmadığını sordu, bundan kısa süre sonra Watto ile Jinn dükkana geri döndü ve Jinn, yoldaşlarına kısa süre içinde buradan ayrılacaklarını söyledi. Skywalker'ın şansına, Watto, genç çocuğun Binks'in yarattığı dağınıklığı düzelttikten sonra çıkabileceğini söylemişti. Genç Skywalker eve giderken yolda Sebulba tarafından kovalanan Binks'i gördü ve kavgayı ayırdı. Son anda olay yerine gelen Naberrie ve grubunun geri kalanı Skywalker tarafından bir Jira'nın meyve standına götürüldü ve genç çocuk orada Jinn'in belindeki ışın kılıcını görünce hayrete uğradı. Jira, grubu yaklaşmakta olan bir fırtınayla ilgili uyardığında Skywalker, grubun hazırlıksız olduğunu belirterek evine davet etti.

Evine gittiklerinde grubu annesiyle tanıştırdı ve kum fırtınasını açıkladı, bunlardan sonra Naberrie'yi odasına çağırıp üstünde çalıştığı projeyi gösterdi. Çocuğun uğraşından etkilenen Naberrie, genç Skywalker'ın projesi C-3PO'yı açmasını istedi, bunun yanı sıra Anakin, üzerinde çalıştığı pod yarışçısından da bahetmişti. Grup, kum fırtınası boyunca Skywalker evinde kaldı ve bir yemek sırasında Anakin, köle hayatını anlatmaya başladı ve bu, Naberrie ile Shmi arasında geçen ve sonradan pod yarışına kayan bir konuyu açtı. Cesaretini toplayan Anakin, Jinn'e ışın kılıcını sordu ve Jinn, köleleri serbest bırakmak için orada olmadığını söylediğinde inanmayı reddetti. Konu grubun hasar almış Naboo Kraliyet Yıldız Gemisi'ne gelince Anakin, Boonta Eve Klasik pod yarışına katılıp Jinn'in ihtiyacı olan parayı alabileceğini söyledi. Annesi itiraz ettiğinde Anakin, bireylerin diğerlerine yardım etmeleri gerektiğini belirterek annesini ikna etti ve iznini aldı. Bunları takip eden sabah Jinn ve diğerleri Anakin'e, Watto'nun dükkanına giderken eşlik ettiler ve çocuk, Watto'ya, Jinn'in teklifi anlatırken Naberrie, Jinn ile bir şey konuşmak için onu dışarıya çağırmıştı. Jinn, Watto'yu yatıştırmak için giriş ücreti olarak gemisini öne sürdü ve Toydarialı'yı, Skywalker'ın yarışa giriş ücretini ödemesine ve yarış sonundaki kazanımı yarı yarıya paylaşmaya ikna etti. Watto teklifi kabul etti ve Skywalker'a, Jinn'in pod yarışçısını kontrol etmesini söyledi. Skywalker çalışırken, aralarında Banai ve Wald'ın da bulunduğu arkadaşları geldi ancak Banai dışında Wald ve diğerleri Skywalker'ın şansı konusunda şüpheliydiler ve başka bir yerde oynamaya gittiler. Skywalker'ın uyarılarına rağmen Binks, pod yarışçısının güç bağlayıcılarının arasına sıkışmış ve yüzü uyuşmuştu. Anakin, pod yarışçısını çalıştırmak için Jinn'in, Watto'nun dükkanından aldığı bir akım kaynağını kullandı ve grup, yarışçının motorlarının açılması ve sorunsuz çalışmasıyla cesaretlendi.[16]

O öğleden sonra Skywalker'ın kolu kesilmişti ancak Jinn, o yaradan bir kan örneği alana kadar genç çocuk bunun farkına varmamıştı. Skywalker, Jinn'e kanıyla ne yaptığını soramadan önce annesi uyku zamanı için genci içeri çağırmıştı.[16]

Kişilik ve özellikler

Anakin Skywalker, çocukken Qui-Gon Jinn ve Padmé Amidala'nın Tatooine gezegeninden ayrılabilmeleri için gereken parayı pod yarışına katılıp kendi hayatını riske atmak gibi çok sayıda nezaket ve cömertlik örneği göstermiştir. Nasıl hissettiğini ifade etme konusunda utangaç değildi ve sevdiklerini terk etmekte isteksiz olduğunu belirtmekten çekinmezdi. Gerçekten de Skywalker, Usta Yoda'nın, genç Skywalker Jedi Konseyi tarafından test edilirken sezdiği gibi özellikle annesi olmak üzere derin bir sevdiklerini kaybetme korkusu vardı.

Görünümler

Anakin-Skywalkers-podracing-helmet-SWCT

Genç Skywalker'ın podrace kaskı

Canon dışı görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Encyclopedia-Logo Encyclopedia'da Anakin Skywalker (eski bağlantı; yedek bağlantı)
  2. Star Wars: Rogue One: The Ultimate Visual Guide
  3. Star Wars: Galasi Atlası
  4. 4,0 4,1 Star Wars: Bölüm VI Jedi'ın Dönüşü
  5. Encyclopedia-Logo Encyclopedia'da Darth Vader (eski bağlantı; yedek bağlantı)
  6. Star Wars - Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey
  7. 7,0 7,1 7,2 7,3 Star Wars: Bölüm I Gizli Tehlike
  8. 8,0 8,1 8,2 8,3 Star Wars: Bölüm II Klonların Saldırısı
  9. 9,0 9,1 9,2 9,3 9,4 Star Wars: Bölüm III Sith'in İntikamı
  10. 10,0 10,1 Star Wars: Klon Savaşları film
  11. 11,0 11,1 Star Wars: Bölüm IV Yeni Bir Umut
  12. Star Wars 22: The Last Flight of the Harbinger, Bölüm II
  13. Star Wars: Bölüm V İmparator'un Dönüşü
  14. Star Wars: Absolutely Everything You Need to Know, Updated and Expanded
  15. Star Wars Rebels: Spark of Rebellion
  16. Kaynak hatası Geçersiz <ref> etiketi; Episode_I isimli refler için metin temin edilmemiş
  17. 17,0 17,1 Return of the Jedi: Beware the Power of the Dark Side!
  18. IDWStarWarsAdventuresLogoSmaller ""—Star Wars Adventures Ashcan
  19. IDWStarWarsAdventuresLogoSmaller "Tales from Wild Space: Podracer's Rescue"—Star Wars Adventures 6