FANDOM

Premium-Eras-canon
Z-95 Headhunter

İçerik yaklaşıyor. Thrawn: Treason, Star Wars: Scum and Villainy: Case Files on the Galaxy's Most Notorious, TIE Fighter Owners' Workshop Manual–sınıfı.

"Sonuna kadar İmparatorluk'a hizmet ederim."
―Vali Pryce'ın son sözleri[kaynak]

Arihnda Pryce, Galaktik İmparatorluk'un yükselişinden 13 yıl sonra Moff rütbesine sahip olan ve Lothal sektörünün valisi olarak hizmet veren dişi bir insandı. Valiliğe yükselmesinden önce Arihnda; Pryce Madencilik'in müdürü, Lothal Senatörü Domus Renking'in yardımcısı, Bartanish Dört Sektörü vatandaş yardımı bürosunun müdürü, Proam Bulvarı Vatandaş Yardımı'nda bir çalışan, ve Yüksek Gökler Savunma Grubu'nun bir üyesiydi. Pryce, Büyük Moff Wilhuff Tarkin'e Yüksek Gökler'in casusluk faaliyetleriyle ilgili bilgiler satarak Lothal sektörünün valiliğini elde etmeyi başardı.

İktidara yükselişi sırasında Pryce, sonradan bir Baş Amiral olan Chiss İmparatorluk Donanması subayı Thrawn ile bir ittifak kurdu. Vali olduğunda Pryce, politik düşmanları olan Ryder Azadi ve Senatör Renking'e üstünlük sağlayarak onların düşüşünü organize etti. Lothal Valisi olarak Pryce, İmparatorluk askeriyesinin Lothal'daki varlığının büyümesini yönetti ve Lothal; Dış Halka Bölgeleri'ndeki önemli bir İmparatorluk üssü hâline geldi. Pryce genellikle Lothal'da mevcut değildi ve gezegeninin yönetimini aralarında Maketh Tua'nın da bulunduğu birkaç yerel bakana devretti. Lothal'daki İmparatorluk varlığı, büyümekte olan isyanın bir parçası olan Anka Hücresi'nin direnişini topladı.

Ailesini kurtarırken Pryce, yüksek sivil kayıplarına sebep olarak Batonn İsyanı'nın etkisiz hâle getirilmesinde önemli bir rol oynadı. YSÖ 2'de Vali Pryce, Lothal sektöründe Anka Grubu'nu bulup yakalamak için Baş Amiral Thrawn ve onun Yedinci Filo'sunun yardımını talep etti. Lothal sektöründeki asi varlığıyla savaşmak için Thrawn'a ve İmparatorluk Güvenlik Bürosu ajanı Kallus'a katıldı. Pryce'tan habersiz Kallus, Fulcrum olarak bilinen gizli bir asi muhbiriydi. İsyan sürecinde Pryce; ayaklanan asilerle savaştı, asi lideri Mon Mothma için yapılan başarısız bir ava katıldı ve Atollon Savaşı'nda yer aldı.

Nihayetinde Yavin Savaşı'ndan bir yıl önce Pryce; Lothal Şehri yakıt deposunu patlatıp Kanan Jarrus'ı öldürdüğünde Thrawn'un gözünden düştü. Daha sonra Arihnda, İmparatorluk'a sonuna kadar sadık kalarak Lothal Kurtuluşu sırasında can verdi.

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

Şablon:Mediacat

  1. 1,0 1,1 1,2 Thrawn
  2. Thrawn'a göre Arihnda Pryce, romanın olayları başladığında 30'lu yaşlarının ortalarındaydı. Del Rey zaman çizelgesi, Thrawn'u Han Solo: Bir Star Wars Hikayesi ve A New Dawn arasına yerleştirir. Star Wars Rebels: The Visual Guide, Kanan Jarrus ve Hera Syndulla'nın ilk karşılaşmasını Star Wars: Galaksi Atlası'na göre YSÖ 5'te başlayan Star Wars Rebels'ın 6 yıl öncesine tarihlendirmektedir. Bu, A New Dawn'u YSÖ 11'e yerleştirir. Solo: A Star Wars Story The Official Guide, Han Solo: Bir Star Wars Hikayesi'nin prologunu Star Wars: Galaksi Atlası'nın YSÖ 19'a tarihlendirdiği Galaktik İmparatorluk'un kuruluşundan 6 yıl sonraya tarihlendirmektedir. Bu sebeple Han Solo: Bir Star Wars Hikayesi, YSÖ 13'te başlamalıdır. Bu, Thrawn'un YSÖ 13 ile YSÖ 11 aralığında başlaması gerektiği anlamına gelir. Pryce bu yıllarda 30'lu yaşlarının ortalarındaysa, YSÖ 49 ile YSÖ 45 aralığında doğduğu hesaplanabilir.
  3. 2019 D23 Expo'da açıklanan Star Wars canon zaman çizelgesine göre Star Wars Rebels, Star Wars: Bölüm IV Yeni Bir Umut 'la aynı yıl sona ermektedir. Star Wars: Galaksi Atlası Yeni Bir Umut'un olaylarını YSÖ 0'a tarihlendirdiğinden, Rebels'ın son bölümü olan "Family Reunion – and Farewell" de YSÖ 0'da yer almalıdır. Arihnda Pryce'ın ölümü o bölümde gösterildiğinden, YSÖ 0'da ölmüştür.
  4. Rebels-mini-logo Star Wars Rebels – "Family Reunion – and Farewell"
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 5,4 Star Wars Rebels: Steps Into Shadow
  6. New HNN HoloNet News Special Report: Lothal Jobless Rates Hit All-time Low (link) (backup link)
  7. Star Wars Rebels: The Visual Guide