"Sonuna kadar İmparatorluk'a hizmet ederim."
―Vali Pryce'ın son sözleri[kaynak]

Arihnda Pryce, Galaktik İmparatorluk'un yükselişinden 13 yıl sonra Moff rütbesine sahip olan ve Lothal sektörünün valisi olarak hizmet veren dişi bir insandı. Valiliğe yükselmesinden önce Arihnda; Pryce Madencilik'in müdürü, Lothal Senatörü Domus Renking'in yardımcısı, Bartanish Dört Sektörü vatandaş yardımı bürosunun müdürü, Proam Bulvarı Vatandaş Yardımı'nda bir çalışan, ve Yüksek Gökler Savunma Grubu'nun bir üyesiydi. Pryce, Büyük Moff Wilhuff Tarkin'e Yüksek Gökler'in casusluk faaliyetleriyle ilgili bilgiler satarak Lothal sektörünün valiliğini elde etmeyi başardı.

İktidara yükselişi sırasında Pryce, sonradan bir Baş Amiral olan Chiss İmparatorluk Donanması subayı Thrawn ile bir ittifak kurdu. Vali olduğunda Pryce, politik düşmanları olan Ryder Azadi ve Senatör Renking'e üstünlük sağlayarak onların düşüşünü organize etti. Lothal Valisi olarak Pryce, İmparatorluk askeriyesinin Lothal'daki varlığının büyümesini gözetti ve Lothal; Dış Halka Bölgeleri'ndeki önemli bir İmparatorluk üssü hâline geldi. Pryce genellikle Lothal'da bulunmazdı ve gezegeninin yönetimini sık sık aralarında Maketh Tua'nın da bulunduğu birkaç yerel bakana devrederdi. Lothal'daki İmparatorluk varlığı, büyümekte olan isyanın bir parçası olan Anka Hücresi'nin direnişini topladı.

Ailesini kurtarırken Pryce, yüksek sivil kayıplarına sebep olarak Batonn ayaklanmasının etkisiz hâle getirilmesinde önemli bir rol oynadı. YSÖ 2'de Vali Pryce, Lothal sektöründe Anka Grubu'nu bulup yakalamak için Baş Amiral Thrawn ve onun Yedinci Filo'sunun yardımını talep etti. Lothal sektöründeki asi varlığıyla savaşmak için Thrawn'a ve İmparatorluk Güvenlik Bürosu ajanı Kallus'a katıldı. Pryce'tan habersiz Kallus, Fulcrum olarak bilinen gizli bir asi muhbiriydi. İsyan sürecinde Pryce; ayaklanan asilerle savaştı, asi lideri Mon Mothma için yapılan başarısız bir ava katıldı ve Atollon Savaşı'nda yer aldı.

Nihayetinde Yavin Savaşı'ndan bir yıl önce Pryce, Lothal Şehri yakıt deposunu patlatıp Kanan Jarrus'ı öldürdüğünde Thrawn'un gözünden düştü. Daha sonra Arihnda, İmparatorluk'a sonuna kadar sadık kalarak Lothal Kurtuluşu sırasında can verdi.

Biyografi

Erken yaşam

Arihnda Pryce, Dış Halka gezegeni Lothal'da doğan[1] dişi[6] bir insandı.[5] Elainye Pryce ile Talmoor Pryce'ın kızıydı. Ailesinin Lothal'da bir maden işletmesi vardı. Lothal sektörü Valisi Ryder Azadi de bu madenin bulunduğu arazinin hissedarıydı. Arihnda büyürken sakin bir yaşantısı vardı. Günbatımını izlemekten ve arka sokaklarda oynayan her türden çocukların gülüşlerini dinlemekten keyif alırdı.[1]

Arihnda büyüdükçe, Lothal'ın açık alanlarındaki sessizliğin ve sıkıcılığın medeniyetten ve heyecandan yoksun olduğunu düşünerek yaşadığı gezegenden hoşlanmamaya başladı. Sıkıcı bulduğu Lothal'dan ayrılmak ve "kültürlü insanlar"ın yanı sıra heyecanın ve parlak ışıkların eksik olmadığı kozmopolit gezegenlere gitmek istedi. Nihayetinde babası Talmoor, bir dunyum rezervi keşfetti. Kıymetli bir metal olan olan dunyum, yıldız gemisi gövdelerinin inşasında kullanıldığı için dönemin büyüyen İmparatorluk Donanması'nın gözünde oldukça değerliydi. Pryce, reşit olduğunda babasının madencilik şirketi Pryce Madencilik'i miras aldı.[1]

İmparatorluk devralımı

"Pryce Madencilik'in %21'ini daha Vali'ye satmayı düşünürseniz…"
"Ne? Kesinlikle hayır. Çoğunluk hissesine sahip olmayacaksınız.
"
―Arihnda Pryce, Uvis'in teklifini reddediyor.[kaynak]

Arihnda, Uvis'in teklifini reddediyor.

Pryce 30'lu yaşlarının ortalarına geldiğinde zamanın Lothal sektörü Valisi olan Azadi, Pryce Madencilik'in dunyum kaynaklarına erişim sağlamak istedi. Şirket üzerinde hisse çoğunluğu sağlamak üzere Azadi, %21'lik ek bir hisse satın alması için çalışanı Avik Uvis'i Pryce'ın yanına gönderdi. Ancak Pryce bu teklifi reddetti. Pryce'ın reddine karşılık olarak Azadi, Pryce'ın annesi Elainye'yi zimmetine para geçirmekle suçladı. Pryce, annesinin tutuklandığını babasından öğrenir öğrenmez polis karakoluna gitti. Burada, annesinin kefaletle tahliyesinin engellendiğini ve ziyaretçi görmesiniin yasaklandığını öğrendi. Babasıyla görüştükten sonra Pryce, sahte suçlamaların ardında Uvis'in olduğunu anladı. Bunun üzerine Lothal Senatörü Domus Renking'in yardımını istedi.[1]

Senatör Renking, suçu iş makineleri envanteri işletme müdürü Lutrillialı Pomi Harchmak'in üzerine attırarak Pryce'a ve annesine destek oldu. Ayrıca Renking, Azadi'nin maden şirketini ele geçirmesini engellemek üzere Pryce'tan şirketin haklarını İmparatorluk'a devretmesini istedi. Pryce'ın ailesine tazminat olarak da Batonn'daki Creekpath Madencilik ve Arıtım kompleksinde onlara müdür yardımcısı ve ustabaşı olarak iş bulduğunu söyledi. Pryce için ise İmparatorluk başkenti Coruscant'taki vatandaş yardımı ofislerinden birinin personel kadrosunda yer ayırdğını söyledi. Pryce fazla düşünmeden kolaylıkla Renking'in teklifini kabul etti ve Pryce Madencilik'i İmparatorluk'a sattı. Ailesinin yanına döndüğünde Pryce, 3 saat boyunca kendilerine sunulan teklifi tartıştı ve reddtemeleri durumunda başlarına gelebilecek tehlikeleri anlattı. Geçmişte eli kolu bağlıyken, artık gelecekte onlara yardım edebileceği konusunda ailseini ikna etti. Neticede ailesi, Lothal'dan ayrılıp Batonn'a yerleşmeyi kabul etti.[1]

Senatör Renking'in hizmetinde

"Aa Arihnda! Seninle karşılaşmayı umuyordum. Bu, Arihnda Pryce, yardımcılarımdan biri. Bayan Pryce, bunlar da İGB'den Albay Wullf Yularen, donanmanın yükselen yıldızlarından Kıdemli Teğmen Thrawn ve onun yaveri Eli Vanto."
―Senatör Renking[kaynak]

Coruscant'ta Pryce, başkentteki Lothallı mültecilerin çıkarlarını koruyan sert ve etkili bir vatandaş yardımı memuru olarak ün kazandı. Bir olayda Pryce, bir kiracı olan Daisie'nin apartman dairesindeki sızdıran boruyu onarmayı ihmal eden ev sahibi Chesna Braker'ın karşısına çıktı. Yoğun bir tartışmanın ardından Braker, Pryce'ın kendisine Coruscant kanun ve yönetmeliklerini hatırlatmasının ardından isteksizce Daisie'nin borusunu onarmayı kabul etti.[1]

Pryce, Yükseliş Haftası kutlamaları sırasında Alisandre Oteli'ndeki bir İmparatorluk balosuna katılıyor.

Senatör Renking, senatörleri daha fazla vatandaş yardımı ofisleri açmaya teşvik eden yeni bir programdan yararlanarak Bartanish Dört Sektörü'nde beşinci ofisini açtı ve Pryce'ın hizmetlerine karşılık buranın müdürlüğünü Pryce'a verdi. Pryce'ın yeni işine ek olarak, iş yerine iki blok ve altı kat uzaklıkta bir apartman dairesi de verdi. Pryce'ın bu yeni ofisi, öncekinin aksine sadece Lothallılara değil tüm Coruscant vatandaşlarına açıktı. Pryce'ın gözünde Bartanish Dört Sektörü'nde edindiği iş, yetkin Federal Bölge'nin hiyerarşisinde yukarı doğru attığı makul bir adımdı.[1]

Zaman geçtikçe Pryce, Yüksek Gökler Savunma Grubu için çalışan garson Juahir Madras ve arkadaşı Driller MarDapp ile dost oldu. Kendi apartmanında Madras'a bir daire buldu ve orya taşınmasına yardım etti. İmparatorluk Günü'nden hemen önce gelen Yükseliş Haftası kutlamaları sırasında Pryce, senatoral alanda çalıştığından ötürü mevkisini kullanarak Madras ile MarDapp'i üst sınıfa hitap eden Alisandre Oteli'ndeki özel bir İmparatorluk balosuna getirebildi. Bu baloya çeşitli senatörler ile İmparatorluk Güvenlik Bürosu Albayı Wullf Yularen, Chiss türüne mensup Kıdemli Teğmen Thrawn ve Bayraktar Eli Vanto gibi bazı İmparatorluk Askeriyesi subayları da katılmıştı.[1]

Renking, Yularen, Thrawn ve Vanto ile sohbet ederken Pryce, Thrawn'un Orta Halka'daki bir grup korsanı başarıyla etkisiz hâle getirdiğini ve İmparatorluk Donanması'nın yükselen yıldızlarından odluğunu öğrendi. Vanto ile de tanıştı ve Thrawn ve Vanto'nun, biraz olsun sosyal etkileşime girebilmeleri için Yularen tarafından Coruscant'a getirildiğini öğrendi. Sohbet sırasında Senatör Renking, Pryce'a bir veri kartı verip kartı Moff Ghadi'ye teslim etmesini istedi. Ghadi'ye kartı güvenli bir veri tabletine yüklemesini, dosyaları indirmesini ve kartı geri göndermesini söylemesini istedi. Gerçekte olup bitenlerden habersiz olan Pryce, Madras ve MarDapp'e iyi eğlenceler dileyip geri döneceğini söyleyerek balodan ayrıldı.[1]

Moff Ghadi, Pryce'ın suratına polstine baharatı spreyi sıkıyor.

Moff Ghadi'nin ofisinde Pryce, Senatör Renking'in karta sahte veri yerleştirdiğini öğrendi. Moff Ghadi kartı geri vereceği sırada farklı bir kart verdi ve taşıyıcısına müebbet hapis cezası aldırabilecek ve kullanımı yüksek oranda yasa dışı olan polstine baharatı spreyini Pryce'ın suratına sıktı. Bu şekilde, Renking'in gönderdiği sahte veri kartını Renking'in ofisine götürmesi için Pryce'a şantaj yaptı. Pryce Ghadi'nin talimatlarına uyarak verdiği yanlış kartı geri götürüp Renking'in ofisindeki kasaya koydu. Bunun ardından Pryce, MarDapp'in ödünç apartmanında o ve Madras ile geceyi geçirdi ve Madras'ın kendisine sorduğu hasta olup olmadığına dair soruları geçiştirdi.[1]

Ertesi gün Pryce Senatör Renking'in ofisine gittiğinde, ofisin finansal ve ticari uyuşmazlıklara sahip olmakla suçlandığını öğrendi. Yatırımların kesilmesi sonucunda Renking, Pryce'ın Bartanish Dört Sektörü'ndeki ofisi de dâhil 7 vatandaş yardımı ofisini kapattı. Diğer kovulan çalışanların dağılmasının ardından Renking Pryce ile özel olarak görüştü. Pryce, kartı geri götürmek zorundu olduğunu zira Ghadi tarafından tutuklattırılmakla tehdit edildiğini söyledi. Renking Pryce'ı saf olmakla eleştirdi ve Pryce'a verdiği hava süratçisinin anahtarını geri istedi. Ayrıca Pryce'ı apartman dairesinden attı ve onun şahsi eşyalarının toplanması için birkaç Ugnaught gönderdi.[1]

Zorluklar ve arayış

Pryce, Proam Bulvarı Vatandaş Yardımı ofisinde çalışıyor.

İşinden kovulduktan sonra Pryce, soluğu dostları Madras ve MarDapp'ın yanında aldı. Madras, Pryce'ın kovulmasının dün gece otelden ayrılışıyla bir ilgisi olup olmadığını sordu. Pryce bunu doğruladı fakat olayı anlatmayı reddetti. Pryce'ın hâline üzülen Madras, ona kendi apartman dairesinde yaşamasını teklif etti. Ayrıca Topple isimli bir restoranda iş teklifinde de bulundu. Pryce, Yükseliş Haftası'nın geri kalanında Madras ve MarDapp ile kalmayı kabul etti fakat kısa süre içerisinde kendine bir ev bulacağını kesin olarak söyledi.[1]

Pryce, yaşamını sürdürmek için başkalarına bağlı kalmamak istediğinden ötürü Proam Bulvarı Vatandaş Yardımı'nda iş buldu. Pryce, resepsiyon çalışanı Nariba tarafından kötü karşılanmasına rağmen kiracılık, işe alım ve hukuki anlaşmazlıklarla uğraşmadaki deneyiminden söz ederek Müdür Alistar Sinclar'ı kendisini işe alması için ikna etmeye çalıştı. Sinclar'ın eleman eksikliği olduğunu gözlemleyen Pryce, Yükseliş Haftası'nın geri kalanı boyunca ücretsiz çalışabileceğini söyledi. Pryce'ın atılganlığını takdir eden Sinclar da Pryce'a sekizinci masayı vermeyi kabul etti.[1]

Yüksek Gökler'e katılması

Pryce, Pinnacle'da Madras ve MarDapp ile buluşuyor.

Alisandre Oteli olayından bir yıl sonra Madras ve MarDapp, Pryce'ı Federal Bölge'nin lüks lokantalarından biri olan Zirve'de yemeğe davet ettiler. Yemek sırasında MarDapp, Pryce'ın madencilik, rafinecilik ve madenlerdeki uzmanlığından yararlanmak istediğinden ötürü onu, kendisinin başında olduğu Yüksek Gökler Savunma Grubu'na katılmaya davet etti. Yemek sırasında Pryce, Madras'ın İmparatorluk senatörleri için korumalar eğiten Yinchom Dövüş Okulu'nda savunma sanatları eğitmeni olduğunu öğrendi. Yüksek Gökler'de çalışmanın herhangi bir ek gelir getirmeyeceğini bildiği hâlde Pryce, tekrardan siyasete atılmak istediği için MarDapp'in iş teklifini kabul etti. Ayrıca Madras'ın evinde yemek davetini ve bir süre Madras'ın yanında kalmayı kabul etti.[1]

Lisanslı bir savunma grubunun üyesi olarak Pryce, grubun savunma işlerinin İmparatorluk siyasetçilerinin ve bürokratlarının gözünden kaçmadığını anladı. Renking'le olan eski işi kadar yeni işinden para kazanmasa da Pryce, MarDapp'i kendisine zamanında ödeme yapan güvenilir bir işveren olarak görüyordu. Ayrıca MarDapp, Pryce'a elit zümreyle sosyalleşmeye uygun giysileri alması için yeterli parayı ayırıyordu. Bir akşam MarDapp, İmparatorluk'un madencilik tesisi ve hatta gezegen devralımlarında anormal bir artış olduğunu Pryce'a iletti. Pryce'ı, listeye erişerek adı geçen madenlerin önemini ve devralımın sonuçlarını inceleyip herhangi bir örüntü olup olmadığını belirlemekle görevlendirdi.[1]

Pryce, İmparatorluk madencilik operasyonlarıyla ilgili verileri inceliyor.

Verileri incelerken Pryce, İmparatorluk'un Pryce Madencilik'i almasından sonraki 1 yıl içerisinde 28 madeni millileştirdiğini keşfetti. Bu 28'in 21'inin, son 1 yılda gerçekleştiğini öğrendi. En son gerçekleşen Umbara devralımını incelerken Pryce, o sıralar Yüzbaşı olan Thrawn'un Umbara'daki isyanı bastırmada önemli rol oynadığını öğrendi. Madras'ın evine dönerken Pryce'ın bindiği turboasansör arızalandı ve oldukça kötü durumdaki 4120. Seviye'ye indi. Pryce telsizini kullanarak Madras'ı aradı ve Madras, Pryce'a altı blok batısında kalan diğer bir turboasansöre binmesini söyledi.[1]

Pryce diğer turboasansöre ulaşamadan, önüne 6 genç eşkıya çıktı ve Pryce'tan kendileriyle oturup bir şeyler içmesini istediler. Adamlar Pryce'a zarar veremeden Madras, dövüş okulundaki öğrencilerinden biri olan Ottlis Dos ile olay yerine geldi. Madras, dövüş yeteneklerini kullanarak adamları alt etti ve onları kaçırdı. Madras, bir İmparatorluk siyasisinin yanında koruma olarak çalışan Dos'u Pryce ile tanıştırdı. Üstüne üstlük Pryce'ı, Dos'tan savunma sanatları eğitimi almaya ikna etti. Pryce, Madras ve Dos'a teşekkür niyetine onlara akşam yemeği ısmarladı.[1]

Pryce'ın eğitim aldığı ve Madras'ın çalıştığı Yinchom Dövüş Okulu, bir süre sonra Albay Yularen ile beraberindeki Yüzbaşı Thrawn ve Bayraktar Vanto tarafından ziyaret edildi. Ziyaretçileri Pryce karşıladı. Yularen uzaktaki bir düello talimini gözeten kadının kim olduğunu sorduğunda Pryce, kadının ayrıca arkadaşı da olan dövüş öğretmeni Juahir Madras olduğunu söyledi. Pryce, burada eğitim alan bazı korumalarla etkileşime geçmek üzere burayı ziyaret ettiğini açıkladı. Daha sonra Pryce, Madras ve diğerleri, okul sahibi olan Togorian H'sishi'nin Thrawn ile sopa dövüşü talimi yapmasını izledi. Gerçekte Thrawn, Yularen ve Vanto, kıdemli İmparatorluk siyasileri üzerinde casusluk yapan Yüksek Gökler'in Yinchom Dövüş Okulu ile bağlantılı olup olmadığını araştırmak üzere okulu ziyaret etmişlerdi.[1]

İmparatorluk dalavereleri

Ghadi, ofisinde Pryce'ı karşılıyor.

Bir süre sonra Ottlis Dos, dövüş talimi yapacaklarını söyleyerek Pryce'ı işvereninin ofisine davet etti. Ofise girdikten kısa süre sonra Pryce, Dos'un işvereninin Moff Ghadi olduğunu ve aslında kendisini çağıranın Ghadi olduğunu anladı. Selamlaşmanın ardından Ghadi, Pryce'ın Yüksek Gökler Savunma Grubu ile olan bağlantısını sorguladı. Ghadi, Yüksek Gökler çalışanlarından biriyle buluşmasından kısa süre sonra birtakım gizli finansal bilgilerinin bir kaçakçılık çetesinden alındığını, buluşmanın 1 hafta sonrasında da sahip olduğu maden tesislerinden birisinin yağmaya uğradığını; bu sebeple de Yüksek Gökler'in kendisini devirmek istediğine inandığını açıkladı. Pryce ne tür şeylerin Ghadi'den çalındığını sorduğunda Ghadi, Moffları soyan kimselerin cezasız kalamayacağını söyledi. Daha sonra da Yüksek Gökler'i kullanarak kendisini devirmek isteyenlerin Senatör Renking veya rakibi Büyük Moff Wilhuff Tarkin olabileceğini söyledi ve Pryce'ın bu kişinin kim olduğunu bulmasını talep etti.[1]

Pryce, Ghadi'nin işlerini bozmak üzere Yüksek Gökler'i kimin görevlendirdiğini bilmediğini söyledi. Ghadi'nin önerisi üzerine, patronu MarDapp ile iletişime geçmeye karar verdi. MarDapp'i aradı ve Dos ile Moff Ghadi'nin ofisinde dövüş talimi yaptıklarını söyledi. Ayrıca, Büyük Moff Tarkin'in ofisinde asistanlık yapmayı planladığını da söyledi. Çekinceleri olmasına rağmen MarDapp, Pryce'ı asistanlığa başvurması konusunda destekledi. MarDapp ile konuşmasının ardından Pryce, Ghadi'nin hiç kimsenin hedefi olmadığını, zira öyle olsaydı MarDapp'in kendisinden ofisi araştırmasını isteyeceğini söyledi. Ghadi Pryce'ın açıklamasını kabul etti fakat yine de Yüksek Gökler'in tüm dosyalarını kopyalamasını, tüm iletişimlerini bildirmesini ve bağlantı kurdukları kişilerin listesini çıkarmasını emretti. Ghadi, Pryce'ın bunları yapmaması hâlinde İmparatorluk Güvenlik Bürosu'na Yüksek Gökler'i ihbar etmekle Pryce'ı tehdit etti.[1]

Pryce, Gilroy Plaza Lokantası'nda kılık değiştirmiş Thrawn ile buluşuyor.

Madras'la paylaştığı apartman dairesine döndüğünde Pryce, başına gelenleri Madras'a anlattı. Pryce, sonraki 1 saat boyunca Ghadi'nin söylediği üzere Madras'ın bilgisayarından Yüksek Gökler'in dosya ve kayıtlarını çıkardı. Verileri düzgünce topladıktan sonra Pryce, Komutan Thrawn ile bir buluşma ayarladı. Pryce ve Thrawn, Gilroy Plaza Lokantası'ndaki köşe masalardan birinde buluştular. Pryce, Moff Ghadi ve Yüksek Gökler ile ilgili meseleleri Thrawn'a anlattı. Thrawn, Pryce'ın Ghadi'nin Tarkin'e olan nefretini kullanarak iki farklı şekilde saldırabileceğini belirtti: tehlikeyi (Ghadi'nin Tarkin'e ettiği hakaretlerin ses kaydı) müttefik hâline getirip düşmana (Ghadi)karşı kullanabilir, ya da tehlikeyi kullanarak düşmanını müttefik hâline getirebilirdi. Ayrıca Thrawn, Yüksek Gökler'in niyetinin iyi olmadığını ve Pryce'ın Albay Yularen'ın korumasını kazanabilmesi için dostları MarDapp ve Madras'ı ele vermeye hazır olmasını tavsiye etti. Pryce, planını devreye soktu ve Moff Ghadi'yi arayıp Yüksek Gökler'in Tarkin ile olan tüm bilgilerini ona göndermeyi teklif etti. Ghadi teklifi memnuniyetle kabul etti ve Pryce'ın verileri bir veri kartına indirip Whitehawk Kulesi'ndeki bir adreste Ottlis Dos'a teslim etmesini talep etti.[1]

Valiliği kazanması

"Yani siz bana hem değerli bilgiler, hem de Moff Ghadi'yi galaksi sahnesinden silmenin vereceği tatmin duygusunu vaat ediyorsunuz. Henüz sizin hakkınızda konuşmadık. Sizin bu işten çıkarınız ne olacak?"
"Sizin himayeniz ve desteğiniz; İmparatorluk'u ileriye taşıyan gerçek güçlere yardım etmiş olmanın farkındalığı. Ayrıca, Lothal valiliği de hoş olurdu.
"
―Büyük Moff Tarkin ve Pryce, şartları belirliyorlar.[kaynak]

Pryce, Büyük Moff Tarkin ile görüşüyor.

Pryce, ilerleyen zamanlarda Phindarlı Leydi Teeyr Hem ile eşi Senatör Hem'e pahalı bir şişe şarap alarak onlar ile görüşme yapabilmeyi başardı.[1]

Daha sonra Pryce, Büyük Moff Tarkin ile iş görüşmesi yapma bahanesini kullanarak kendisi ve Tarkin arasındaki görüşmeyi ayarlaması için MarDapp'i ikna etti. Görüşme sırasında, Yüksek Gökler'in yüksek mevkili İmparatorluk memurlarının ve senatörlerinin korumaları vasıtasıyla onlar üzerinde casusluk faaliyetleri yürüttüğünü açıkladı. Ayrıca Yüksek Gökler'in faaliyetlerini açığa çıkarmak için Komutan Thrawn'un tavsiyesi üzerine "çift katmanlı hırsız programı"nı kullandığını söyledi. Pryce, Thrawn'un gemisi Thunder Wasp'in gecikmiş onarımının tamamlanması ve Eli Vanto'nun uzun zamandır beklediği terfiyi alması konusunda da Tarkin'i ikna etti.[1]

İlk etapta kendisine şantaj yapan Ghadi'den intikam almak isteyen Pryce, Ghadi'nin Tarkin'le ilgili Yüksek Gökler'de bulunan tüm belgeleri almayı ve talep ettiği ses kaydını Tarkin'e sundu. Tarkin bundan memnun kaldı, zira yüksek mevkili bir memurun başka bir yüksek mevkili memuru devirmek için yasa dışı elde edilen bilgileri kullanmayı planladığına dair eline kanıt geçmişti. Pryce ayrıca Lothal'ın ekonomisine ve toplumuna dair bilgileri de Tarkin'e sunarak Tarkin'in kendisini Lothal valiliğine atamasını istedi. Pryce bu yeni mevkisini kullanarak, geçmişte ailesinin maden şirketine el koyan Vali Azadi ve Senatör Renking'den intikam almayı planladı. Vali olmasının Azadi'yi küçük düşüreceğini ve ve Renking'i de devirmeyi kolaylaştıracağını düşündü. Tarkin, Pryce'ın elindeki verilerin geri kalanını da alması şartıyla Pryce'ı valiliğe atadı.[1]

Pryce, Madras'ı tutuklattırıyor.

Pryce'ın istihbaratı sayesinde ve Albay Yularen'ın da emirleri üzerine İmparatorluk Güvenlik Bürosu, MarDapp ve diğer Yüksek Gökler mensuplarını tutukladı. Pryce, Albay Yularen ile birlikte arkadaşı Madras'ın Yinchom Dövüş Okulu'na gitti ve eğitmenlik görevini kötüye kullanarak üst düzey korumalara casusluğu telkin etmek suçundan ötürü onu tutukladı. Yularen, Madras'ın öğrencilerden biri olan Kaniki'nin işvereni Senatör Evdiorn'a suikast girişiminde bulunduğunu açıkladı. Madras, kendisi ve grubunun asla korumalara bu yönde emirler vermediğini söyleyerek itiraz etti fakat yine de tutuklandı. Yüksek Gökler'in faaliyetlerinin açığa çıkmasıyla Pryce, Madras'ın kendisini arkadaş olarak mı gördüğünü yoksa sadece araç olarak mı kullandığını sordu. Madras arkadaşlıklarının hakikî olduğunu iddia etti ve kendisini İmparatorluk'a karşı tavır almaya iten olayın Pryce'ın Renking tarafından kovulması olduğunu söyledi. Yularen Pryce'ın Nightswan hakkında ne bildiğini sorduğunda Madras, MarDapp'in o ismi daha önceden zikrettiğini söyledi ve tekrardan İmparatorluk'u iyileştirmek için casusluk işlerine giriştiklerini söyleyerek kendisini savundu. Pryce, Madras'ın kendisini kurban olarak kullandığını söylediğinde Madras bunu reddetti ve hapse girmemesi için Pryce'tan kendisine yardım etmesini istedi. Buna karşılık Pryce, Madras'a idamdan kurtulması için Yularen ile iş birliği yapmasını tavsiye etti. Pryce, Madras'ı birkaç yıl içerisinde hapisten çıkarmak için valilik mevkisini kullanacağı konusunda ona söz verdi.[1]

Madras'ın tutuklanmasının ardından Yularen, Dövüş Ustası H'sishi'nin suçlu olup olmadığını Pryce'a sordu. Pryce, Thrawn'un H'sishi'yi değerlendirmesinden ve bu konudaki belge yetersizliğinden söz ederek dövüş okulunu tümden suçlu bulmak için yeterli kanıt bulunmadığını belirtti. Pryce, Madras'ın suçu tüm dövüş okuluna yıkmaya çalışabileceğinden bahsederek H'sishi ve diğer okul personeline en yakın zamanda Coruscant'tan ayrılmalarını tavsiye etti. H'sishi bunu kabul etti. Büyük Moff Tarkin ise verdiği sözü tuttu ve Thrawn'u komodorluğa, Vanto'yu da teğmen komutanlığa terfi etti. Ayrıca Thrawn'a İmparatorluk Yıldız Destroyeri Chimaera'nın komutası verildi.[1]

Lothal Valisi

Güç kazanma

Pryce, Azadi'nin İmparatorluk tarafından ihanet suçlamasıyla hapse atılması sonucunda[8] Lothal sektörünün Vali Vekili olarak atandı.[1] Yüksek Gökler üyelerinin tutuklanmasından sonraki birkaç yılı Pryce, Coruscant'ta Vali olma eğitimi aldı ve bu süre zarfında Moffluğa terfi edildi.[9] Pryce yeni işinin detaylarını öğrenirken, bir yandan da Lothal'ın yönetimini Endüstriyel Üretim Bakanı Maketh Tua'nın da olduğu birkaç bakana devretti. Çoğu vali atamasının İmparatorluk Sarayı içinden yapılmasına karşın, Tarkin yüksek kişilerle olan bağlarını kullanarak bürokratik işlemleri aşıp Pryce'ı tam valiliğe atayabildi.

Lothal'a döndüğünde Pryce, Bakan Tua tarafından karşılandı. Tua, rafineri ürünlerinde %20 azalma olduğu konusunda Pryce'ı bilgilendirdi. Pryce, Pryce Madencilik'in dunyum kaynağının tükendiğini öğrendiğinde şirketin kapatılmasını emretti. Ayrıca zamanında ailesinin yanında çalışan elemanların açıkta bırakılmayıp olabilecek en iyi işleri almasına öncelik verilmesini garantiledi. Eski düşmanı Senatör Renking ile de bir görüşme ayarladı. Renking Pryce Madencilik'in kapatılmasına karşı çıktığında Pryce, madenin devamlı zarar ettiğini açıkladı ve çalışanlarının başka yerlere transfer edileceğini söyledi. Ayrıca Renking'in üzerine tekrardan ağırlığını koydu ve güçlü dostları ile koruyucuları olduğunu söyleyerek ona gözdağı verdi.[1]

Gizliden gizliye Pryce, Anx türüne mensup maden ustası Eccos ile iletişime geçti ve onu bir dunyum kaynağının varlığını gizleyerek bilgi saklamakla suçladı. Pryce Madencilik kapatıldığından ötürü Pryce, Eccos'un kalan dunyumu gizlice çıkarmasına izin verdi. Sonraki birkaç ay içerisinde Pryce, Lothal'ın başkentinde kalarak Lothal'daki İmparatorluk varlığını sağlamlaştırmakla uğraştı.[1] İmparatorluk, Lothal'deki sanayisini, madenlerini genişletti ve askerî varlığını artırdı.[7] Yeni fabrikaların, askerî tesislerin ve madenlerin inşaatı için arazilerine el konulan yerel çiftçilerin itirazlarına karşın Pryce, bunlardan etkilenmedi ve artan İmparatorluk varlığının Lothal'a refah ve iş imkânları getireceğine inandı.[1] Pryce'ın yönetiminde Lothal, Lothal sektöründeki İmparatorluk varlığının merkezi hâline geldi.[10]

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. 1,00 1,01 1,02 1,03 1,04 1,05 1,06 1,07 1,08 1,09 1,10 1,11 1,12 1,13 1,14 1,15 1,16 1,17 1,18 1,19 1,20 1,21 1,22 1,23 1,24 1,25 1,26 1,27 1,28 1,29 1,30 1,31 1,32 Thrawn
  2. Thrawn'a göre Arihnda Pryce, romanın olayları başladığında 30'lu yaşlarının ortalarındaydı. Del Rey zaman çizelgesi, Thrawn'u Han Solo: Bir Star Wars Hikayesi ve A New Dawn arasına yerleştirir. Star Wars Rebels: The Visual Guide, Kanan Jarrus ve Hera Syndulla'nın ilk karşılaşmasını Star Wars: Galaksi Atlası'na göre YSÖ 5'te başlayan Star Wars Asiler'in 6 yıl öncesine tarihlendirmektedir. Bu, A New Dawn'u YSÖ 11'e yerleştirir. Solo: A Star Wars Story The Official Guide, Han Solo: Bir Star Wars Hikayesi'nin prologunu Star Wars: Galaksi Atlası'nın YSÖ 19'a tarihlendirdiği Galaktik İmparatorluk'un kuruluşundan 6 yıl sonraya tarihlendirmektedir. Bu sebeple Han Solo: Bir Star Wars Hikayesi, YSÖ 13'te başlamalıdır. Bu, Thrawn'un YSÖ 13 ile YSÖ 11 aralığında başlaması gerektiği anlamına gelir. Pryce bu yıllarda 30'lu yaşlarının ortalarındaysa, YSÖ 49 ile YSÖ 45 aralığında doğduğu hesaplanabilir.
  3. 2019 D23 Expo'da açıklanan Star Wars canon zaman çizelgesine göre Star Wars Asiler, Star Wars: Bölüm IV Yeni Bir Umut 'la aynı yıl sona ermektedir. Star Wars: Galaksi Atlası Yeni Bir Umut'un olaylarını YSÖ 0'a tarihlendirdiğinden, Rebels'ın son bölümü olan "Family Reunion – and Farewell" de YSÖ 0'da yer almalıdır. Arihnda Pryce'ın ölümü o bölümde gösterildiğinden, YSÖ 0'da ölmüştür.
  4. Asiler mini logo.png Star Wars Asiler – "Family Reunion – and Farewell"
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 5,4 5,5 Star Wars Rebels: Steps Into Shadow
  6. 6,0 6,1 New HNN.png HoloNet News Special Report: Lothal Jobless Rates Hit All-time Low (bağlantı) (yedek bağlantı)
  7. 7,0 7,1 Star Wars Rebels: The Visual Guide
  8. Asiler mini logo.png Star Wars Asiler – "Legacy"
  9. Star Wars Rebels: Steps Into Shadow, Lothal sektörü Valisi'nin Lothal sektörünün lideri olduğunu belirtmektedir. Dawn of Rebellion ise, Galaktik İmparatorluk döneminde bir sektörün Mofflar tarafından yönetildiğini belirtmektedir. Bu sebeple Arihnda Pryce bir Moff olmalıdır.
  10. TwitterLogo.svg Twitter'da Star Wars (@starwars) "Learn more about Lothal's Imperial Governor Pryce in this #RebelsRecon bonus. #StarWarsRebels" (ekran görüntüsü)