FANDOM

Premium-Eras-canon
Bu makale Starkiller Üssü'nden sorumlu İlk Düzen komutanı ile ilgili. babası veya İmparatorluk Hapishane Memuru Armitage makalesini arıyor olabilirsiniz.
"Hux gibi adamlar kullanışlı. Hırs ile tükenmiş, kin ile dolu adamlar. Onurlarını bir kenara koyabilecek adamlar. İçlerinde yanan utanç olan. Zulüm gören yavru köpekler genellikle korkunç yaratıklar olurlar fakat nereden geldiklerini asla unutmazlar ve asla affetmezler."
―Snoke, Armitage Hux hakkında[src]

Armitage Hux, Yeni Cumhuriyet Devri sırasında İlk Düzen'in askeri güçlerinde general olarak hizmet veren erkek bir insandı. Ulu Lider Snoke'un yardımıyla Hux, Starkiller Üssü'nün komutasını eline aldı ve İlk Düzen filosunun hedeflerini hiperuzayda takip etmesini sağlayan yeni teknoloji geliştirmelerini destekledi. Fakat Snoke'un ölümü genç generalin kariyer yörüngesini ve İlk Düzen'in kontrolünü yeni Ulu Lider olarak eline alan rakibi Kylo Ren karşı yıllarca verdiği güç savaşını mahvetti.

Yavin Savaşı zamanı sırasında Arkanis gezegeninde doğan Hux, Kumandan Brendol Hux'ın ve bir mutfak işçisinin gayri resmi çocuğuydu. Galaktik İç Savaş sonrasında Hux, İlk Düzen'in Galaktik İmparatorluk'un şöhretini yakalamaya çalıştığı Bilinmeyen Bölgeler'e gönderildi. Soğuk savaş sırasında acımasız bir subay olan Hux, babasının ölümünü planladı, yeni jenerasyon stormtrooperların telkini ve eğitimini üstlendi ve Yeni Cumhuriyet başkenti Hosnian Primeyok etmesi için Starkiller Üssü lazerinin ateşlenmesi emrini verdi. Direniş'le yaşanan savaş sırasında Crait Savaşı'ndan kısa süre önce yok olan Mega-sınıfı Yıldız Dretnotu Supremacy'nin komutan subayı olarak hizmet verdi.

Hux'ın nüfuzu Ren'in Ulu Lider konumuna yükselmesiyle ortadan kalktı. İlk Düzen Yüksek Komutası üyeleri ile birlikte Ulu Konsey'de hizmet vermesine rağmen denetim olmadan çok etkisi yoktu ve Sadık General Enric Pryde'ın komutası altındaydı. Hux, Pryde veya Ren'in gölgesinde oturmaya razı değildi. Bu yüzden gizlice rakiplerinin savaşı kaybetmesini görmek için Direniş'e bilgi sızdırarak İlk Düzen'in çıkarlarına karşı geldi. Pryde, Hux'ın bir casus olduğunu anladığında Sadık General genç iş arkadaşını İlk Düzen'e karşı ihanet işlemekten dolayı öldürdü.

Görünümler

Canon dışı görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 Star Wars Character Encyclopedia: Updated and Expanded
  2. Star Wars: The Rise of Skywalker: The Visual Dictionary, Armitage Hux'un Star Wars: Galaksi Atlası kitabının YSS 34 olarak tarihlendirdiği Starkiller Olayı'ndan otuz dört yıl önce doğduğunu belirtmektedir. Bu yüzden Hux, YSS 0 yılında doğmuştur.
  3. Star Wars: The Rise of Skywalker: The Visual Dictionary
  4. Star Wars: The Rise of Skywalker: The Visual Dictionary, Star Wars: Bölüm IX Skywalker'ın Yükselişi olaylarını Star Wars: Bölüm VII Güç Uyanıyor olaylarından bir yıl sonrası olarak belirlemiştir. Star Wars: Galaksi Atlası, Güç Uyanıyor olaylarını YSS 34 olarak belirttiği için Skywalker'ın Yükselişi olaylarının YSS 35'te yaşanmış olması gerekmektedir.
  5. 5,0 5,1 5,2 Star Wars: Episode IX The Rise of Skywalker
  6. 6,0 6,1 StarWars-DatabankII General Hux (yedek bağlantı)
  8. Star Wars: The Force Awakens: Head-to-Head
  9. 9,0 9,1 9,2 9,3 Star Wars: Episode VII The Force Awakens
  10. 10,0 10,1 Aftermath: Empire's End

Dış bağlantılar