FANDOM

Arquitens-sınıfı hafif kruvazör ya da Jedi hafif kruvazörü veya Cumhuriyet hafif kruvazörü, sonradan da İmparatorluk hafif kruvazörü olarak bilinen hafif kruvazörler serisi Kuat Drive Yards tarafından tasarlanan bir gemiydi. Sonradan başka bir varyantı olan Arquitens-sınıfı komuta kruvazörü yapıldı.

Tarihi

Klon Savaşları

Jedi General Obi-Wan Kenobi, Saleucami Savaşında General Grievous'un dikkatini dağıtmak için bu gemilerden birini komuta etmişti. Gemi, gemiyi kendine bağlanan Ayrılıkçı kruvazöründen ayırmaya çalışan iki klon askeri ile birlikte savaşta kaybedildi.[4]

Birkaç Arquitens-sınıfı hafif kruvazör, Grievous ve Asajj Ventress Kamino gezegenine saldırdığı zaman oluşturulan koruma ağının bir parçasını oluşturmuştu.[4] Ayrıca Arquitens-sınıfı gemiler sonradan Sullust sisteminde Ventress'in filosuna saldıran grubun da bir parçasıydı.[4]

Kiros gezegeninin Togruta kolonicilerinden gelen bir yardım çağrısı üstüne Jedi Ustası Yoda, Arquitens-sınıfı gemilerden ve bir Venator-sınıfı Yıldız Destroyerinden oluşan bir grup ile araştırmaya gitmişti.[4]

Bir Arquitens-sınıfı Ringo Vinda Savaşında da kullanılmıştı.[4]

İmparatorluk Çağı

Bir Chiss olan Kaptan Thrawn ve Bayraktar Eli Vanto, Kumandan Alfren Cheno'nun komutası altında olan İmparatorluk hafif kruvazörü Thunder Wasp'ta hizmet vermişti. Thunder Wasp, Umbara'nın Barışçıllaştırılmasında aktarıcı istasyonunu yok ederek büyük bir rol oynadı.

Batonn sektörü isyanında Nightswan'ın güçlerine Scrim Adasında yapılan saldırıda Amiral Thrawn, üç tane İmparatorluk hafif kruvazörü Shyrack, Flensor ve Tumnor'u komuta etmişti.

Bu hafif kruvazörler gizli bir iyon topu yerleşimi tarafından devre dışı bırakıldı ancak Thrawn, filosuna iyon toplarının yanındaki suları bombalamaları emrini verdi, bu sayede bir tsunami oluştu ve üssü sular altında bırakıp savunmalarını etkisiz hale getirdi. Sonra Thrawn, kruvazörleri yem olarak kullanarak Nightswan'ın gemilerinin komuta gemisi Chimaera'ya saldırma kararı almasına neden oldu. Nightswan'ın gemileri içinde TIE avcıları bulunduran tamir mavnaları salan kruvazörleri geçtiğininde avcılar tarafından etkisiz hale getirildiler.[7]

Galaktik İç Savaş

Darth Vader ve Müfettiş Thanoth, Anthan sisteminde Büyük General Tagge'nin emirlerini yayarken bu gemi sınıfını kullandı. Aynı gemi sınıfı, hırsızlıktan önce kredilerde bir servet taşıyordu; bu, ikisini ilk başta sisteme getiren şeydi.[8]

Bu gemilerden üçü, Hoth Savaşı'ndan sonra Prenses Leia Organa'nın konvoyunu da ele geçirdi.[9]

Sahne Arkası

Arquitens-sınıfı hafif kruvazör Klon Savaşları animasyonunun Grievous Intrigue bölümünde görüldü. Gemiler Star Wars: Commander'da görülenler ile fiilen aynı olsa da diğer Arquitens-sınıfı hafif kruvazörlerin köprü yapısı daha çok bir komuta kruvazörüne benziyordu.[10]

Darth Vader 12: Shadows and Secrets, Bölüm IV'deki Arquitens-sınıfı hafif kruvazörler yanlışlıkla İmparatorluk-sınıfı Yıldız Destroyerlerinin köprülerine benzer köprülere sahipmiş gibi tasvir edildi.

Referanslar

  1. 1,00 1,01 1,02 1,03 1,04 1,05 1,06 1,07 1,08 1,09 1,10 Dawn of Rebellion
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 2,6 2,7 Ultimate Star Wars
  3. Star Wars: Build the Millennium Falcon
  4. 4,00 4,01 4,02 4,03 4,04 4,05 4,06 4,07 4,08 4,09 4,10 TCW mini logo Star Wars: Klon Savaşları – "Grievous Intrigue"
  5. Star Wars Battlefront II
  6. 6,0 6,1 Darth Vader 7: Shadows and Secrets, Bölüm I
  7. Thrawn (roman)
  8. Darth Vader 9: Shadows and Secrets, Bölüm III
  9. Moving Target: A Princess Leia Adventure
  10. Yıldız Savaşları: Bölüm V İmparator'un Dönüşü