FANDOM

Premium-Eras-canon
Z-95 Headhunter

İçerik yaklaşıyor.

"Bu gezegen sıcak, kurak ve sevimsiz olabilir... ama en azından bizi öldürmeye çalışan bir şey yok."
―Rex, Atollon'un vahşi hayatı tarafından saldırılmadan önce.
Atollon, Dış Halka Bölgeleri'nin Lothal sektöründeki ücra bir gezegendi. Sektörün eski insanları tarafından bilinirdi ve onların sanat eserlerinde tasvir edilmişti. Bilinen tek yerli, gizemli bir Güç kullanıcısı olan Bendu idi. Yavin Savaşı'ndan üç yıl önce Anka Bölüğü'nün asileri, asi astromekanik Chopper ve daha önce İmparatorluk'un hizmetinde bir envanter droidi olan AP-5'tan istihbarat aldıktan sonra oraya bir üs kurdular. Nihayetinde, Büyük Amiral Thrawn üslerinin yerini saptadığında ve Chopper Üssünü yok eden ve asilerin çoğunu öldüren bir saldırı başlattığında asiler gezegenden kaçmaya mecbur kalmıştı.

Coğrafya

Atollon, galaksinin Dış Halka Bölgeleri'nde Lothal sektörünün haritada olmayan bir bölgesinde, büyük bir hiper-uzay güzergahının dışında bulunuyordu. Gezegen nefes alınabilir bir atmosfere fakat sıcak bir iklime sahipti. Ağaç mercanlarıyla kaplanmış kayalık yüzeydeki kuru havaya rağmen, gezegen yer altının derinliklerinde tatlısu kaynağına sahipti. Gezegen, dev krykna örümceklerinin kovan olarak kullandığı mağaralara sahipti. Atollon ayrıca convoree ve dokma gibi canlılara da ev sahipliği yapıyordu.

Atollon, galaksinin Dış Halka Bölgeleri'nde Lothal sektörünün haritada olmayan bir bölgesinde, büyük bir hiper-uzay güzergahının dışında bulunuyordu. Gezegen nefes alınabilir bir atmosfere fakat sıcak bir iklime sahipti. Ağaç mercanlarıyla kaplanmış kayalık yüzeydeki kuru havaya rağmen, gezegen yer altının derinliklerinde tatlı su kaynağına sahipti. Gezegen, dev krykna örümceklerinin kovan olarak kullandığı mağaralara sahipti. Atollon ayrıca convoree ve dokma gibi canlılara da ev sahipliği yapıyordu.

Gezegenin el değmemiş doğası, ayrıca kendini Güç'ün karanlık ve aydınlık tarafları arasındaki denge olarak gören, Güç'ün kuvvetli bir varlığı olan Bendu'nun alanıydı. Atollon, Lothal sektörünün antik halkının sanat eserlerinde tasvir edilmesine rağmen İmparatorluk'un yıldız haritalarında görünmüyordu. Anka Bölüğü, çoğu savaş sırasında yok olmasına ramak kalmasının ardından, güçleri için İmparatorluk'a karşı üs kıtlığı çekmişti. YSÖ 3'te, asiler astromekanik droidi Chopper ve AP-5 tarafından sağlanan İmparatorluk ağı ve asi verilerini karşılaştırarak Atollon'u buldu ve başarıyla Chopper üssünü kurdu. Teğmen Dicer'ın ani kayboluşundan sonra, gezegenin yerli canlılarından birinin dev örümceğimsi bir yırtıcı olan krykna olduğunu keşfettiler. Nihayetinde sensör işaretleyicilerini çit olarak kullanarak üssün güvenliğini sağlamayı başardılar. Daha sonra, eski Jedi Ahsoka Tano, Jedi Şövalyesi Kanan Jarrus, onun Padawan'ı Ezra Bridger ve Chopper ile buluşmak için Malachor'daki bir görev için yola çıkmalarının öncesinde Atollon'a seyahat etti.

Malachor'daki görevlerinden döndükten sonra, kör olan Kanan, Ezra ve Chopper, asi yoldaşları Rex, AP-5, Kumandan Jun Sato tarafından karşılanmışlardı. YSÖ 2'de, Atollon Chopper üssünü ağırlamaya devam etti. Kanan Güç'te meditasyon yapmak için arkada kalırken Ezra, Hera Syndulla'nın asi birliği içinde daha büyük bir liderlik rolü üstlendi ve Anka Bölüğü'ne İmparatorluk yıldız savaşçısı geri kazanma tesisi Reklam İstasyonu hakkında bilgi sağlayan Weequay bir korsan olan Hondo Ohnaka'yı kurtarmada başarılı bir görev yönetti. Ezra orada bir bilgi toplama görevi yönetirken Kanan, ona krykna korkusunun üstesinden gelmesini Güç'le olan bağlantısını onarmasını öğreten Bendu ile karşılaştı. Kanan ayrıca Ezra'nın Malachor'da elde ettiği Sith Holocron'unu Bendu'nun gözetiminde bıraktı. Eski Sith Maul, Hera ve diğer Ghost mürettebatını kaçırdıktan sonra Kanan ve Ezra, Bendu'yu bulmak ve Sith Holocron'unu geri almak için bir speeder bike üzerinde Atollon'un vahşi bölgelerine doğru yola çıktılar. Orada Bendu'ya, Maul'un Sith Holocron'unu, Kanan'ın Jedi Holocron'u ile birleştirmeyi planladığını anlattılar. Bendu, Ezra ve Kanan'a böyle yapmanın açıklık sağlayacağını fakat karmaşaya yol açabileceğini öğütledi. Yine de, Ezra'nın Sith Holocron'unu krykna dolu bir yeraltı mağarasından almasına izin verdi. Kanan'ın yardımıyla, Ezra dev örümcek korkusunun üstesinden geldi ve birlikte Holocron'u geri aldılar.