Sithpedi
Advertisement
Sithpedi
Diğer kullanımları için şuraya bakın: Droid Ordusu.

"Sizin için ürettiğimiz bu yeni savaş droidleriyle, galaksideki en güçlü orduya sahip olacaksınız."
―Wat Tambor, Kont Dooku'ya[kaynak]

BSK droid ordusu, Ayrılıkçı ordusu, droid ordusu veya droid orduları olarak da bilinen Ayrılıkçı Droid Ordusu, Klon Savaşları zamanında Bağımsız Sistemler Konfederasyonu'nun kara ordusuydu ve Konfederasyon askeriyesinin bir parçasıydı. Droid Ordusu, çoğunlukla Baktoid Muharebe Otomasyonu tarafından üretiliyordu ve Kaleesh türüne mensup siborg General Grievous önderliğinde bulunuyordu. Konfederasyon'un Devlet Başkanı Kont Dooku'ya göre Klon Savaşları'nın ilk yılı olan YSÖ 22'de Droid Ordusu, Cumhuriyet'in Klon Ordusu'ndan on kat daha büyüktü. Konfederasyon, savaşın başlangıcındaki droid miktarına ek olarak savaş süresince de droid üretmeye devam etti. Bunun örneklerinden biri ise, YSÖ 21'de Galaksilerarası Bankacılık Klanı'nın da finansal desteğiyle Konfederasyon'un 3 milyondan fazla savaş droidi siparişinde bulunmasıydı.

Darth Sidious'ın Galaktik İmparatorluk'u kurarak kendini İmparator ilan etmesi sonucu Klon Savaşları'nın sona ermesinin ardından Droid Ordusu'nun büyük çoğunluğu kapatıldı. Fakat süper taktik droidi General Kalani ve emrindeki bir grup savaş droidi gibi Droid Ordusu'nun çeşitli ögeleri kapanmadı. Bu kapanmayan savaş droidleri ve çeşitli Ayrılıkçı şahsiyetlerden oluşan küçük grupların çoğu, Galaktik İmparatorluk'un ilk yıllarında İmparatorluk tarafından avlandı. Fakat bu hücrelerin çoğu, savaşın bitmesiyle eş zamanlı olarak Cumhuriyet'in İmparatorluk'a dönüştüğünden bihaber bir şekilde hâlen gerçek düşmanlarının İmparatorluk değil, Cumhuriyet olduğuna inanarak İmparatorluk'a karşı saldırıda bulunmayı reddettiler.

Görünümler

Sithpedi logo.svg Bu liste tam değil. Sithpedi'ye katkıda bulunmak için Wookieepedia'daki liste ile güncelleyebilirsin.

Canon dışı görünümler

  • "All I Want For Life Day"

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. 1,00 1,01 1,02 1,03 1,04 1,05 1,06 1,07 1,08 1,09 1,10 Star Wars: Episode II Klonların Saldırısı
  2. 2,0 2,1 Star Wars: Bölüm III Sith'in İntikamı
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 Rise of the Separatists
  4. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Defenders of Peace"
  5. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Front Runners"
  6. Kanan 1
  7. 7,0 7,1 Star Wars: Klon Savaşları filmi
  8. Kanan 9
  9. Kanan 7
  10. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Water War"
  11. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Innocents of Ryloth"
  12. Catalyst: A Rogue One Novel
  13. Star Wars: Force Collection (Kart: B1 Battle Droid)
  14. Star Wars: On the Front Lines
  15. StarWars.com Encyclopedia Encyclopedia'da STAP (eski bağlantı; yedek bağlantı)
  16. Star Wars: Galaksi Atlası
Advertisement