Bu makale Klon Savaşları sırasında Galaktik Cumhuriyet tarafından kullanılmış ordu ile ilgili. Galaktik Cumhuriyet'in kuruluş döneminde kullanılan Cumhuriyet ordusu ya da Yeni Cumhuriyet tarafından kullanılan ordu makalesini arıyor olabilirsiniz.

"Otoritemin ilk adımı büyümekte olan Ayrılıkçı krizini engellemek için Büyük Cumhuriyet Ordusu'nu kurmak olacak."
―Sheev Palpatine[kaynak]

Cumhuriyet Ordusu, klon ordusu veya Galaktik Ordu olarak da bilinen Büyük Cumhuriyet Ordusu (BCO), Klon Savaşları sırasında Cumhuriyet Askeriyesi'nin ordu dalıydı. Birinci Geonosis Savaşı zamanında Galaktik Cumhuriyet, on binlerce klon askeri Bağımsız Sistemler Konfederasyonu'nun Ayrılıkçı Droid Ordusu'na karşı aktif hale getirmişti. Jango Fett'in genetik şablonu üzerine büyütülmüş insan klonlara ek olarak Büyük Ordu, AV-7 Araç Önleyici Ağır Top, BGKK süratçisi ve Arazisel Taktik İnfazcı Vasıtası gibi çeşitli askeri araç ve karasal desteğini de içinde bulunduruyordu.

Galaksinin bir savaş tarafından tüketileceğine inanan Jedi Ustası Sifo-Dyas, Cumhuriyet'in son yılları sırasında Kamino hükümeti ile bir klon ordusu yaratmalarını istemek için iletişime geçmişti. Bu süreçte binlerce yıldız sistemi Ayrılıkçı hareketine katıldıkça Galaktik Senato, Yüce Şansölye Sheev Palpatine'e harp zamanı yetkileri verdi. Bunun sonucu olarak binlerce hazırda ve tesislerde bekleyen milyonlarca klon ile Büyük Cumhuriyet Ordusu resmi olarak oluşturuldu. Senato, Jedi Düzeni'ni Cumhuriyet'in düşmanlarına karşı Büyük Ordu'nun başına geçmek için çağırdığında binlerce yıldır barışın koruyucuları olarak hizmet eden Jedi Şövalyeleri, Jedi Generaller olmuştu.

Üç yıl boyunca Büyük Ordu, savaşta Dış Halka Bölgeleri'nde yaşanan seferlerden başkent Coruscant'a yapılan bir saldırıya kadar parçalanmakta olan galaksinin her cephesinde savaştı. Entrikalarının açığa çıkması üzerine Palpatine, gizli kimliği Sith Lordu Darth Sidious'u açıklamıştı. Böylece 66. Emir'in verilmesi üzerine klonlar, liderlerine ihanet etmiş ve galaksinin yüzünden Jedi Düzeni'ni silmişti. Sidious'un kendini Galaktik İmparatorluk'un İmparator'u olarak ilan etmesi üzerine Büyük Cumhuriyet Ordusu, Yeni Düzen ile birlikte İmparatorluk Ordusu'na dönüşecek ve mevcut askerleri stormtrooper'ların ilk jenerasyonu olarak İmparatorluk'a hizmet edecekti.

Tasvir

Yapı

"Cumhuriyet için!"
―"Thorn," ölümünden hemen önce klon askeri savaş çığlığını bağırıyor[kaynak]

Klon askerler, Klon Savaşları boyunca Büyük Cumhuriyet Ordusu'nu oluşturdu.

Klon askerler Büyük Cumhuriyet Ordusu'nda piyade birimleri olarak hizmet veriyordu.[13] Sıradan askere ilave olarak, Büyük Ordu klon soğuk taarruz askerleri ve klon SKUBA askerleri gibi ortam esaslı birimleri içeren birçok uzmanlık alanlarından oluşuyordu. Klon ordonat uzmanı ve klon pilot asker gibi diğer değişken birimler sırayla bomba dağıtım ve uçuş gibi özellikle belirli hizmetler için eğitilmişlerdi. GKK askerleri ve klon komandoları, Büyük Ordu'da fevkalade yetenekleri ve uzmanlaşmış eğitimleri yüzünden elit birimler olarak görülüyorlardı.[14]

Büyük Cumhuriyet Ordusu kara güçlerine destek olmaları için çeşitli askeri araçlara sahipti. Büyük Ordu'nun başlıca savaş tankı aynı zamanda "AT-İV" Yürüyücü olarak da bilinen Arazisel Taktik İnfazcı Vasıtası idi, bacakları yürüyene arttırılmış sabitlik sağlıyordu fakat aracın genel hızını azaltıyordu.[15] Büyük Ordu'nun etkinliğinde hareketliliğin kilit faktör olmasıyla, ve klonlara arttırılmış işlevsel menzil, hız, hareketlilik, ve ateş gücü sağlama emri üzerine ordu BGKK süratçileriyle donatılmıştı.

Birim yapısı

Rütbeler

"Şimdi sen bir yüzbaşı ve ben bir Jedi isem, teknik olarak senden üst rütbeye sahibim, değil mi?
Benim kitabımda tecrübe her şeyden üstündür.
"
―Jedi Komutan Ahsoka Tano ve Klon Yüzbaşı CT-7567 "Rex"[kaynak]

İlk başta Büyük Ordu klon subaylarının rütbelerini ayırmak için renk kullanılıyordu. Bu sistem savaş alanında klon olmayanlar ve kaskları arızalanan klonların yararına yapılmıştı. Jedi'lar klonları kişiliklerini ön plana çıkarmaya teşvik ettiğinde kullanımdan düştü. Bunun sonucu olarak klon ordusu, eşsiz renk ve işaretlerle zırhlarını değiştirdikleri yeni bir sistem kullanmaya başladı.[14] Hodnar Borrum gibi klon ve Jedi olmayanlar da Büyük Ordu'da Cumhuriyet subayı olarak görev alabiliyordu.[16]

Jedi rütbeleri

Jedi Generaller, Büyük Cumhuriyet Ordusu'nun kontrolüne sahipti.

Klon rütbeleri

Diğer pozisyonlar

Sahne arkası

Büyük Cumhuriyet Ordusu ilk olarak Star Wars ön üçleme serisinin 2002 filmi Star Wars: Bölüm II Klonların Saldırısı filminde görüldü.[1]

Görünümler

Leia, Princess of Alderaan sesli kitabı (Ekranda görülüyor)

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

Şablon:Cumhuriyet Askeriyesi birimleri