FANDOM

Premium-Eras-canon
Bu makale Klon Savaşları döneminde Galaktik Cumhuriyet tarafından kullanılmış ordu ile ilgili. Galaktik Cumhuriyet'in kuruluş döneminde kullanılan Cumhuriyet ordusu ya da Yeni Cumhuriyet tarafından kullanılan ordu makalesini arıyor olabilirsiniz.
"Otoritemin ilk adımı büyümekte olan Ayrılıkçı krizini engellemek için Büyük Cumhuriyet Ordusu'nu kurmak olacak."
―Sheev Palpatine[src]

Cumhuriyet Ordusu ve klon ordusu olarak da bilinen Büyük Cumhuriyet Ordusu (BCO), Klon Savaşları sırasınca Galaktik Cumhuriyet'in ordu dalıydı. Geonosis Savaşı zamanında Galaktik Cumhuriyet onbinlerce klon askeri Bağımsız Sistemler Konfederasyonu'nun Ayrılıkçı Droid Ordusu'na karşı aktif hale getirmişti. Jango Fett'in genetik şablonu üzerine büyütülmüş insan klonların üstüne Büyük Ordu, AV-7 Araç Önleyici Ağır Top, SGKK süratçileri ve Arazi Taktiksel İnfazcılar gibi çeşitli askeri araç ve karasal desteği içinde bulunduruyordu.

Galaksinin bir savaşa kapılacağına inanan Jedi Ustası Sifo-Dyas, Cumhuriyet'in son yıllarına doğru Kamino hükümeti ile iletişime geçip bir klon ordusu siparişi vermişti. Bu süreçte binlerce yıldız sistemi Ayrılıkçı davasına katıldıkça Galaktik Senato, Yüce Şansölye Sheev Palpatine'e harp zamanı yetkileri verdi. Bunun sonucu olarak binlerce hazırda ve tesislerde bekleyen milyonlarca klon ile Büyük Cumhuriyet Ordusu resmi olarak oluşturuldu. Senato, Jedi Düzeni'ni Cumhuriyet'in düşmanlarına karşı Büyük Ordu'nun başına geçmek için çağırdığında binlerce yıldır barışın koruyucuları olarak hizmet eden Jedi Şövalyeleri, Jedi Generaller olmuştu.

Üç yıl boyunca Büyük Ordu savaşta Dış Halka Bölgeleri'nden başkent Coruscant'a kadar parçalanmakta olan galaksinin her cephesinde savaştı. Entrikalarının açığa çıkması üzerine Palpatine, gizli kimliği Sith Lordu Darth Sidious'u açıklamıştı. Böylece 66. Emir'in verilmesi üzerine klonlar, liderlerine ihanet etmiş ve galaksinin yüzünden Jedi Düzeni'ni silmişti. Sidious'un kendisini Galaktik İmparatorluk'un İmparator'u olarak ilan etmesi üzerine Büyük Cumhuriyet Ordusu, Yeni Düzen ile birlikte İmparatorluk Ordusu'na dönüşecek ve mevcut askerleri stormtrooper'ların ilk jenerasyonu olarak İmparatorluk'a hizmet edecekti.

Açıklama

Yapı

"Cumhuriyet için!"
―"Thorn," ölümünden hemen önce klon askeri savaş çığlığını bağırıyor[src]
212th Battalion

Klon askerleri Klon Savaşları boyunca Büyük Cumhuriyet Ordusu'nu oluşturdu.

Klon askerleri Büyük Cumhuriyet Ordusu'nda piyade birimleri olarak hizmet ettiler. Sıradan askere ilave olarak, Büyük Ordu klon soğuk saldırı askerleri ve klon SKUBA askerleri gibi ortam esaslı birimleri içeren birçok uzmanlık alanlarından oluşuyordu. Klon ordonat uzmanlık alanı ve klon askeri pilotları gibi diğer değişken birimler sırayla bomba dağıtım ve uçuş gibi özellikle belirli hizmetler için eğitilmişlerdi. GKK askerleri ve klon komandoları, Büyük Ordu'da fevkalade yetenekleri ve uzmanlaşmış eğitimleri yüzünden elit birimler olarak görülürlerdi.

Büyük Cumhuriyet Ordusu kara güçlerine destek olmaları için çeşitli askeri araçlara sahipti. Büyük Ordu'nun başlıca savaş tankı aynı zamanda "HA-Tİ" Yürüyen olarak da bilinen Her Arazi Taktiksel İnfazcı idi, bacakları yürüyene arttırılmış sabitlik sağlıyordu, ama ama aracın genel hızını azaltıyordu. Büyük Ordu'nun etkinliğinde hareketliliğin kilit faktör olmasıyla, ve klonlara arttırılmış işlevsel menzil, hız, hareketlilik, ve ateş gücü sağlama emri üzerine ordu BGKK süratçileriyle donatılmıştı.

Birim yapısı

Sahne arkası

Büyük Cumhuriyet Ordusu ilk olarak Star Wars orijinal üçleme serisinin devamı serisinden olan 2002 filmi Star Wars: Bölüm II Klonların Saldırısı filminde görüldü.

Görünümler

Kaynaklar

Notlar ve referanslar