Sithpedi
Advertisement
Sithpedi

Büyük ReSenkronizasyon, Galaktik Cumhuriyet tarafından kullanılan farklı takvimleri kalibre etmek için Cumhuriyet Ölçü & Standartlar Bürosu tarafından YSÖ 36 yılında yaratılan 60 yıl uzunluğunda bir notasyon sistemiydi. YSS 25 yılında Yeni Cumhuriyet tarafından ortadan kaldırıldı ve Standart Galaktik Takvim olarak yeniden düzenlendi. Bu olaydan beri tarih sistemi için sıfır yılı olarak kabul edilmişti: Naboo İşgali; 3 yılında, Ayrılıkçı Krizi; 11 yılında, Birinci Geonosis Savaşı; 13 yılında, Büyük Jedi Tasfiyesi; 16 yılında, Yavin Savaşı; 35 yılında ve Endor Savaşı ise 39 yılında yaşanmıştı. Yedinci Ruusan Savaşı ise BrS 965'te yaşanmıştı.

ReSenkronizasyon'u kullanarak yazılan tarihler aşağıdaki gibi yazılıyordu:

[Yıl]:[Ay]:[Gün]
Örnek: 13:5:21

ReSenkronizasyon'dan sonra gelen tarihler bu şekilde yazılmıyordu. Sadece ReSenkronizasyon'dan önceki tarihler için BrS kullanılıyordu.

Örnek: BrS 4.965

Büyük ReSenkronizasyon tarafından tanıtılan tarih sistemi, İmparatorluk Dönemi sırasında hâlâ kullanımdaydı ancak bazı İmparatorluk üyeleri, İmparatorluk'un kuruluşu olan YSÖ 19 yılını başlama noktası olarak seçiyordu. Büyük ReSenkronizasyon, Yeni Cumhuriyet altında kullanılmaz hale geldi ve YSS 25 yılında Yavin Savaşı'nı sıfır yılı olarak kabul eden Standart Galaktik Takvim ile değiştirildi.

Sahne arkası

BrS için tarih şeması, Klon Savaşları'nın sonu için kullanan A Guide to the Star Wars Universe'te ortaya çıktı.

Görünümler

Kaynaklar

  • A Guide to the Star Wars Universe (İlk bahsedilme)
  • Cynabar's Fantastic Technology: Droids (Date format used)
  • Gundark's Fantastic Technology: Personal Gear (Date format used)
  • SWInsider.png "Order 66: Destroy All Jedi"—Star Wars Insider 87
  • The Essential Atlas
  • The Essential Guide to Warfare
Advertisement