FANDOM

Premium-Eras-canon
Z-95 Headhunter

İçerik yaklaşıyor.

"Galaksimizin özgürlüğünü ve geleceğini temsil eden sizlerin önünde durmak bir onurdur. Önceden iyi olan Cumhuriyet ve Jedi Düzeni kendi hırslarının kurbanı oldu, ve Yüce Şansöyle monopolilerin bir kuklası olmaktan fazlası değil. Siz değişim istediğiniz, liderlik istediğiniz için, bu çağrıyı alçalgönüllülükle kabul ediyorum. Birlikte sisteme karşı geldik. Eşitlik istedik. Ve nasıl karşılandık? Savaşla! Jedi'ların gizli klon ordusu açığa çıktı, ve hainlikleri tahmin edebileceğimizden de fazlaydı! Biz sadece droid feda ederken, sayısız yaşam formu—Jedi'ların yarattığı bu klonlar—ölümlerine yollandı. Bizim askerlerimiz canlı ve savaşa istekleriyle gidiyorlar! Onlar sizin babalarınız ve oğullarınız, anneleriniz ve kızlarınız, savaş için dizayn edilip ve büyütüldükleri için değil, asil bir sebep için savaşdıklarını kalplerinde bildikleri için gidiyorlar!"
―Devlet Başkanı Dooku, Ayrılıkçı erkanlarına konuşuyor[src]

Bağımsız Sistemler Konfederasyonu (BSK), diğer isimleriyle Ayrılıkçı İttifak, Ayrılıkçı Devlet ve yaygın ismiyle Ayrılıkçılar, Dış Halka Bölgelerinin ve Orta Halka'nın bir kısmını kontrol eden kısmen tanınan bir galaktik hükümetti. Galaktik Senato içindeki yolsuzluktan ve aşırı vergiler sebebiyle ayrılan binlerce yıldız sistemi ile oluşan Konfederasyon, İttifak'ın devlet başkanı olarak görev yapan eski Jedi Count Dooku tarafından yönetiliyordu. Buna ek olarak Konfederasyon gizli bir şekilde Viceroy Nute Gunray tarafından yönetilen Ticaret Federasyonu, Wat Tambor tarafından yönetilen Tekno Birliği, San Hill tarafından yönetilen ve Scipio'da bulunan Galaksilerarası Bankacılık Klanı, Ticaret Loncası ve Şirket İttifakı tarafından desteklendi.

YSÖ 24'te başlayan ayrılıkçı hareket yeni oluşmuş ittifak ve Cumhuriyet arasında tansiyonlar arttıkça politik bir krize dönüşmeye başladı. YSÖ 22'de Cumhuriyet ve Konfederasyon, klon ve droid ordularını kullanarak savaşa girişti ki bu bir milenyumdur ilk defa olan pan-galaktik bir savaşa dönüştü.

Ardından gelen 3 yıl boyunca süren Klon Savaşlarında Ayrılıkçılar, Cumhuriyeti dizlerinin üstüne çökertmeye çalıştı. Fakat galaksinin çoğunun bilmediği şey, savaşın Cumhuriyet lideri Yüce Şansölye Sheev Palpatine yani, Sith Lordu Darth Sidious'un planı olduğu, Ayrılıkçıları Count Dooku ile kontrol ettiği ve her iki tarafı da oynadığıydı. YSÖ 19'a gelindiğinde ve savaşın son yıllarına yaklaşıldığında Konfederasyon, Dış Halka Kuşatmalarında bir çok kayıp alıyordu. Dooku'nun ölümünün ardından, Ayrılıkçı Konseyi Mustafar üzerinde infaz edildi. Bu olayları takiben droid ordusu kapatıldı ve savaşın sona ermesiyle devlet hızla çöktü. Savaşın bitmesiyle, Ayrılıkçıları destekleyen ticaret grupları tekrar kamusallaştırıldı ve geriye kalan yıldız sistemleri Cumhuriyet'in varisi olan Galaktik İmparatorluk'a kendi rızalarıyla ya da zorla tekrar katıldı.

Görünümler

Kaynaklar

Dış bağlantılar

Notlar ve referanslar