FANDOM

Premium-Eras-canon
Gördüğünüz versiyon sayfanın tamamlanmış hali değil veya gereğinden kısa ancak yapılacaklar listemizde ön sıralarda. Eğer bu şablon uzun süredir sayfadaysa veya sayfanın genişletilmesini istiyorsanız tartışma sayfasına not bırakınız.
Diğer kullanımları için şuraya bakın: Konfederasyon (belirsizlik).
"Galaksimizin özgürlüğünü ve geleceğini temsil eden sizlerin önünde durmak bir onurdur. Önceden iyi olan Cumhuriyet ve Jedi Düzeni kendi hırslarının kurbanı oldu, ve Yüce Şansöyle monopolilerin bir kuklası olmaktan fazlası değil. Siz değişim istediğiniz, liderlik istediğiniz için, bu çağrıyı alçalgönüllülükle kabul ediyorum. Birlikte sisteme karşı geldik. Eşitlik istedik. Ve nasıl karşılandık? Savaşla! Jedi'ların gizli klon ordusu açığa çıktı, ve hainlikleri tahmin edebileceğimizden de fazlaydı! Biz sadece droid feda ederken, sayısız yaşam formu—Jedi'ların yarattığı bu klonlar—ölümlerine yollandı. Bizim askerlerimiz canlı ve savaşa istekleriyle gidiyorlar! Onlar sizin babalarınız ve oğullarınız, anneleriniz ve kızlarınız, savaş için dizayn edilip ve büyütüldükleri için değil, asil bir sebep için savaşdıklarını kalplerinde bildikleri için gidiyorlar!"
―Devlet Başkanı Dooku, Ayrılıkçı erkanlarına konuşuyor[src]

Ayrılıkçı İttifak, Ayrılıkçı Devlet ve yaygın şekilde Ayrılıkçılar olarak da bilinen Bağımsız Sistemler Konfederasyonu (BSK), Orta Halka'dan ve Dış Halka'ya kadar binlerce yıldız sisteminin Galaktik Cumhuriyet'ten ayrılmasıyla oluşmuş ayrılıkçı bir hükümetti. Konfederasyon, Galaktik Senato içindeki yolsuzluk ile aşırı vergiler ve galaksideki en varlıklı ve prestijli gezegenlerin bulunduğu Merkez Dünyalar'ın ihmaline karşı genel hoşnutsuzluk sebepleri yüzünden kurulmuştu.

Konfederasyon'u eski Jedi Serenno Kontu olan Dooku, Devlet Başkanı olarak yönetiyordu. Buna ek olarak Konfederasyon gizli bir şekilde Naip Nute Gunray tarafından yönetilen Ticaret Federasyonu, Başkan San Hill tarafından yönetilen İntergalaktik Bankacılık Klanı, Ustabaşı Wat Tambor tarafından yönetilen Tekno Birliği, Presidente Shu Mai tarafından yönetilen Ticaret Birliği, Magistrate Passel Argente tarafından yönelien Şirket İttifakı ve Retail Causus tarafından destekleniyordu.

YSÖ 24'te başlayan Ayrılıkçı Krizi, yeni oluşmuş Konfederasyon ve Cumhuriyet arasında tansiyon yükseldikçe siyasi bir krize dönüşmeye başladı. YSÖ 22'de Cumhuriyet ve Konfederasyon, klon ve droid ordularını kullanarak savaşa girişti ve bu bir milenyumdur yaşanmamış galaksi çapında bir savaşa dönüştü.

Takip eden 3 yıl boyunca galaksinin her noktasında süren Klon Savaşları'nda Ayrılıkçılar, Cumhuriyet'e diz çöktürmeye çalıştı. Bir diğer yandan galaksinin çoğunluğunun bilmediği şey, savaşın siyasi kişiliği Cumhuriyet lideri Yüce Şansölye Sheev Palpatine olan ve Ayrılıkçıları Kont Dooku ile kontrol edip her iki tarafı da oynayan Sith Lordu Darth Sidious'un planı olduğuydu. YSÖ 19'da savaşın sonuna yaklaşıldığında Konfederasyon, Coruscant Savaşı'nda filosunun üçte birini kaybetmesine ek olarak Dış Halka Kuşatmaları'nda birçok kayıp alıyordu. Dooku'nun ölümü ve Yüce Komutan General Grievous'un Utapau'da yaşadığı yenilgiden sonra Ayrılıkçı Konseyi, Mustafar gezegeninde katledildi. Droid ordusunun inaktif hale getirilmesiyle savaş sona ererken Konfederasyon hızlı bir şekilde yıkıldı. Çatışmalarından bitmesinden sonra davayı destekleyen ticaret grupları millileştirildi ve geriye kalan yıldız sistemleri Cumhuriyet'in varisi olan Galaktik İmparatorluk'a kendi rızalarıyla ya da zorla tekrar katılırken droid ordusunun bazı unsurları da hücreler haline geldi.

Görünümler

Kaynaklar

Dış bağlantılar

Notlar ve referanslar