Sithpedi
Advertisement
Sithpedi
Bu makale, bu konunun Canon versiyonunu ele alıyor.
Bu konunun Legends makalesine gitmek için buraya bas.

Galaktik Cumhuriyet'in ve sonradan da Galaktik İmparatorluk'un başkenti olan Coruscant

Başkent, bölgesel bir hükûmetin merkeziydi.[kaynak?]

Tarih

Merkez Dünyalar'da bulunan Coruscant gezegeni, galaktik kültür ile medeniyetin merkezi ve Galaktik Cumhuriyet ile sonradan Galaktik İmparatorluk'un merkezi olduğu için galaksinin başkenti olarak kabul ediliyordu.[1] Klon Savaşları sırasında Dış Halka'da bulunan Raxus Secundus, Bağımsız Sistemler Konfederasyonu'nun başkentiydi ve Ayrılıkçı Senatosu'na ev sahipliği yapıyordu.[2]

Chandrila, Endor Savaşı'nın ardından Asi Birliği tarafından kurulan Yeni Cumhuriyet'in başkenti hâline geldi.[3] Tarafsız gezegenlerin de desteğini kazanmak ve Eski Cumhuriyet ile İmparatorluk hükümleri sırasında baş gösteren anlaşmazlıkları ortadan kaldırmak amacıyla Yeni Cumhuriyet, hükûmet merkezini Coruscant'tan taşımayı tercih etti. Bunun yerine Yeni Cumhuriyet'in başkenti ve Galaktik Senato, seçimler vasıtasıyla dönüşümlü olarak üye gezegenlere taşınacaktı. Endor Savaşı'ndan yaklaşık 30 yıl sonra Hosnian Prime, Yeni Cumhuriyet'in başkentiydi. Hosnian Prime, İlk Düzen'in Starkiller Üssü isimli süper silahı tarafından yok edilinceye kadar başkent kaldı.[4]

Ayrıca birçok gezegenin de başkentleri vardı. Theed şehri, Orta Halka'da bulunan Naboo gezegeninin başkentiydi.[5] Mos Espa, Dış Halka'da bulunan Tatooine'in fiilî başkentiydi.[6] Lothal gezegeninin de, İmparatorluk Kompleksi ile Lothal Şehri Kongre Binası'na ev sahipliği yapan bir başkenti bulunuyordu.[7]

Görünümler

Sithpedi logo.svg Bu liste tam değil. Sithpedi'ye katkıda bulunmak için Wookieepedia'daki liste ile güncelleyebilirsin.

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. StarWars.com Encyclopedia Encyclopedia'da Coruscant (eski bağlantı; yedek bağlantı)
  2. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Heroes on Both Sides"
  3. Aftermath
  4. Star Wars: The Force Awakens: The Visual Dictionary
  5. Star Wars: Bölüm I Gizli Tehlike
  6. Ultimate Star Wars
  7. Asiler mini logo.png Star Wars Asiler – "Vision of Hope"
Advertisement