Sithpedi
Advertisement
Sithpedi
Blue-question-mark.png

Bu makalenin başlığı tahminidir.

Her ne kadar bu makale geçerli kaynaklara dayalı olsa da söz konusu öznenin asıl ismi tamamen tahminidir.

"1977 yazında çok, çok uzak bir galaksiye olan yolculuğumuz başladı ve o zamandan beri bu hayali kuruyoruz. Bu şans bizi onore etti, sorumluluk birazcık korkutsa da Game of Thrones'un son sezonu biter bitmez işe koyulmak için sabırsızlanıyoruz."
―David Benioff ve DB Weiss'in ortak açıklaması[kaynak]

Yeni bir Star Wars film serisi şu an Lucasfilm tarafından geliştirilmekte. HBO'nun Game of Thrones dizisinin yaratıcıları David Benioff ve DB Weiss'in film serisini yazacağı ve yöneteceği açıklansa da 28 Ekim 2019'da Netflix, Inc. ile çakışan zamanlamalar yüzünden seriden çekildikleri açıklanmıştı. Böylece serinin geleceği bilinmez bir hal aldı.[2][3][4]

10 Aralık 2020'deki bir Disney yatırımcılar çağrısında, Star Wars: Rogue Squadron filminin[5] Patty Jenkins tarafından yönetilip 2023'te vizyona gireceği açıklandı.[6] Lucasfilm henüz Rogue Squadron'un Benioff ve Weiss tarafından yapılan üçlemenin bir parçası olup olmadığı ya da serinin hâlâ gelişmede olduğu hakkında resmî bir açıklama yapmadı.

Gelişme

Film serisi 6 Şubat 2018'de StarWars.com'da açıklanmıştı. Akabinde Benioff ve Weiss Game of Thrones serisinin sekizinci ve sonuncu sezonu yayınlandığında film üzerine çalışmaya başlayacaklarını açıklamıştı.[1] Dizinin sonuncu sezonunda George Lucas seti ziyaret etmiş ve bir bölümün direktörlüğüne yardımcı olmuştu.[7][8] 10 Şubat 2019'da HBO Başkanı Casey Bloys, Benioff ve Weiss'in Game of Thrones'un bitmesinden sonra, yeni drama dizisi Confederate'tan önce yeni bir Star Wars film üçlemesinde çalışacaklarını doğrulamıştı.[9]

Lucasfilm başkanı Kathleen Kennedy'ye göre Benioff ve Weiss'in başlıksız Star Wars filmleri arasında kendi serisi üzerinde çalışan Rian Johnson ile birlikte çalışacaklardı.[10] Mayıs 2019'da dörtlü film planlarını "kitleme" kararı aldı.[11] O yaz Benioff ve Weiss, George Lucas ile film adına araştırma yapmak için İtalya'ya gitti.[12] Ancak 28 Ekim 2019'da Netflix, Inc. ile çakışan zamanlamalar yüzünden seriden çekildikleri açıklanmıştı. Böylece serinin geleceği bilinmez bir hal aldı.[2][3][4] İki gün sonra Variety, Benioff ve Weiss'in film serisi planlarının Jedi'ın ilk safhalarını araştıracağını açıkladı.[13]

Yayınlanma

"Ulaştığımız sonuç üç senenin bir nefes alıp baştan başlamakla kalmayın yayınlanacak yeni seriler için iyice hazırlamaya yeterli olacağıydı."
―Disney CEO'su Bob Iger[kaynak]

Eylül 2018'de Bob Iger, içeriklerin "çok kısa sürede çok fazla" olduğu için Star Wars filmlerinin yayınında bir "yavaşlama" olacağını açıklamıştı.[14] 7 Mayıs 2019'da Disney 2020–2027 yayın planını açıkladı ve planda Star Wars filmlerinin 2023, 2025 ve 2027'de sinemalarda olacağı görüldü.[6][13]

Kaynakça

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 StarWars.com StarWars.comGame of Thrones Creators David Benioff and D.B. Weiss to Write and Produce a New Series of Star Wars Films (yedek bağlantı)
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 'Star Wars' Setback: 'Game Of Thrones' Duo David Benioff & D.B. Weiss Exit Trilogy (2019-10-28). deadline.com. deadline.com. 21 Temmuz 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  3. 3,0 3,1 Game of Thrones creators Benioff and Weiss drop Star Wars movies for Netflix (2019-10-29). theguardian.com. The Guardian. 17 Haziran 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  4. 4,0 4,1 Game of Thrones showrunners quit Star Wars trilogy to work on Netflix projects (2019-10-29). theverge.com. The Verge. 10 Haziran 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  5. StarWars.com StarWars.comFuture Lucasfilm Projects Revealed (yedek bağlantı)
  6. 6,0 6,1 ‘Star Wars’ Films, ‘Avatar’ Sequels Pushed Back a Year in Disney Release Calendar Shakeup (2020-07-23). variety.com. variety.com. 23 Temmuz 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  7. George Lucas secretly visited the Game of Thrones season 8 set (2019-04-01). ew.com. 4 Temmuz 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  8. George Lucas Helped Direct a Scene of the Game of Thrones Premiere (2019-04-17). io9.gizmodo.com. io9.gizmodo.com. 30 Aralık 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  9. Confederate Delay Is Independent of Controversy, HBO Boss Says (2019-02-08). tvline.com. tvline.com. 10 Temmuz 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  10. Lucasfilm putting the Star Wars movies 'on hiatus' after this year (2019-04-13). ew.com. ew.com. 3 Ağustos 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  11. Lucasfilm's Kathleen Kennedy on Planning "Next 10 Years" of Star Wars Films (2019-04-12). hollywoodreporter.com. The Hollywood Reporter. 8 Temmuz 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  12. Divided Attention and Toxic Fandom: Why the 'Game of Thrones' Duo Bailed on 'Star Wars' (2019-10-30). hollywoodreporter.com. hollywoodreporter.com. 23 Mayıs 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  13. 13,0 13,1 ‘Star Wars’: Inside ‘Game of Thrones’ Creators’ Exit and the Pressures Facing Lucasfilm (EXCLUSIVE) (2019-10-30). variety.com. Variety. 21 Temmuz 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Kaynak hatası Geçersiz <ref> etiketi: "Variety" adı farklı içerikte birden fazla tanımlanmış.
  14. Bob Iger Talks Disney's Streaming Service, 'Roseanne,' James Gunn and a Coming 'Star Wars' "Slowdown" (2018-09-20). The Hollywood Reporter. hollywoodreporter.com. 11 Mayıs 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.
Advertisement