"Babam bana siyaset, liderlik ve savaş konusunda çok şey öğretti ama her şeyden önce, ideallerimiz uğruna her tür bedeli ödememiz gerektiğini gösterdi. Eğer İmparatorluk'un yıkılmasını sağlayacaksa Bail Organa canını feda etmekten kaçınmazdı."
―Leia Organa, babası Bail Organa'yı anarken[kaynak]

Bail Prestor Organa; erkek bir Alderaanlı insan siyasetçi, Galaktik Cumhuriyet'in son günlerinde Galaktik Senato'da etkili bir barış savunucusu ve Cumhuriyet'i Yeniden Kurma Birliği'nin kurucu üyelerinden biriydi. Klon Savaşları sırasında Cumhuriyet'in ideallerini sürdürmeyi hedefleyen Sadıklar Komitesi'nin önde gelen üyelerinden olan Organa, Alderaan Senatörüydü. Galaktik İmparatorluk'a karşı erken isyanın mimarlarından biri olan Organa, eğer İmparatorluk yıkılıp yeni bir cumhuriyet ile yer değiştirilecekse tam çaplı bir Galaktik İç Savaş'ın kaçınılmaz olduğunu düşünüyordu.

Klon Savaşları sırasında Organa, Bağımsız Sistemler Konfederasyonu'yla olan savaşı dindirip barışçıl ve diplomatik bir yöntemle yıllardır süren bu çatışmayı bitirmek için Naboo senatörü Padmé Amidala ve Chandrila senatörü Mon Mothma ile çalıştı. Büyük Cumhuriyet Ordusu için klon asker üretimini artıran Cumhuriyet askeriyesini geliştirme tasarısına muhalifti ve Ayrılıkçı Birliği ile olan savaş nedeniyle yerlerinden edilen mültecilerle başa çıkmak için kurulan Alderaan Mülteci Konferansı'nın mimarıydı. Christophsis üzerindeki yardım çabasının Christophsis Savaşı'ndan kısa bir süre önce Ayrılıkçı kuşatması altına girmesi de dahil olmak üzere zaman zaman ateş altında kaldı. Ayrıca Ryloth gezegeni sakinleri, Ayrılıkçı işgali altındayken de gönderdiği yardım malzemelerini onlara ulaştığından emin olmuştu.

Cumhuriyet'in, İmparatorluk'a dönüşümünden sonra Organa, İmparatorluk Senatosu'nda görev yapmaya devam etti fakat gizlice İmparatorluk'u düşürebilmek için bir Asi Birliği kurdu. Eşi Alderaan Kraliçesi Breha Organa'yla birlikte, Leia'nın annesi Padmé Amidala doğumda öldükten ve babası Jedi Şövalyesi Anakin Skywalker Güç'ün karanlık tarafına düştükten sonra kızları Leia Organa'yı gizlice evlat edindiler. Prenses Leia, babasının ayak izlerini takip etti ve senatoda onun yerini alarak gizliden gizliye Asi Birliği'ni desteklemeye devam etti. Organa, kızını Tatooine'de inzivaya çekilmiş olan, kendisinin eski dostu ve müttefiği Obi-Wan Kenobi'yi bulmakla görevlendirdi. Sonradan Bail insanlarını savaşın yaklaştığı hakkında uyarmak için gezegenine döndü ancak çok geçti. Organa ve eşi, Alderaan'ın İmparatorluk süper-silahı Ölüm Yıldızı tarafından yok edilmesi ile hayatlarını kaybetti. İlerleyen zamanlarda Asi Birliği tarafından galakside özgürlüğü ve barışı sağlamak için savaşan devrimciler olarak sevgiyle ve saygıyla anılacaklardı.

Biyografi

Erken yaşamı ve kariyeri

Bail Organa, Klon Savaşları'nın başlamasından kısa bir süre önce

Bail Organa, bir siyasetçi ve Alderaan Kraliyet Ailesi'nin bir üyesiydi.[3] Naboo istilasını takiben bir noktada, gezegenini temsil etmek için evlilikle akrabası olan Bail Antilles'in yerini alarak Galaktik Cumhuriyet Senatosu'na katıldı.[12] Organa ayrıca Alderaan genel valisi ve Alderaan Kraliçesi Breha Organa'nın kocasıydı.[13]

Galaksilerarası siyasal alana girdiğinde, kendisiyle çoğu konuda hemfikir olan Naboolu Padmé ve Chandrillalı Mon Mothma ile güçlü bağlar kurdu. Ayrıca eski Cumhuriyet şansölyesi Finis Valorum'la da yakın arkadaş oldu.[12] Dürüstlüğü ve adalete olan bağlılığı sayesinde Organa, senatörler arasında saygı kazandı ve saygın bir siyasetçi haline geldi.[3] Organa'nın en iyi çabalarına rağmen, Galaktik Hükümet, yolsuzluktan çok tepki aldı ve bu da en nihayetinde, şikayetçi kimselerin aşırı bir adım atmasına sebep oldu: Eski Jedi Kont Dooku tarafından yönetilerek, esnek bağlantıları olan uzak yıldız sistemleri bir araya geldiler ve Bağımsız Sistemler Konfederasyonu'nu oluşturdular ve kendilerini resmî olarak Cumhuriyet himayesinden çıkardılar.[14] Ayrılıkçılığın yayılması ve Konfederasyon'un yükselmesiyle Organa, Senato'nun, üyelerinin Cumhuriyet'i ve onun lideri Yüce Şansölye Sheev Palpatine'i destekleyen Sadıklar Komitesi'ne katıldı. Kurul kadrosunda Organa, Padmé Amidala ile yakından çalıştı.[3]

Zamanla, Ayrılıkçı Krizi çok geniş bir çatışmaya yol açarak, Klon Savaşları'nı başlattı. Organa, savaş karşıtıydı fakat savaşın kaçınılmazlığının da farkındaydı. Böylece rahatlatma görevleri ve diğer türlü insancıl görevlere kendini daha da verdi. Bundan dolayı, Jedi Düzeni üyeleriyle de sık sık birlikte çalışırdı. Bu da onun, Jedi'lara karşı derin bir saygı beslemesini sağladı.[3]

Klon Savaşları

Christophsis

"Yardım edin General Kenobi, Tek umudumuz sizsiniz."
―Senatör Organa, Christophsis'de yardım isterken[kaynak]

Organa, Christophsis yardım girişimini yönetirken

Christophsis Savaşı'ndan kısa bir süre sonra Organa, kuşatılmış halk ve Cumhuriyet askerlerine gidecek bir yardım timini bizzat kendisi yönetti. Bu durumda o ve bu yardım çabası, Christophsis'in yüzeyinde General Whorm Loathsom'un güçleri[15] tarafından kıstırıldı ve meşhur Amiral Trench tarafından ablukaya alındılar.[16] Jedi Şövalyeleri Anakin Skywalker ve Obi-Wan Kenobi, Organa'yı kaçırmak amacıyla Amiral Trench'e bir saldırı gerçekleştirince, Trench buna cevap olarak onları bir ayın arkasına çekilmeye zorladı. Trench, Bail Organa'nın doğudaki, şehirden uzak lüks sitelerde bulunan[15] Besin Bakanı'nın Tesisi'nde bulunan kampına birkaç yıkıcı atak gerçekleştirerek Skywalker ve Kenobi'yi ayın arkasından çıkarttı fakat, Skywalker ve Amiral Yularen tarafından komutasındaki IPV-2C Gizlilik Korveti, Amiral'in ablukasını yıkmayı başardı. Organa daha sonra Skywalker'a malzemeleri getirdiği için teşekkür etti[16] ve Loathsom'un kuvvetlerinin geri çekilmesini izledi.[15]

Toydaria

Organa ve Binks, Toydaria'da

Christophsis'i takiben Organa, ticaret görevlerine gönderildi. Görevlerin başarılı olmasından sonra Jedi Ustaları Yoda, Mace Windu ve Obi-Wan Kenobi, Organa'yla iletişime geçip onu Cumhuriyet filosunun Ryloth'u koruruken yok edilmesi hakkında bilgilendirdi. Sonrasında kendisinden, Naboo Temsilcisi Jar Jar Binks ile Toydarialıları, Ryloth'a yardım gönderebilmek amacıyla gezegenlerini kullanmak için ikna etmesi istendi.[17]

Ancak Organa ve Binks, Toydarialıların tarafsız kalacağını iddia eden Ticaret Federasyonu senatörü Lott Dod ile karşı karşıya kaldılar. Buna rağmen Kral Katuunko, Ticaret Federasyonu'nun bu görevden haberi olmaması koşuluyla Cumhuriyet'in gemilerini Twi'lek'lere yardım için kullanmalarına izin verdi. Organa daha sonra Binks'ten akşam yemeği partisinde malzemeler yüklenirken Lott Dod'un partisinin dikkatini dağıtmasını istedi. Bu görevin akabinde Organa, Binks ve Katuunko, Dod ile karşı karşıya kaldı. Dod, Organa'nın bundan sorumlu olduğunu savunuyordu. Ancak Organa, eğer herhangi bir kanıtı varsa bunu Senato'ya sunmasını gerektiğini söyledi. Sinirlenen Dod, argümanını geri aldı ve Organa'yı tehlikeli bir oyun oynadığı konusunda uyardı.[17]

Alderaan konferansı

Organa ve Senatör Amidala, Alderaan'da bir konferansa ev sahipliği yaptı. Suikastçi Aurra Sing'in konferansta Amidala'yı öldürmeye girişimi üzerine Organa ve Ahsoka Tano, onu konferanstan ayrılmaya ikna etmeye çalıştı. Amidala bunu reddettikten sonra bir droidin Amidala'nın yerini almasıyla Organa ve Yüzbaşı Typho, Sing'i durdurmak için Amidala'nın kaldığı yere gitti. Sonrasında Sing'i yakalayarak gözaltına aldılar.[18] Akabinde Organa, Amidala'nın senatör Aang için düzenlediği partiye katıldı.[19]

Rehine krizi

Organa, Amidala'ya, senatör Philo'nun Gelişmiş Gizlilik İhlali Seneti hakkında düzenlediği toplantıda kendisine katılıp katılmayacağını sordu. Amidala bunu kabul etti ve toplantı sırasında Philo, Cad Bane tarafından öldürülüp diğer bütün senatörler esir alındı. Bane, senatörleri iletişim cihazlarına el koymak için ararken, Amidala, Organa'ya, kendisini aramamaları gerektiğini çünkü bir ışın kılıcı taşıdığını söyledi. Organa neden Amidala'nın bir ışın kılıcı olduğunu anlayamadı, fakat onu, sahibi olan Jedi'ya vermek Organa'yı daha da endişelendirdi. Skywalker, Sing tarafından yakalanınca diğer senatörler de ona katıldı. Bane ve diğer ödül avcıları ayrılınca, senatörler, Skywalker'ın yerleştirdiği patlayıcılar sayesinde kurtarıldı.[20]

Ahsoka Tano'nun mahkemesi

Organa, Jedi Tapınağı Hangarı'nın patlatılması sonucu ölen 6 Jedi'ın cenazesine katıldı. Ayrıca, Ahsoka Tano bunun için suçlanınca; Riyo Chuchi, Mon Mothma ve Kin Robb ile birlikte onun mahkemesine de katıldı. Tano'nun adı Anakin'in gerçek suçlu olan Barriss Offee ile gelmesi ile temize çıktı.[21]

Savaşın son günleri

Coruscant Savaşı'nı takiben Organa, Şansölye Palpatine, Jedi, Skywalker ve Kenobi tarafından kurtarıldığında onu karşılayan pek çok siyasetçiden biriydi. Organa, Skywalker'la kısa bir konuşma yaptı ve Kont Dooku'nun ölümünün savaşa daha hızlı bir son vermesini umduğunu belirtti. Skywalker buna katılmadı, ve General Grievous hayatta olduğu sürece, savaşın devam edeceğini söyledi.[4]

İmparatorluk'un yükselişi ve hükmü

İmparatorluk'un yükselişi

"Umarım bu felakete karışmadan önce birkaç Jedi daha durdurabiliriz."
―Bail Organa[kaynak]

Organa ve Amidala, binlerce yıllık Cumhuriyet'in yıkılarak Galaktik İmparatorluk'a dönüşmesine tanıklık ettiler.

Jedi Tapınağı'na klonlar tarafından gerçekleştirilen saldırıda Organa, tapınağa erişim izini istedi. Kaçak bir Jedi gözlerinin önünde öldürüldükten sonra klonlar, Organa'dan gemisi Tantive III'e dönmesini istedi. Sonrasında Organa yerlerini tespit edip Usta Yoda ve Obi-Wan Kenobi'yi başarıyla kurtardı.[4]

Coruscant'a vardıktan sonra, Organa hemen Senato Binası'na gitti ve Padmé Amidala ile birlikte Şansölye Palpatine'in, Cumhuriyet'i, İmparatorluk'a dönüştürmesini ve kendisi Galaktik İmparator ilan etmesine tanıklık etti.[4]

Klon Savaşları'nın bitişini ve 66. Emir'in uygulanmasını takiben Organa, Padmé Amidala ve karanlığa düşmüş Jedi Anakin Skywalker'ın kızı Leia'yı, İmparator'un ellerine düşmemesi için evlat edindi.[4] Organa ve eşi, Kraliçe Breha Organa, hep bir kız kız çocuk istedikleri için Leia'yı Alderaan Prensesi olarak yetiştirmekte zorluk çekmediler. Organa, diğer İmparatorluk karşıtı senatörlerle birlikte, Cumhuriyet'i Yeniden Kurma Birliği'ni oluşturmak için ilk adımları attı. Zamanla, Leia başlı başına bir siyasetçi ve kendisini Birlik'e adamış birisi oldu.[3] İmparatorluk hükmü sırasında Organa, İmparatorluk Senatosu'nda Alderaan'ın Temsilcisi olarak yer alsa da, gizliden gizliye bir asiydi.[8]

Organa, katliamdan sonra Yoda ve Kenob'nin nereye gittiklerini bilen çok az kişiden biriydi. Sonunda, Mothma'ya, Kenobi'nin yerini söyleyecek kadar güvense de[10] başka kimseye söylemedi ve hatta asi müttefiklerine Kenobi'nin, katliamda öldüğü hakkında yalan bile söyledi.[22]

Asi Birliği'nin başlangıcı

"Gözüm hep bu yeni galakside iyilik gösteren kişilerde. Yoğunlaştıkça, kim olduklarını bulmaya çalışıyorum ve konuşuyoruz."
"Ne demek istiyorsun?"
"İsyan, Padawan Tano."
―Bail Organa ve Ahsoka Tano[kaynak]

İmparatorluk'un ilk yılında Bail Organa, ihtiyacı olan gezegenlere yardım göndererek İmparatorluk'a karşı gizli görevler gerçekleştirdi. Şifrelenmiş İmparatorluk mesajlarını yakalayıp, ezilen halklara yardım etmek için asi üniteleri gönderdi. Arkadaşı ve sadık pilotu Kaptan Raymun Antilles'i kendisiyle beraber Asiler'e katılmaya ikna etti ve ikisi, yavaş yavaş Tantive IV mürettebatını oluşturmaya başladı.[23]

Bir mesaj, Raada Ayı'ndaki İmparatorluk işgaline olan bir direnişin habercisi oldu. Bu mesaj, ayaklananlar içerisinde bir Jedi'ın da olduğunu belirtti. Organa, 66. Emir'den kurtulan bir Jedi'yı duyunca şaşırdı, ama daha önemlisi onun güvenliği hakkında endişe duydu. Çünkü İmparatorluk'un o Jedi'yı bulup öldüreceğini biliyordu. Daha sonradan, Coruscant'dayken, Organa, Dış Halka Bölgeleri'nde durmaksızın olaylar olduğu haberini aldı. Bunun üzerine, Organa, bu olayların sebebinin bulmayı umduğu Jedi olduğunu düşünmeye başladı. Bu Jedi, ihtiyacı olanlara yemek dağıtmak, Kara Güneş korsanlarını durdurmak gibi kendi iyi niyetli operasyonlarını gerçekleştiriyordu. Organa, bu yakalanması zor Jedi'ı yakalamak için Chardri Tage ve yardımcı pilotu Tamsin'in gönüllü yardımını aldı fakat onlara aradıkları kişinin bir Jedi olduğunu söylemedi.[23]

Tage ve Tamsin, Organa'nın Kaptan Antilles'den ödünç aldığı R2-D2 ile birlikte Jedi'ı buldu: Ahsoka Tano, Anakin Skywalker'ın, Klon Savaşları dönemindeki eski padawanı. Tano'yu, bir Kara Güneş suç çetesi ajanıyla savaşmasından sonra çekici ışınla yakaladılar ama kim olduklarını söylemeye çalışırlarken kolayca yere serildiler. R2, Tano'ya, Bail Organa'nın onunla iletişime geçmeye çalıştığını söyledi. Bunun üstüne Tano, Organa'yla kendi şartlarında tanışmaya karar verip Tage'in gemisinden kaçtı. Organa, Tage ve Tamsin'le buluşmak için Tantive IV'le gelince Tano, R2'nun da yardımıyla gemiye gizlice girdi ve Organa'yı kendi gemisinde şaşırttı.[23]

Organa, Tano'ya kurmuş olduğu ve gittikçe büyüyen İmparatorluk karşıtı isyandan bahsetti ve onu da katılmaya davet etti. Ahsoka kabul etti, fakat bir şartla; Organa, ona Güç'e duyarlı çocukları avlayan gizemli İmparatorluk ajanını bulmasına yardım edecekti. Organa, Tano'ya bildiklerini anlattı; Raada'da Tano'nun arkadaşı Kaeden Larte'yi esir tutan Altıncı Kardeş.[23]

Larte'yi kurtardıktan sonra Tano, Tantive IV ve A-Wing savaşçıları gönderen Organa ile Raadalı çiftçileri kurtarmak için iletişime geçti. Sonrasında Tano, Organa'nın gemisinde kendisiyle buluştu ve ona kurtarılan çiftçilerin Asiler'e katılmak istediklerini söyledi. Konuşmaları sırasında Tano, Organa'ya yeni üyeleri alıp onlara görevler bulmak istediğini söyledi. Böylece Tano, "Fulcrum" kod adını alarak, Organa'nın istihbarat ağının yöneticisi oldu.[23]

Asiler'e olan yardımı

"Asiler hakkında neyin var göster bakalım."
―Bail Organa, R2-D2'ya.[kaynak]

Organa, Tantive IV'te R2-D2'ya bir veri kardı yerleştiriyor.

İmparatorluk'un on dördüncü yılında[8] Organa, astromekanik arkadaşı R2-D2'yu yanında protokol droidi C-3PO ile birlikte, "Hortlaklar" hakkında bilgi toplaması için gizli bir göreve gönderdi. Görevden sonra, asilerin lideri Kanan Jarrus, droidi Tantive IV'e, Organa'ya geri getirdi. Organa, Kanan'a teşekkür etti ve bir Jedi sözünü tekrar etti. C-3PO odayı terkedince Organa, R2'nun çekmiş olduğu görüntüleri kaydetti.[24]

Hortlaklar, kaçırılmış liderlerini Mustafar açıklarında bir İmparatorluk filosundan kurtarmak için bir göreve çıkınca Fulcrum, planlarını keşfetti. TIE savaşçıları, Hortlaklar'ı her yönden kıstırınca, "Fulcrum" tarafından kumanda edilen küçük bir asi filosu, hiperuzaydan çıkıp asilerin kaçmasına yardım etti. Gemideyken Chopper, senatör Organa'dan gelen bir mesajı iletti. Organa, onlara Ahsoka ve kendisiyle iletişime geçen, galaksinin her yerindeki asi ünitelerinden bahsetti ve onların İmparatorluk'a karşı tek bilek olmak için geldiklerini söyledi.[25]

Ibaar Kuşatması'nı takiben Organa, gizlice Mon Calamari mühendis Quarrie'nin B-wing yıldız savaşçılarından daha fazla üretebilecek bir fabrikatör buldu.[26] Asiler'in, Garel Savaşı'ndaki kayıplarını öğrenince Organa, Prenses Leia'yı, oradaki Asi filosunu genişletmek için üç Çekiç-Sınıfı Çekiçkafa Korvet'le -P1, P2, P3-, Lothal halkına yardım göndermek bahanesiyle, Lothal'a gönderdi. Leia, Alderaan]'ın Asiler'le olan bağlantısını gizlemek için bir plan yaptı.[27]

YSÖ 2'de, Senatör Organa ve Asi Komutası, Saw Gerrera ve onun yandaşlarından oluşan bir timi, Geonosislilerin kaybolmasını araştırmaya gönderdi. Saw'ın timiyle bağlantılarını kaybettikten sonra senatör Organa ve Anka Hücresi Komutanı Jun Sato, Hera'nın asi ekibini ve Yüzbaşı Rex'i, Saw Gerrera ve onun verilerini bulmaya gönderdi. Asiler, Saw'ı kurtarıp Geonosisli Klik-Klak'a yardım ettiler ve sonucunda İmparatorluk'un, Geonosislilere karşı bir soykırım yaptığını öğrendiler. Saw'ı kurtardıktan sonra Hera ve Kanan, Senatör Organa'ya öğrendiklerini anlattılar. Organa, kanıtın Senato'ya verilebilecek kadar yeterli olmadığını düşünse de Geonosis soykırımının ifşa olmasının daha fazla gezegeni İmparatorluk'a karşı düşman edeceğine inanmıştı.[28]

O yılın sonralarında Senatör Organa, Anka Lideri ve ekibini, eski senatör Mon Mothma ile bir buluşma yerine gönderdi. Mothma, Ghorman katliamını ifşa ettiği için artık bir kaçaktı ve Dantooine'e gidip birkaç asi ünitesini tek çatı altında toplamak istiyordu. Baş Amiral Thrawn tarafından gönderilen İmparatorluk güçleri tarafından takip edilmelerine rağmen Hortlaklar, Mon Mothma ve Altın Filo, Dantooine'e ulaşmayı başardı. Daha sonra Organa, General Jan Dodonna'nın da dahil olduğu birkaç kişi ile bir toplantıdayken, eski iş arkadaşı senatör Mon Mothma, İmparatorluk'u hedef alan ve Asi Birliği'nın oluşmasını duyuran çok etkileyici bir HoloNet konuşması yaptı.[29]

YSÖ 1'de senatör Organa, Birlik liderleri ve Hortlaklar'la, Büyük Tapınak'tan hologram aracılığıyla bir toplantı düzenledi. Toplantı sırasında Organa, gerilla lideri Saw Gerrera'nın, İmparatorluk'un, Asi ikmal hattını, Jalindi'deki bir aracı istasyondan izledikleri hakkında olan istihbaratını doğruladı. Bunun üzerine Hortlaklar, Jalindi'deki istasyona bir bomba yerleştirme görevine gönderildiler.[30]

Daha sonra Senatör Organa, Yavin 4'te Mon Mothma, General Syndulla ve diğer asi liderleriye Hera'nın Hortlaklar'ının, Lothal'dan çalmış olduğu Elit TIE/S Savunucu'nun uçuş veri kaydı hakkında bir toplantıya katıldı. Organa, Birlik savaşçılarının bununla boy ölçüşüp ölçüşemeyeceğini sorduğunda, General Dodonna, Birlik savaşçılarının dezavantajlı olduğunu söyledi. Birlik liderleri daha sonrasında, Lothal'daki bütün İmparatorluk personellerinin tahliyesine sebep olan Protokol 13'ün aktivasyonu hakkında konuştular. Hera, toplantıya tekrar katıldı ve Birlik'ı, Lothal'a gerçekleştirilecek bir saldırıya izin vermelerine ikna etti. Hera'nın zaten Lothal'da bir mangasının bulunmasının üzerine Mothma, bu saldırıya izin verdi.[31]

Asiler'deki son gelişmeler

"Kurmak için bu kadar çabaladığımız bir şeyi dağıtmak hakkında gerçekten konuşacak mıyız?"
―Bail Organa[kaynak]

YSÖ 0'da Organa, Mothma'nın, Jyn Erso ile olan toplantısını takiben onunla konuştu. Erso'nun babası, Dr. Galen Erso'nun silah hakkında ne kanıtı olursa olsun, İmparatorluk Senatosu'nun bunu dikkate almayacağına inandı. Senato üyelerine göre, İmparator'un isteklerine göre davranmanın bir adet haline geldiğini düşünüyordu. Yine de, Mothma, Organa'ya Asiler hayatta olduğu sürece ilk önce diplomasiye başvurulacağını, fakat sonrasında gelecek şeye de hazırlıklı olunacağını temin etti.[32] Organa, Asi güçlerinin, İmparatorluk'un yükselen yeni tehditi Ölüm Yıldızı hakkındaki, Yavin 4'teki merkezlerinde gerçekleşen toplantıya da katıldı. Organa, Erso'nun, İmparatorluk'a karşı savaşmaları hakkında olan fikrini savunduğunu altını çizerek belirtti.[10]

Organa ve Mothma, Kenobi'yi inzivadan çıkararak amaçlarına dahil etmek hakkında konuşularken.

Toplantıdan sonra Organa, Mothma ile, Erso'nun bahsettiği yaklaşan savaşa hazırlanmak için Alderaan'a döneceği hakkında kısaca konuştu. Mothma, Organa'dan, Obi-Wan Kenobi'yi inzivadan çıkarmasını istedi. Bail, Alderaan'ı harekete geçirmesi gerektiğinden kendisi gidemedi ve böylece, Kenobi'yi bulması için bir ajanını gönderdi. Mothma, bu ajanın güvenebileceği biri olup olmadığını sordu ve Bail buna karşılık, kendisine hayatıyla güvendiği biri, evlatlık kızı, Prenses Leia olduğunu söyledi.[10]

Ölümü

"Alderaan'ın kayıp ruhlarını hatırlayalım... Genel Vali Bail Organa ve Kraliçe Breha Organa'yı onurlandırmak adına... Sonsuza kadar hatırlansınlar."
―Leia Organa[kaynak]

Organa, Alderaan, Ölüm Yıldızı tarafından patlatıldığında hayatını kaybetti.

Klon Savaşları'nın bitiminden yaklaşık 20 yıl sonra, Büyük Moff Wilhuff Tarkin, güçlü bir süper lazer ile donatılmış uçsuz bucaksız bir uzay istasyonu olan Ölüm Yıldızı'nı kullanılarak Alderaan'ın yok edilmesini emretti.[33] Bundan kısa bir süre önce Bail, Breha'yı, Tantive IV'ün yok edilmesiyle ilgili bilgilendirmişti. Çift, kazadan kurtulduğuna emin olmalarına rağmen kızları Prenses Leia hakkında konuştular..[34] Daha sonra Organa, anavatanının yok edilmesi üzerine eşi ile birlikte[13] hayatını kaybetti.[3]

Miras

"En ufak bir iyilik belirtisi, bütün galaksiyi umutla doldurabilir."
―Bail Organa[kaynak]

Yavin Asi üssündeki anıtları.

Organa ve eşinin anısına yapılan heykelleri, Ölüm Yıldızı'na gerçekleştirilen başarılı saldırının gerçekleştirildiği yer olan Büyük Tapınak'ın seremoni çemberine dikildi. Birlik üyeleri, heykele gelip, çelenk bırakıp, saygılarını gösterirlerdi. Birlik pilotu ve gençliğinde, Kraliçe Breha Organa'nın öğrencisi olan Evaan Verlaine, Alderaan'ın ölmüş liderlerinin önünde 1 dakika saygı duruşunda bekleyerek saygısını gösterirdi.[13]

Yavin ve Hoth Savaşları'nın arasında bir noktada, Clawdite şekil değiştirici ajan Tunga Arpagion, Prenses Leia onu, Meor Ain'deki Dex Yatırım Deposu'dan kurtarınca, ona kısaca Bail Organa olarak göründü. Fakat Prenses buna kanmadı ve onu aklıyla oynadığı ve babasının görünümünü kullandığı için yüzünden yumrukladı.[35]

YSS 3'te,[36] Galaktik İmparatorluk'un, Bulut Şehri'ni almasından kısa bir süre sonra Kes Dameron, İmparatorluk'un, Bail Organa'nın yıllar önce Asi Birliği'ni kurma yolundaki ilk adımlarını atmasından beri onları avladığını belirtti. Shara Bey, sonuna kadar savaşacaklarını söylediğinde Prenses Leia, babasının İmparatorluk'un çöküşünü göremediğini, fakat onların göreceklerini söyledi.[37]

Bail Organa, herkes tarafından saygı gösterilen bir Yeni Cumhuriyet şehidiydi. Liderliği, yetenekleri ve birleştirci nitelikleri sayesinde, İmparatorluk sonrası siyaset felsefesinde güçlü bir figürdü. Cumhuriyet Şehri Hosnian Prime'daki meclis binasında kendisinin, Jelucan taşından oyulmuş 70 metrelik bir heykeli bulunmaktaydı. Bir eli, Napkin Bombardımanı sırasında zarar görmüştü.[5]

Napkin Bombardımanı ve heykelin zarar görmesinde sonra, Arkanis senatörü Bayan Carise Sindian tarafından bir müzik kutusu keşfedildi. İçindeki Alderaan "Ayna Gibi" şarkısı, Bail Organa'nın evlatlık kızı Leia, Birren valiliğine atanırsa, onun tarafından dinlenmesi için yapılmıştı. Ayrıca, Leia'nın gerçek ebeveynleri hakkında Bail'ın bir kaydı da vardı. Bu kayıt, daha sonra Leia'nın aleyhine, bir senato duruşmasında kullanılarak Leia'nın "İlk Senatör" kampanyasını geri çekmeye zorladı.[5]

Kişiliği ve özellikleri

"Binlerce yıllık bir demokrasinin savaşmadan elimizden gitmesine izin veremeyiz."
―Bail Organa, Galaktik Cumhuriyet'in son günlerinde[kaynak]

Bail Organa, Cumhuriyet'in son günlerinde ve İmparatorluk döneminde Alderaan senatörlüğü yapmış erkek bir insandı. Bir siyasetçi olarak, dürüstlüğü ve adalete olan bağlılığıyla ünlüydü.[3] Klon Savaşları sırasında, Naboolu Padmé Amidala ve Chandrilalı Mon Mothma da dahil olmak üzere Şansölye Palpatine'in giderek artan otokritik yönetimi hakkında endişeli olan bazı senatörlerle arkadaşlıklar kurdu.[38] Ayrıca, Ryloth da dahil savaşta zarar görmüş gezegenlere yardım görevleri düzenledi. Organa, Ryloth'a Ast Temsilci Jar Jar Binks'i, o Ryloth'a gidecek yardım malzemelerini hazırlarken, yeteneklerini kullanıp palyaçoluk yapmasına ve böylece Ticaret Federasyonu temsilcisinin, dikkatini dağıtmasına ikna etti.[17] Ayrıca, Jedi'a büyük bir saygı duyardı ve İmparator Palpatine'in, Jedi'ın, Cumhuriyet'e ihanet ettiği iddiasına inanmamıştı. Jedi Tasfiyesi sırasında Jedi gençlerinin katledilmesi onu etkilemişti.[4]

Senatör Organa'nın, Jedi'a olan saygısı, onun, Usta Yoda'yı, Kashyyyk'den kurtarmasına neden oldu. Senatör Amidala ile olan arkadaşlığı da onu, Amidala'nın kızı Leia'yı, evlatlık alıp büyütmesine sebep oldu.[4] Organa, Leia'ya çok düşkündü ve onu diplomasi ve saygı sanatlarıyla büyüttü.[39] İmparatorluk döneminde çok saygın bir duruş sergilese de, gizlice İmparatorluk'a karşıydı ve direnişin ilk adımlarını atmıştı. Senatör Organa, eski padawan Ahsoka Tano'yu, Asiler'in ilk istihbarat casusu "Fulcrum" yaptı. Ayrıca servet ve kaynaklarını da Alderaan'daki Raada'da bulunan mültecileri sığındırmak için kullandı.[23]

Asiler gittikçe güçlenirken Organa, kaynaklarını Anka ya da Hortlaklar[24] gibi hücrelere para sağlamaya ve silahlandırmaya adadı. Organa, bu çabalarında kızı Leia tarafından desteklendi.[27] Organa, neredeyse herkes tarafından kahraman asi lideri olarak anıldı ve onu onurlandırmak için adına bir heykel yapıldı. Kendisi kızına olan sevgisinden dolayı ona kardeşi Luke'tan ve babası olan Darth Vader'dan hiç bahsetmemişti.[5]

Ekipman

Organa, gri bir Alderaan kıyafeti ve koyu mavi bir manto giyerdi.[40]

Sahne arkası

Bail Organa, Star Wars: Bölüm II Klonların Saldırısı, Star Wars: Bölüm III Sith'in İntikamı ve Rogue One: Bir Star Wars Hikayesi filmlerinde Jimmy Smits tarafından canlandırılmıştır.[10]

Star Wars: Klon Savaşları ve Star Wars Asiler dizilerinde Phil LaMarr tarafından seslendirilmiştir.

2016'da çıkan referans kitabı Star Wars Character Encyclopedia: Updated and Expanded'da Organa'nın boyuna 1.91[1] denmesine rağmen StarWars.com resmî Star Wars veri bankasında 1.99 olarak verilmektedir.[3] Smits'e göre Organa'nın Rogue One: Bir Star Wars Hikayesi'ndeki kıyafeti ve siyasi statüsü, Bölüm II ve III'teki kadar görkemli değildi.[41]

Görünümler

Organa'nın sıklıkla giydiği kemerin üzerindeki sembol

Canon dışı görünümler

Kaynaklar

Sithpedi logo.svg
Sithpedi'nin bu makaleyi ele alan medyalarını incele:
Sesler · Resimler

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 Star Wars Character Encyclopedia: Updated and Expanded
  2. Star Wars: Galaksi Atlası
  3. 3,00 3,01 3,02 3,03 3,04 3,05 3,06 3,07 3,08 3,09 3,10 3,11 3,12 StarWars-DatabankII.png Bail Organa (yedek bağlantı)
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 4,4 4,5 4,6 4,7 4,8 Star Wars: Bölüm III Sith'in İntikamı
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 Kan Bağı
  6. Queen's Shadow
  7. 8,0 8,1 8,2 8,3 Star Wars Rebels: The Visual Guide
  8. Dawn of Rebellion
  9. 10,0 10,1 10,2 10,3 10,4 Rogue One: Bir Star Wars Hikayesi
  10. Star Wars: Rogue One: The Ultimate Visual Guide
  11. 12,0 12,1 ToppsDigitalLogo.pngStar Wars: Card Trader (Card: Bail Organa - Galactic Senate - Base Series 1)
  12. 13,0 13,1 13,2 Princess Leia 1
  13. StarWars.com Encyclopedia Encyclopedia'da Separatist Alliance (eski bağlantı; yedek bağlantı)
  14. 15,0 15,1 15,2 Star Wars: On the Front Lines
  15. 16,0 16,1 TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Cat and Mouse"
  16. 17,0 17,1 17,2 TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Supply Lines"
  17. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Assassin"
  18. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Evil Plans"
  19. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Hostage Crisis"
  20. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "The Wrong Jedi"
  21. Asiler mini logo.png Star Wars Asiler – "Twin Suns"
  22. 23,0 23,1 23,2 23,3 23,4 23,5 Ahsoka
  23. 24,0 24,1 Asiler mini logo.png Star Wars Asiler – "Droids in Distress"
  24. Asiler mini logo.png Star Wars Asiler – "Fire Across the Galaxy"
  25. Asiler mini logo.png Star Wars Asiler – "Wings of the Master"
  26. 27,0 27,1 Asiler mini logo.png Star Wars Asiler – "A Princess on Lothal"
  27. Asiler mini logo.png Star Wars Asiler – "Ghosts of Geonosis"
  28. Asiler mini logo.png Star Wars Asiler – "Secret Cargo"
  29. Asiler mini logo.png Star Wars Asiler – "In the Name of the Rebellion"
  30. Asiler mini logo.png Star Wars Asiler – "Crawler Commandeers"
  31. Rogue One Adaptation 1
  32. Star Wars: Bölüm IV Yeni Bir Umut
  33. "Eclipse"—Farklı bir Açıdan
  34. Star Wars 45
  35. Star Wars 2 takes place during the events of Star Wars: Bölüm V İmparator, which Star Wars: Galaksi Atlası dates to 3 ABY. Therefore, the events of Star Wars 2 must occur in 3 ABY.
  36. Star Wars 2
  37. Stirring in the Senate deleted scene
  38. Princess Leia 2
  39. Star Wars: The Visual Encyclopedia
  40. Us Magazine Collector's Edition - Star Wars Rogue One

Dış bağlantılar