Sithpedi
Advertisement
Sithpedi

"Güvenin fazla abartıldığını öğrendim. Jedi Konseyi’nin inandığı tek şey şiddet!"
―Barriss Offee, görüşlerini belirtiyor[kaynak]

Barriss Offee, Klon Savaşları sırasında bir Jedi Padawan olarak eğitim görmüş Güç'e hassas dişi bir Miriallı idi. Mavi bir ışın kılıcı taşıdı ve Jedi Ustası Luminara Unduli tarafından eğitim gördü.

Offee Birinci Geonosis Savaşı'ndan sağ kurtulanlardan biriydi ve başlangıçta Jedi Ustası'na sadıktı. Offee, savaş yerine antik Jedi metinlerini çalışmayı tercih ederdi.

Jedi Padawan'ı olduğu zamanda Offee, Anakin Skywalker'ın Padawan'ı Ahsoka Tano ile bir arkadaşlık kurdu. Kişili olarak bir hayli farklı olmalarına rağmen ikili, ortak savaş tecrübeleri sayesinde bağlanacaktı.

Klon Savaşları devam ederken Offee, Jedi'ların savaştaki rolleriyle hayal kırıklığına uğramaya başladı. Jedi Düzeni'nin temsil etmesi gereken ideallerden saptığına inandı ve özellikle Jedi Konseyi'ne karşı sakıngandı. Kaygıları doğrultusunda hareket etmeye karar verdi ve Jedi'lara karşı daha fazla güvensizliğe sebep olmak adına klon askerlerin öldürüldüğü Jedi Tapınağı bombalamasını düzenledi. Geçmişteki arkadaşlıklarına rağmen Offee, Tano'nun bombalamayı düzenlemekle suçlanmasına izin verdi. Fakat Anakin Skywalker'la karşı karşıya kaldıktan sonra, Tano suçlu bulunmadan hemen önce, nihayetinde suçunu itiraf etti ve götürülmeden önce Jedi'ların karanlık taraf tarafından kötü yola sürüklendiğiyle ilgili görüşlerini paylaştı.

Biyografi

Erken yaşam

Barriss görevi sırasında.

Ansion'daki sınır anlaşmazlığından bir süre önce,[3] Mirial'da doğan dişi bir Miriallı olan Barriss Offee'nin Güç'e hassas olduğu keşfedildi ve Jedi olarak eğitilmesi için Jedi Tapınağı'na getirildi. Jedi Ustası Luminara Unduli'nin Padawan'ı oldu.[2]

Bir noktada Offee, Tutso Mara ile ışın kılıcı teknikleri çalışmıştı ve böylece ikili arasında bir bağ kuruldu.[5] Bir keresinde Unduli tarafından eski bir kitabı ele geçirmeye gönderilen Offee, görev sırasında bir yaratık ve birçok tuzakla karşılaştı. Sonunda kitabın bulunduğu yere ulaştığında, kitabı aldı ancak kitap kuma dönüştü. Görevden dönen Offee, ustasına başarısız olduğunu açıklamak zorunda kaldı. Unduli, Offee'ye başarısız olmadığını, çünkü kitabı gerçekten geri getirmesini hiç beklemediğini ve önemli olanın kitabı bulmak için yaptığı her şey ve yolculuğu olduğunu söyledi.[6]

Ayrılıkçı Hareket

Barriss Jedi Konseyi ve Yüce Şansölye Sheev Palpatine arasındaki görüşmeye dinleyici olarak katılır.

Galaktik Cumhuriyet ile Ayrılıkçı Hareket arasındaki muhtemel savaş tehlikesini ve Ayrılıkçılar'ın büyüyen nüfuzunu tartışan Jedi Konseyi ve Yüce Şansölye Sheev Palpatine'in bir görüşmesine Offee, Unduli ile dinleyici olarak katılmıştı.

Daha sonra Offee ustasıyla beraber; Senatör Padmé Amidala, Jedi Şövalyesi Obi-Wan Kenobi ve Padawan'ı Anakin SkywalkerGeonosis'teki idam arenasından kurtarmak için gönderilen Jedi taarruz timinin bir parçası olacaktı. Miriallı, ustası gibi savaştan sağ kurtuldu; oysaki Klon Savaşları daha yeni başlamıştı.[3]

Klon Savaşları

İkinci Geonosis Savaşı

Barriss ve Ahsoka Geonosisli yeraltı mezarlarına sızarlar.

Klon Savaşları'nın ilk zamanlarında Offee, Anakin Skywalker ve Padawan öğrencisi Ahsoka Tano'nun kuvvetlerine büyük bir Geonosisli droid ve silah fabrikasına sızmaları için yardım etmek amacıyla ustası ile Geonosis'e gitti. Offee ve ustası oraya vardıklarında Tano ve Skywalker'ı taktiksel stratejileri hakkında tartışırlarken buldular ve Offee, otoriter kişiliğiyle istemeden de olsa Tano'yu rahatsız etti. Bir cephe saldırısı başlatmak için ustalarından ayrılan iki Padawan, içeriye patlayıcı el bombaları yerleştirmek için gizlice Geonosisli yeraltı mezarlarına sızdılar. Fakat Önemsiz Poggle ve Geonosisli süper tankları tarafından fark edildiler. Çatışmada Tano'nun bayılması üzerine Barriss bir seçimle baş başa kaldı: bombalar veya Tano'nun hayatı. Nihayetinde Offee ve Tano, patlamanın bu süreçte onları öldüreceğini bile bile reaktörü patlatmak için tankı kullanmaya karar verdiler. Buna rağmen tankın dayanıklı dış zırhından ötürü iki Padawan da hayatta kalmayı başararak kendi ustalarını rahatlattılar. Zorlu görevlerinin ardından bağları güçlenen Offee ve Tano, toparlanmak amacıyla geçici olarak savaş alanından uzaklaştılar.[4]

TB-73 üzerinde çatışma

"Öldür beni... lütfen."
―Offee kısa süreliğine kendi kontrolünü geri kazanır ve Tano'ya onu öldürmesi için yalvarır[kaynak]

Enfekte olmuş Barriss TB-73 üzerinde Ahsoka'ya saldırır.

Yaraları iyileştikten kısa süre sonra Offee ve Tano, tıbbi bir fırkateyn olan TB-73 üzerinde Ord Cestus yakınındaki bir istasyondan Dantooine'deki Mace Windu'ya bir ikmal seferi yapmakla görevlendirildi. Her iki Padawan'dan da habersiz bir küme Geonosisli beyin solucanı, enfekte olan klon asker Scythe tarafından gemiye getirilmişti. Offee, Tano ile ayrıldıktan sonra enfekte oldu ve gemi boyunca arkadaşını gizlice takip etmeye devam etti. Ona saldırdı ve ışın kılıcıyla neredeyse onu öldürüyordu. Nihayetinde Offee, Tano'dan onu öldürmesini istemesine rağmen Tano bunun yerine soğutma sistemini bozduktan sonra parazitin beyin kontrolünden kurtuldu. Hem Tano hem de Offee, tekrardan iyileşmeleri için Kit Fisto tarafından istasyonun tıbbi kanadına götürüldü.[7]

Eeth Koth’un yakalanması

General Grievous Düzen'e bir mesaj gönderdiğinde ve Eeth Koth'un yakalandığını bildirdiğinde Offee, Coruscant'taki Jedi Tapınağı'nda mevcuttu. Offee, Koth'a acımasızca işkence edilmesine tanıklık etti ve Yoda tarafından gönderildikten sonra gençlerle beraber odayı terk etti.[8]

Çalışma egzersizleri

YSÖ 21'de bir noktada, Cato Parasitti'nin Senatör Padmé Amidala'ya yönelik suikast girişiminden kısa bir süre sonra Offee; Ahsoka Tano ile Jedi Tapınağı'nda antrenman yaptı. Offee, arkadaşının alışılmışın dışındaki metotlarına karşı oldukça eleştireldi. Düelloların Jedi'ları savaş alanındaki gerçek çarpışmalara hazırlamak için oluğunu ve geleneksel olmayan taktikleri kullanmanın bir amacı olmadığını belirtti. Tano aynı düşüncede olmasa da ikili, görüşlerindeki bu farklılığın ustalarının oldukça farklı olan öğretme tarzlarının bir sonucu olduğunu kabul etti.[9]

Umbara üzerinde savaş

Offee, Umbara üzerinde Delta-7B avcı gemisini kullanıyor.

Umbara Savaşı sırasında Offee, Umbara gezegeni üzerindeki Ayrılıkçı ablukasına saldıran Cumhuriyet kuvvetleri ve arkadaşı Tano'nun yanında yıldız savaşçısını kullandı. Abluka yarılıp geçildikten sonra Anakin Skywalker ve 501. Lejyon'u ve Jedi Ustası Obi-Wan Kenobi ve 212. Saldırı Taburu'nun da dahil olduğu kara kuvvetleri, yerel direnişle savaşmak için gezegene inebildi.[10]

Bir cenazeye katılması

Daha sonra Offee, görünüşte Rako Hardeen tarafından öldürülmesinden sonra Usta Obi-Wan Kenobi'nin sahte cenazesine katıldı.[11]

Jedi Tapınağı’nın bombalaması

"Bunu yaptım. Çünkü Cumhuriyet'teki birçok kişinin anlamaya başladığı bir şeyi anlamaya başladım: bu savaşın sorumlularının Jedi'lar olduğunu. Bu savaştaki kötüler haline gelecek kadar yolumuzdan çıktığımızı, ve yargılanması gerekenlerin bizler olduğunu, hepimiz! Ve Tapınak'taki saldırım, Jedi'ların geldiği hale yönelikti: bir zamanlar çok değer verdiğimiz Aydınlık'ın yolundan çıkmış, karanlık taraf için savaşan bir ordu. Cumhuriyet bozuluyor! Bu an meselesi."
―Barriss Offee, yaptıklarını mahkemeye itiraf ediyor ve açıklıyor[kaynak]

Offee Ventress kılığında

Klon Savaşları'nın sonraki yıllarında, Offee'nin Jedi'lar ve onların galaksideki rolleriyle ilgili görüşleri değişti, ve nihayetinde hem Jedi'ların hem de Cumhuriyet'in yoldan çıktıklarına inanmaya başladı. Offee, Jedi'ların Klon Savaşları'na dahil olmasına karşı çıkan bir Coruscantlı olan Letta Turmond ile bağlantı kurdu. Offee, Turmond'un düşüncelerini paylaştı ve Jedi'lara karşı bir açıklama yapmasının zamanının geldiğine karar verdi. Turmond'a nano-droidleri nasıl bir bomba olarak kullanacağını göstererek Offee, Turmond'un droidleri Jedi Tapınağı'nda bir mühimmat uzmanı olan eşi Jackar Bowmani'ye yedirmesini sağladı. Bowmani Tapınak hangarına gittiğinde nano-droidler patladı ve birkaç Jedi, klon, sivil ve Cumhuriyet askeriyesi personeli öldürüldü.[5]

Offee, eski arkadaşı Mara'nın da aralarında olduğu ölmüş Jedi'ların cenazesine katıldı. Ardından Offee, Turmond onun dahiliyetini açıklayamadan onu hapishane hücresinde boğdu ve Tano'nun Turmond'u öldürmekle suçlanmasına olanak sağladı.[5] Sonrasında Offee, telsiz aracılığıyla Tano'nun cinayeti araştırmasına yardım ediyormuş gibi davrandı. Ona yanlış istihbarat verdi ve onu suç mahallinde bulunanlarla aynı olan nano-droidlerle dolu kasaları içeren terk edilmiş bir patlayıcı deposuna yönlendirdi. Daha sonra Offee, eski suikastçı Asajj Ventress kılığında bizzat Tano'ya saldırdı.[12]

Offee, Tano'nun mahkemesinde ifade verir.

Cumhuriyet klonları tarafından bulunduktan sonra Tano, bombalamadan suçlandı ve tekrardan korumaya alındı. Kısa bir konsey toplantısından sonra Offee'nin eski arkadaşı, Jedi Düzeni'nden azledildi. Padawan'ının azline öfkeli ve bundan şüpheli olan Anakin Skywalker; Ventress'i sorguladı ve Ventress, birinin ışın kılıçlarını çalmış olduğunu açıkladı. Tapınak'taki odasında Offee'yi ziyaret eden Skywalker, onunla konuştu ve kızın kendi kılıcıyla ona saldırdı. Offee kendini savunmak için yakınlardaki bir vazonun içine saklamış olduğu Ventress'in ışın kılıçlarını Güç ile tuttu. Böylece kendini ifşa etmiş oldu. Offee uzunca bir süre kendini savunabilse ve dayanabilse de, Skywalker onu yakaladı. Skywalker, bir tanesi gelecekte nihayetinde Baş Engizisyoncu olacak birkaç tapınak muhafızı tarafından götürülen elleri kelepçeli Offee ile Tano'nun mahkemesini bölerek içeri girdi. Skywalker, Offee'den bütün doğruları söylemesini talep etti. Offee, savaşın sorumlularının Jedi'lar olduğunu ve onların savaştaki gerçek kötüler olduğunu anlamaya başladığından ötürü bunu yaptığını itiraf etti. Tano suçlarınan aklanırken, Offee uzaklaştırıldı. Tano'ya Düzen'e geri dönmesi teklif edildi, fakat hem Düzen hem de eski arkadaşı tarafından ihanete uğradığını hissederek bunu reddetti ve ayrıldı.[13]

Miras

"Barriss Offee birçok şeyde haksızdı. Öfkesinin muhakemesini karartmasına izin verdi ve yaptıklarının daha geniş çaplı etkilerini düşünmeden onları meşrulaştırmaya çalıştı. Savaştan korkuyordu ve dinlemesi gereken kimseye güvenmedi. Fakat Cumhuriyet ve Jedi'larla ilgili anlatmak istediği bir şey vardı. Onlarda yanlış bir şeyler vardı, ve biz ne olduğunu anlayamayacak kadar geleneklerimize kapılmıştık. Barriss başka bir şeyler yapmalıydı. Kimseyi öldürmemeliydi, ve kesinlikle bunun için beni suçlamamalıydı. Fakat eğer onu dinleseydik—gerçekten dinleseydik—Palpatine yönetimi ele geçirmeden onu durdurabilirdik."
―Ahsoka Tano, Barriss Offee'nin yaptıklarıyla ilgili görüşlerini ifade ediyor[kaynak]

Offee'nin ihaneti, Jedi Düzeni ve Tano üzerinde büyük bir etki bıraktı. Offee'nin tutuklanmasından sonra Ki-Adi-Mundi, Offee'nin ihanetinin Jedi'ların kendi aralarından çıkan hainlerle sorun yaşadıklarının bir göstergesi olduğundan bahsederek düşmüş Jedi Quinlan Vos'un idam edilmesi fikrini destekledi.[14]

Nihayetinde Jedi Düzeni, Darth Sidious'ın galaksi için planlarının son safhasıyla düştü. Galaktik Cumhuriyet, zalim Galaktik İmparatorluk'a dönüştürüldü. İmparatorluk'un hükmünün ilk yılında Offee'in ihaneti, hâlâ Tano'nun aklından çıkmıyordu. Daha sonra Tano; Barriss'in yaptıklarında haksız olduğunu, Jedi'lar ve Cumhuriyet hakkında anlatmak istediği bir şey olduğunu, ve eğer onu gerçekten dinleselerdi Darth Sidious'ı çok geç olmadan durdurabileceklerine dair düşüncelerini ifade etti.[15]

Kişilik ve özellikler

Barriss Offee; siyaha yakın kahverengi saçlı ve dövmeli, mavi gözlü, yanık derili ve 1.66 metre boyunda olan dişi bir Miriallıydı.[2] Offee, Düzen'deki bazı ustalarca görünürde ideal bir Jedi Padawan'ı örneği olarak görülürdü.[14] Offee cesur ve çalışkan bir kişilikti. Ustası istediğinde Geonosisli yeraltı mezarları sisteminin tüm düzenini ezberleyebilmişti.[4] Bir beyin solucanının zihin kontrolündeyken arkadaşı Ahsoka Tano'ya ne kadar o kabul etmese de kendisini öldürmesi için yalvardığından ötürü epey de özgecildi.[7]

Fakat Klon Savaşları devam ettikçe Offee, Cumhuriyet ve Jedi Düzeni'nin sorumlu olduğuna inanmaya başladı ve Jedi'ların savaştaki rollerini Düzen'in ideallerine ihanet olarak gördü.[16] Offee'nin artan hayal kırıklığı neticede onun Jedi Tapınağı'nı bombalamasına ve birkaç sivili, klonu ve arkadaşı Tutso Mara'nın da aralarında olduğu birkaç Jedi'yı öldürmesine sebep oldu. İhanetini gizli tutmak için suç ortağı Letta Turmond'u bile öldürdü ve suçu Ahsoka Tano'nun üzerine attı. Bunları yaparak aynı zamanda karanlık tarafın etkisi altına girdi. Anakin Skywalker ile olan düellosu sırasında Anakin, onu Ventress'in kırmızı ışın kılıçlarından kurtulmadığı için azarladı ve Offee alaycı bir şekilde "Bana yakıştıklarını düşünüyorum." diyerek karşılık verdi. Mahkeme önüne çıkarıldığında Offee sonunda suçlarını itiraf etti ve böylece Tano'yu aklamış oldu, fakat yine de Cumhuriyet ve Jedi'ların yoldan çıktıklarına dair inancını sürdürdü.[13]

Güç ve yetenekler

Tüm diğer Jedi'lar gibi Barriss Offee de Güç'e Hassas'tı ve telekinezi kullanımında yetenekliydi. Savaş sırasında Güç itişi kullanırdı. Form III'te eğitilmişti.[kaynak?] Jar'Kai'da da yetenekliydi, zira Ventress'in ışın kılıçlarıyla o sırada tek ışın kılıcı kullanan Tano'yu yenebilmişti. Skywalker'a karşı mücadele ederken karanlık taraftan faydalandığında Offee, Anakin ile bir süre düello edebildi. Fakat Skywalker öfkelenip karanlık tarafı kullandığında ve diğer Jedi'ların varlığı Offee'nin dikkatini dağıttığında Offee kaybetti.[12][13]

Sahne arkası

Offee, Star Wars: Bölüm II Klonların Saldırısı'nda Nalini Krishan tarafından oynandı. 2008 Star Wars: Klon Savaşları TV dizisi'nde Meredith Salenger tarafından seslendirildi.[17]

Offee, Alan Dean Foster tarafından yazılan The Approaching Storm romanında tanıtıldı. Offee birkaç Genişletilmiş Evren içeriğinde de çokça gösterildi. Bu içeriklerde nihayetinde Jedi Şövalyesi mevkisine yükselmişti ve ünlü bir iyileştiriciydi fakat bunlar Star Wars Legends olarak yeniden markalaştırıldı ve içlerinde bulunan ayrıntılar canon sayılamamaktadır. Offee'nin aslında Star Wars: Bölüm III Sith'in İntikamı'nda gözükmesi ve 66. Emir'in bir parçası olarak öldürülmesi gerekiyordu fakat bu sahne, Luminara Unduli ve Shaak Ti'in ölümleriyle birlikte kesildi. Offee 66. Emir sırasında Felucia'da savaş droidleriyle savaşırken bir AT-İV'nin arkasından yaklaşıp ona ateş ettiği, Offee'nin ölümünü gösteren bir animatik yapılmıştı. İlginçtir ki, bu animatiğin sonlarına doğru Offee'nin ışın kılıcı yeşil olarak gösterilmişti.[18] Klonların Saldırısı'nda kullanılmamış arşiv görüntüleri bu görünüm için kullanılacaktı.[19] Bölüm III'ten atılan ölümü daha sonra Sith'in İntikamı çizgi roman uyarlamasının üçüncü sayısına dahil edilecekti.

Başlangıçta Offee'nin "The Wrong Jedi"da ölmesi yazılmıştı fakat Dave Filoni'nin karakter için "planları vardı" ve bu sahneyi kesti.[20]

Görünümler

Canon dışı görünümler

  • LEGO Star Wars: The Force Awakens (DLC)

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

  1. Ultimate Star Wars
  2. 2,00 2,01 2,02 2,03 2,04 2,05 2,06 2,07 2,08 2,09 2,10 StarWars-DatabankII.png Barriss Offee (yedek bağlantı)
  3. 3,0 3,1 3,2 Star Wars: Bölüm II Klonların Saldırısı
  4. 4,0 4,1 4,2 TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Weapons Factory"
  5. 5,0 5,1 5,2 TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "The Jedi Who Knew Too Much"
  6. IDWStarWarsAdventuresLogoSmaller.png "Tales from Wild Space: The Journey"—Star Wars Adventures 20
  7. 7,0 7,1 TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Brain Invaders"
  8. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Grievous Intrigue"
  9. Star Wars: Forces of Destiny—Ahsoka & Padmé
  10. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Darkness on Umbara"
  11. TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "Deception"
  12. 12,0 12,1 TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "To Catch a Jedi"
  13. 13,0 13,1 13,2 TCW mini logo.jpg Star Wars: Klon Savaşları – "The Wrong Jedi"
  14. 14,0 14,1 Karanlık Mürit
  15. Ahsoka
  16. Star Wars Character Encyclopedia: Updated and Expanded
  17. StarWars.com In the Hands of The Padawans… - StarWars.com (içerik artık eski; yedek bağlantı)
  18. Star Wars: The Complete Saga, Disc 7, Star Wars Archives: Episode III Deleted Scene: Kahyyyk and Order 66 Animatic
  19. C.C. Banana Interviews the Stars of STAR WARS!. ccbanana.com. C.C. Banana. 2 Kasım 2007 tarihinde kaynağından arşivlendi.
  20. StarWars.com StarWars.comSWCA: The Untold Clone Wars Panel Liveblog (yedek bağlantı)
Advertisement