FANDOM

Premium-Eras-canon
Z-95 Headhunter

İçerik yaklaşıyor.

Bu makale İlk Düzen Ulu Lideri ile ilgili. Bunu arıyor olabilirsiniz: uzay korsanı Kybo Ren.
"Geçmişin ölmesini izin ver. Gerekiyorsa kendin öldür. Olman gereken şey olmanın tek yolu bu."
―Star Wars: Bölüm VIII Son Jedi
Kylo Ren, Yeni Cumhuriyet devrinde Ren Şövalyeleri'nin Ustası ve İlk Düzen'in Ulu Lideri olan Güç'e hassas erkek bir insandı. Önceden Jedi Ustası Luke Skywalker'ın umut veren öğrencisi olan Ben Solo, bir Jedi veya Sith değil, iki felsefenin de ürünüydü. Eski Ustası Ulu Lider Snoke'un öğretileriyle Güç'ün karanlık tarafını benimsemesine rağmen içinde Güç'ün aydınlık tarafına meyletmesi, kendi içinde bir çatışma yaşamasına neden oldu. Buna rağmen Ren, kendi kaderinin galaksiyi yönetmek olduğuna inanmıştı. Bunun yanı sıra Jedi Düzeni'nin mirasını ve Sith'i yok edip galaksiye yeni bir galaktik düzen getirilmesi gerektiğine inanıyordu.

General Han Solo ve Prenses Leia Organa'nın oğlu Ben Solo, YSS 5'te, Galaktik İmparatorluk'un, Galaktik Cumhuriyet'e teslim olduğu gün Merkez Dünyası Chandrila'da doğdu. Babasının soy adını almış olsa da Ben, annesi sayesinde bir Skywalker idi. Bu nedenle, anne tarafından dedesi ve Seçilmiş Kişi olan Anakin Skywalker'ın ham gücünü miras almıştı. İlerleyen Galaktik İç Savaş'ta güçleri ortaya çıkmaya başlayan Solo, anne tarafından amcası olan Luke Skywalker'ın eğittiği Jedi Şövalyeleri nesline katıldı. Yeğenindeki potansiyeli gören Skywalker, bunun yanı sıra içindeki karanlığı da gördü ve Snoke'un Solo'yu karanlık tarafa çevirmekte başarılı olduğuna inandı. İçgüdüyle hareket eden Skywalker, bir süreliğine Solo'nun canını alıp bu korkunç geleceğin yaşanmasını engellemek istedi ancak buna devam edemedi. Solo, ihanete uğramış hissetti ve bunun üzerine eğitim tapınağını yerle bir etti. Böylece Solo, diğer çırakların canını almasının yanı sıra Skywalker'ın kendi kendini Ahch-To gezegeninde sürgüne göndermesine neden oldu.

Jedi ve Skywalker ile olan bağlarını kestikten sonra Solo, Snoke'a bağlılık yemini etti ve Ren Şövalyeleri'nin Ustası,İlk Düzen'in savaş lordu/şampiyonu ve Jedi Katili olarak yeniden ortaya çıktı. Soğuk savaşın son günlerinde Ren, büyük babasının karanlık taraf kişiliği Sith Lordu Darth Vader'ın mirasını —Jedi'ı yok etmek— tamamlayabilmek için Skywalker avının haritasını bulma görevini üstlenmişti. Bu yolculuk sonunda Ren'in, Jakku hurdacısı Rey ile karşılaşmasına neden oldu. Rey'in Güç'teki kuvveti, Ren'inki ile şaşırtıcı derecede eşitti ve bu aralarında eşi benzeri görülmemiş bir Güç bağı oluşmasına neden oldu. Starkiller Üssü'nün YSS 34'te yok edilişi ve Snoke'un İlk Düzen—Direniş savaşındaki suikastinden sonra bağları güçlendikçe dost oldular. Ren'in, Rey'in kendisine katılması ve galaksiyi birlikte yönetmelerini istiyordu ancak karanlık tarafın köreltmesiyle kendisini Ulu Lider ilan etti ve galaktik hakimiyeti elde etmek istediği için Rey, Ren'e katılmadı. Bu noktada, Yeni Cumhuriyet düşmüş; Ren'in annesi tarafından yönetilen asiler Direniş'i kurmuş; bu birliğin yüksek sayıda üyesi Crait Savaşı'nda can vermiş; Luke Skywalker ise Direniş'in geri kalan üyelerinin hayatını kurtarmak için canını feda etmiş, Güç ile bir olmuştu.

Ek olarak, Ren'in bir Jedi olmayı arzulayan hurdacı Rey ile olan çelişkisi gittikçe büyümekteydi. Snoke'u öldürdükten ve Rey'i başarısızlıkla ona katılmaya davet ettikten sonra, Ren ilk Düzenin yeni Üstün Lider olup, kendini daha önce hiç olmadığı kadar güçlü yapmıştır. Rey ile olan çekişmeleri Darth Sidious'un geri gelişiyle doruğa ulaşıp, Ren'in Rey'i karanlık tarafa çekme girişimlerinin devamına sebep oldu. Ama Rey'in katılma istediği kişi Ren değil, onun eski benliğiydi. Birbirlerine karşı olan sevgileri, Ren'in annesinin ölümü ve babasının anısıyla birleşince, Kylo Ren kişiliğini öldürüp, Ben Solo olarak kendini yeniden tanımladı. İmparator'un Exegol'da ki son bozgunundan sonra, Solo kendini Rey'i yeniden diriltmek için feda edip, ölmeden önce de öperek, Skywalker kan bağı 35 ABY ile sona ermiştir. Daha sonra Rey kendi karanlık bağlarını reddederek, kendini "Rey Skywalker" olarak adlandırdı.

Biyografi

Doğmadan önce

"Geçmişin ölmesine izin ver."
―Kylo Ren'in Darth Vader'dan duydukları
Kylo Ren daha doğmadan önce bile Güç vizyonlarında bir bireydi. Vader Kalesi Muharebesinden kısa bir süre sonra, Sith Lordu Darth Vader, Jedi Şövalyesi olarak ünlenmiş Anakin Skywalker'ın Sith kişiliği, Ren'in zamana, "Geçmişin ölmesine izin ver" lafını Jedi ilizyonlarını katletmiş olarak, Mustafar'da bulunan Vader Kalesini inşaa etmiş olan Lord Momin'nin portalını keşfederken duyar. Ren'in sesi ayrıca bir mistik düzlemde YSÖ 0'da zaman ve uzay arasında olan "Kainat Arasında Kainatları" ziyaret eden Jedi Padawan'ı Ezra Bridger tarafından da duyulmuştur.

Notlar ve referanslar

  1. 1,0 1,1 1,2 Aftermath: Empire's End
  2. 2,0 2,1 2,2 StarWars-DatabankII Kylo Ren (yedek bağlantı)
  3. Star Wars Character Encyclopedia: Updated and Expanded
  4. Star Wars: The Force Awakens: Head-to-Head
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 5,4 5,5 5,6 Star Wars: Bölüm VII Güç Uyanıyor
  6. 6,0 6,1 Kan Bağı