"Atalarının zanaatkarları tarafından dövüldüğünde beskarın ne kadar güzel olabileceği şaşırtıcı."
―"Müşteri"[kaynak]

Mandalor demiri olarak da bilinen Beskar, Mandalor zırhında kullanılan ve en uç noktalardaki hasarlara dayanıklılığı ile ünlenmiş bir alaşımdı. Metal direkt bir blaster ateşine karşı koyabilecek kadar güçlüydü ve potansiyel olarak bir ışın kılıcından gelişine bir vuruş ve basit saldırılara karşı koyabilirdi ancak direkt bir saplama ile deliniyordu. Mandalor Sabine Wren tarafından yaratılan ve Galaktik İmparatorluk tarafından kullanılan bir süpersilah olan ARK Titreşim Jeneratörü metali, beskar zırhlarının içinde koruduğu Mandalor savaşçılar gibi her şeyi ve kendisini eritecek kadar yüksek sıcaklıklara ulaştırabiliyordu. Ancak Wren, Mandalor iç Savaşı sırasında silahını imha edebildi.

Tanım

Beskar, galaksideki en sert ve en efsanevi metallerden biriydi.[1] Alaşım, doğrudan blaster ateşine dayanabilir ve bir ışın kılıcının darbelerini püskürtebilirdi.[3] Metal ayrıca herhangi bir savaşçının zevkine göre yeniden şekillendirilebilirdi.[1] Külçe formunda beskar, dalgalı desenlerle gümüştü.[4]

Kullanım

Beskar, Wren, Vizsla,[1] Saxon[5] ve Kryze klanları; ve Gece Baykuşları[1] ile Din Djarin'in klanı gibi Mandalore halkının[1] çeşitli grupları,[6] klanları[7] ve haneleri[8] tarafından kullanılan ortak bir malzemeydi.[9] Eşsiz özellikleri nedeniyle beskar, Mandalor-Jedi Savaşı sırasında Jedi ışın kılıçlarını püskürtebilen zırhlar oluşturmak için kullanıldı.[3]

Tarih

"Beskar, bir Mandalor'un eline geri döndü."
―"Müşteri"[kaynak]

ARK Tİtreşim Jeneratörü bir Wren Klanı savaşçısının beskar zırhını hedef alıyor

Mandalor Neo-Seferciler, beskardan oluşan zırhlar giydiler.[10] Beskardan dövülen zırh, YSÖ 501'in başlarında kullanıldı.[1] Klon Savaşları sırasında, Ölüm Gözcüleri ve Gece Baykuşları zırhlarında beskar kullanmaya devam ettiler.[6] Ölüm Gözcüleri, Maul'un Gölge Birliği'nin[11] ve Naip Gar Saxon'un İmparatorluk Süper Komandoları'nın bir parçası olduklarında, alaşımı zırhlarında kullanmaya devam ettiler.[12]

Bo-Katan Kryze liderliğindeki Mandalor direnişinde olduğu süre boyunca eski Jedi Padawan Ahsoka Tano'ya Mandalor tasarımlı, beskar plakalı bir savaş kıyafeti verildi.[13]

Mandalore İmparatorluk Akademisi'nde bir harbiyeli olduğu sırada Sabine Wren, ARK Titreşim Jeneratörü'nü yaptı. Bir meydan okuma olarak icat edilen sözde "Düşes", Mandalor zırhındaki beskarı hedef almak ve giyen kişiyi buharlaştırmak için tasarlandı. Galaktik İmparatorluk'un silahı kendi halkı üzerinde test ettiğini ve kullanmaya devam etmeyi amaçladığını anlayan Wren, silahı sabote etti, planları yok etti ve kaçtı ve sonunda daha sonra Cumhuriyet'i Yeniden Kurma Birliği'nin bir parçası olan bir grup olan Hortlaklar'a katıldı. Wren, silahını imha ettiğine inansa da İmparatorluk onu kurtardı ve yeniden inşa etti ancak onu tam gücüne geri getiremedi. İmparatorluk'un böyle bir silahı denediğine dair söylentiler yayıldı ancak diğer Mandalor klanları arasında Düşes'in gerçek olduğuna dair hiçbir onay yoktu. Sonunda, Wren Klanı'nın İmparator tarafından iktidara getirilen Saxon Klanı'na karşı isyan etmesinden sonra bir iç savaş patlak verdi ve Vali Tiber Saxon, ARK Titreşim Jeneratörü'nü kullanarak AT-DP ARK Topu Prototipi'ne uydurmaya çalıştı. Büyük Amiral Thrawn, Saxon'un silahı tam kapasitesine getirmek için Wren'i ele geçirmesini önermesinin ardından Saxon, kendi Yıldız Destroyerı'nda Wren ve Mandalor direnişi için bir tuzak kurdu. Ancak Wren ve Bo-Katan Kryze, Wren onu stormtrooper zırhındaki plastoidi hedef alacak şekilde yeniden programladıktan sonra silahı sonsuza dek yok edebildiler ve silahın patlaması Saxon'u da öldürdü.[1]

Din Djarin, Galaktik İmparatorluk amblemi ile basılmış bir beskar külçesi tutuyor.

Büyük Tasfiye sırasında İmparatorluk, Mandalorların çoğunu öldürdükten sonra beskarı[2] ganimet olarak[9] aldı.[14] YSS 9'da, "Müşteri" olarak bilinen bir İmparatorluklu, ödül avcısı Din Djarin'e, tasfiye sırasında Mandalorlardan alınan bir parça beskar verdi, daha sonra kendisi için yeni bir omuz plakası oluşturdu ve fazlalıklarını gelecekteki kimsesizler için Zırhçı'ya verdi.[2] Daha sonra, Jedi Büyük Ustası Yoda ile aynı türden bir çocuğu yakaladıktan sonra Müşteri, ödemesi için Djarin'e bir kamtono beskar verdi. Daha sonra kendisine yeni bir zırh seti yapmak için Beskarı kullandı ve fazlalığı bir kez daha Kavim'nin kurucularına verdi.[9]

Sahne arkası

Beskar adı, 2006 yılında Star Wars Insider'da yayınlanan The Mandalorians: People and Culture makalesinde Star Wars Legends'ta ortaya çıkmıştır. Ondan önce sadece Mandalor demiri olarak biliniyordu. İlk olarak Mandalor zincirleri biçiminde, Legends romanı Tales of the Jedi 5: The Saga of Nomi Sunrider, Bölüm 3'de tanıtıldı ve daha sonra Freedon Nadd Uprising romanında Mandalor demiri olarak adlandırıldı. Legends'ta, yeniden başlatılan canonun bir alaşım olarak tasvirinden ziyade, doğal oluşum cevheri olarak görülüyordu.[kaynak?]

Görünümler

Kaynaklar