Sithpedi
Advertisement
Sithpedi

"Siz oraya varana kadar onları oyalayacağım, çok uzun sürmesin."
"Hadi ama, ne zaman seni yüzüstü bıraktım?"
―Obi-Wan Kenobi ve Cody[kaynak]

Cody kod adlı CC-2224, Klon Savaşları sırasında Büyük Cumhuriyet Ordusu'nda Mareşal Komutan rütbesine sahip bir klon subay askeriydi. Ek olarak, 7. Gök Kolordusu'nun birlik komutanı idi ve 212. Taarruz Taburu'nu yönetiyordu. Doğal ve pratik bir lider olan Komutan Cody, Jedi General Obi-Wan Kenobi'nin komutan muavini idi ve ona oldukça sadıktı. Savaş alanında yeterli bir strateji uzmanı ve fevkalade bir asker olmasıyla, hem Jedi üstlerinin hem de diğer klon askerlerin saygısını kazanmıştı.

İnsan ödül avcısı Jango Fett'in şablonundan yaratılan Cody, Galaktik Cumhuriyet'in son yıllarında galaksi dışı gezegen olan Kamino'da gizlice üretilen genetik olarak aynı klonlardan oluşan bir ordunun parçasıydı. YSÖ 22 yılında Klon Savaşları'nın ilk savaşından sonra, Cody ve diğer klonlar Cumhuriyet'i ayrılıkçı Bağımsız Sistemler Konfederasyonu'ndan korumaları için Chritophsis'in kurtuluşundan, Geonosis'in ikinci işgaline kadar galaksinin çeşitli yerlerine gönderildi. Komutan Cody ve General Kenobi'nin taburu çatışmanın ilk aylarında kuşatma kırıcı ve tam saldırı taktikleri ile ün kazandı. Ayrıca Kenobi'nin eski Padawanı General Anakin Skywalker ve Cody'nin arkadaşı Klon Yüzbaşı CT-7567 "Rex"'in yönettiği elit 501. Lejyon ile de yan yana savaştılar.

YSÖ 19 yılında Jedi Yüksek Konseyi, 212. Taarruz Taburu'nu General Grievous'u öldürerek savaşı bitirme görevine atadı. Klon İstihbaratı'nın yardımı ile Droid Ordusu'nun Yüce Lideri'ni Utapau gezegenine kadar takip ettikten sonra; Kenobi, Grievous ile savaşırken Cody ve askerleri ise droidlere karşı savaştı. Grievous'un ölümünden sonra bile devam eden Utapau Savaşı sırasında Yüce Şansölye Sheev Palpatine, Cody'e Jedi Düzeni'nin sonunu getirecek olan 66. Emir'i yürürlülüğe koyma komutu verdi. Arkadaşlıkları, karşılıklı saygı ve yoldaşlıklarına rağmen, Cody'nin sadıklığı beynine yerleştirilen programlama yüzünden yön değiştirdi. Bu yüzden Şansölye'nin emrini yerine getirerek arkadaşını öldürmeye çalıştı. Fakat Kenobi hayatta kaldı ve Galaktik İmparatorluk zamanı sırasında hayatta kalan birkaç Jedi'dan birisi olarak sürgüne çekildi.

Görünümler

Canon dışı görünümler

  • Droid Tales mini logo.jpg LEGO Star Wars: Droid Tales – "Crisis on Coruscant" (Geçmişe dönüşlerde göründü)
  • LEGO Star Wars: The Force Awakens (DLC)

Kaynaklar

Notlar ve referanslar

Advertisement